Stáj Lotus Renault GP dnes oznámila uzavření tříleté dohody s Microsoftem, který se stane jejím sponzorem a dodavatelem.
Dle dohody se na monopostech Lotusu a na kombinézách pilotů bude objevovat logo s nápisem Microsoft Dynamics. Součástí partnerství je i dodávka řešení Microsoftu, která jsou navržená pro zvýšení agility a globální konkurenceschopnosti v dnešním obchodním světě.
Zaváděna budou v továrně v Enstone, aby usnadnila obchodní transformaci týmu. Během tohoto období budou pracovníci Microsoftu spolupracovat přímo s Lotusem na plynulé přeměně a optimalizaci činností tak, aby se z jeho sídla stalo špičkové zařízení.
"Tým Lotus F1 je extrémně hrdý na to, že přilákal Microsoft Dynamics jako svého obchodní partnera a sponzora," uvádí v oficiálním prohlášení výkonný ředitel Lotusu Patrick Louis. "S tím, jak se přesouváme z našeho současného období změn v managementu do procesu globální obchodní transformace, vstupujeme i do vzrušující fáze vývoje našeho obchodního modelu.
Microsoft Dynamics bude klíčovým prvkem v dosažení našich cílů. Toto spojení pomůže týmu Lotus F1, aby se řídil komplexními procesy a klíčovými indikátory výkonnosti, což nám umožní 'chytrý' přístup k Formuli 1."
Na voze Lotus E20 se bude přibude logo Microsoft Dynamics (obrázek: Lotus Renault GP)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.