Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si nemyslí, že by v roce 2012 měla nějaká stáj podobné postavení, jako měl Red Bull v roce 2011. Podle něj, nás čeká vyrovnaný ročník bez nějakého dominantního týmu.
Podle šéf McLarenu, Martina Whitmarshe, se v roce 2012 nebude opakovat dominance Red Bullu, který vyhrál jak konstruktérský titul tak titul mezi jezdci, z roku 2011. Podle jeho slov žádný tým, ani jeho vlastní, letošní sezonu neovládne.
"Špatnou zprávou je, že to nevypadá, že bychom letos dominovali. Ale dobrou zprávou jak pro nás tak i pro celý sport je, že to nevypadá, že by vůbec někdo mohl dominovat," říká 53letý Brit, podle něhož byl jeho tým v dlouhých jízdách a závodních simulacích konkurenceschopný: "Myslím, že mohu s čistou hlavou říci, že máme konkurenceschopné auto. Náš vůz také reaguje na změny na něm učiněné předvídatelně. Díky těmto věcem se letos můžeme cítit konkurenceschopní."
Podle slov šéfa McLarenu jeho stáj zatím ještě auto s malým množstvím paliva netestovala, a proto si není zcela jistý, jestli budou jeho vozy v kvalifikaci v Austrálii rychlé. Ale rád by viděl jednoho ze svých jezdců - Lewise Hamiltona a nebo Jensona Buttona - na čele v cíli závodu.
"S tak silným týmem a dvojicí hladových, konkurenceschopných a rychlých jezdců bychom letos měli očekávat vítězství. A pokud se nám podaří vyhrát dostatečný počet závodů, tak můžeme pomýšlet i na mistrovský titul."
Podle jeho slov se bude letos Lewis Hamilton v první řadě soustředit na poražení všech svých soupeřů včetně týmového kolegy. Podle slov nástupce Rona Dennise se to dá poznat i z jeho chování v předsezonních testech, jeho vystupování v médiích a rychlosti na trati v testech.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.