F1 = Mezinárodní šampionát v utrácení. Marussia je pro rozpočtové stropy

Marussia
Marussia, foto: Manor Racing
Petr Hlawiczka 14. března 2012 06:25
Sdílej:

Marussia se zamlouvá nápad na zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1, prosazení zákaznických vozů by však podle ní byl krokem špatným směrem.

Ruská stáj vstoupila do Formule 1 před třemi lety (původně jako Virgin) s vidinou, že budou zachována pravidla o rozpočtových stropech. Nyní se však za přetrvávajících vysokých výdajů se svou výkonností v královské disciplíně motosportu trápí. Není proto divu, že by uvítala zavedení rozpočtových stropů.

"Nás jako tým pro vstup do F1 lákala vyhlídka, že za nezměněných pravidel a omezení zaměstnaneckých zdrojů, by měla existovat odměna za vynalézavost a chytrost," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Marussie - Graeme Lowdon.

"Pokud se však jedná o tento mezinárodní šampionát v utrácení, pak většina týmů není vybavená na to, aby na tomto poli excelovala - a není to ani chytré, ani relevantní pro obchodní svět našich sponzorů. Takže cokoliv, co pomáhá prosadit řízení nákladů je dobrou věcí."

Šéf týmu John Booth s ním souhlasí: omezení nákladů by pomohlo, ale zavedení zákaznických vozů ne: "Řízení nákladů a férovější rozdělení bohatství by bylo mnohem lepším způsobem, jak zařídit, aby pole bylo semknutější a závody více vzrušující, než myšlenka na odkup jeden rok starého [zákaznického] auta. Zní to jako skvělý nápad, ale moc dobře promyšlený není."

Nová Marussia MR01 během prvního testu v Silverstone (foto: Marussia Racing)

"Pokud bychom si vyrazili odkoupit Red Bull z minulého roku - pak by byl rychlejší než osm či deset aut v poli. Vaše Tora Rossa a Force Indie - byť se svými vozy odvedli skvělou práci - by se najednou ocitla na chvostu. Pokud by tedy nejezdilo čtyřiadvacet Red Bullů, tak by to nefungovalo," vysvětluje Booth.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Souboj Maxe Verstapppena a Oscara Piastriho ve Velké ceně Miami

GP Miami: Dominance Mclarenu pokračuje, Piastri zvítězil

Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.

Novinky
Charles Leclerc v Miami.

»GP Miami« Charles Leclerc se opřel do Ferrari: Jel jsem dobře! Ale, ať dělám cokoliv, Ferrari je příliš pomalé

Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.

Novinky
Max Verstappen v Miami

Táta na pole position: Verstappen umlčel pochybnosti vítěznou rychlostí

Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.

Novinky
Max Verstappen

GP Miami - po kvalifikaci: Lewis Hamilton a rostoucí frustrace. Antonelli do toho buší a Max Verstappen jako opět skvělý "Max"

Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.