Kolem řešení zadního křídla Mercedesu a F-kanálu vedoucího do přední části vozu to začíná vřít. Red Bull s Lotusem jejich systém označili za nelegální a stěžovali si FIA, podle šéfa McLarenu je ale v pořádku.
Jak systém Mercedesu funguje, o tom jsme psali zde. Jednoduše řešeno: po aktivaci DRS se otevře na zadním křídle i vstup do F-kanálu, kterým je vzduch veden do předního křídla, kde dochází k odtržení proudění (stalling) a tudíž k tomu stejnému, co na zádi: k poklesu přítlaku i odporu. Díky propojení se zadním křídlem narůstá maximální rychlost až o dalších 6 km/hod, velkou výhodou je i zachování aerodynamického vyvážení.
U Red Bullu a Lotusu však zuří: technický ředitel Red Bullu Adrian Newey s jejich šéfem závodních inženýrů Paulem Monaghanem, šéf Lotusu Eric Boullier a jejich technický ředitel James Allison argumentují tím, že systém Mercedesu porušuje technická pravidla.
Jedná se jim konkrétně článek 3.18, kde se píše, že krom DRS "jsou všechny systémy, zařízení a procedury vozu, které využívají zapojení pilota ke změně aerodynamický vlastností vozu, zakázány." Podle nich piloti Mercedesu při zmáčknutí tlačítka DRS aktivují ilegální zařízení, které není specifickou klapkou zadního křídla či součástí DRS.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh však má odlišný názor, podle něj je takový systém v pořádku: "Ano, myslím, že jo, protože pro mechanismus DRS je stanovena výjimka a podle mě se vztahuje i na to."
Charlie Whiting bude záležitost dále prošetřovat před tím, než FIA vydá finální verdikt. Šéf Mercedesu Ross Brawn k tomu ale uvádí: "My jsme samozřejmě FIA informovali o všem, co děláme. Fyzicky ve středu ten systém zkontrolovali. Byli s ním naprosto spokojeni. Spokojeni s ním už tolik nejsou ostatní týmy, které žádají vyjasnění.
Pokud s ním FIA při vyjasnění nebude spokojena, změníme to. Pokud FIA spokojena bude, budeme jej i nadále používat. My jsme s ním spokojeni. Dříve se objevily nějaké zprávy, že se chystají protesty. Podle mě by to bylo velmi nešťastné.
My jsme to nikdy neudělali a protestovat po kvalifikaci či závodě je velmi nepříjemné, protože tohle je možné učinit ve čtvrtek nebo v pátek, kdy systém můžeme odstranit. Doufám, že se k tomu nesníží."
Red Bull v Melbourne nasadil nové výfuky (foto: Red Bull Racing)
Podle Brawna jde soupeřům ještě o jednu věc - odvést pozornost od svých výfuků, kterou jsou v rozporu s duchem nových pravidel, jelikož se jedná stále o formu výfukových difuzorů, které měly být zakázány.
"Zřejmě jde o odvedení pozornosti od výfukových systémů, které provozují, protože se ani trochu neblíží tomu, co zamýšlela FIA. Ta vám možná řekla, že se výfukové difuzory již nebudou používat. Mysleli jsme si, že je tedy nebudeme mít, ale několik vozů je má."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.