Mark Webber začne podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera letošní sezónu mnohem lépe než tu minulou, což by podle něj ale pro tým nepředstavovalo žádný problém.
Po boji o titul v roce 2010 byl Webber zcela zastíněn svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, jenž loňskou sezónu zcela ovládl a stal se podruhé za sebou mistrem světa. Horner předpokládal, že Webber přes zimu opět nabere sílu a ožije, což podle něj doložil v posledních předsezónních testech.
"Myslím, že Mark prožil dobrou zimu, dobré předsezónní období a nyní míří do Melbourne s nadšením a sebedůvěrou - což neplatilo v loňském roce. Je v dobrém rozpoložení myslí a snad bude mít dobrou sezónu," cituje Hornera Autosport.
Jenže když se Markovi dařilo, mezi ním a jeho týmovým kolegou to při souboji o titul v sezóně 2010 občas zaskřípalo. Nepředstavovala by Webberova lepší forma pro Red Bull problém?
"Vůbec ne. Máme dva opravdu soutěživé piloty a očekáváme, že se vzájemně budou popohánět k lepším výkonům. Oba ale ví, že tou nejdůležitější věcí je tým," nevylučuje Horner možnost použití týmové režie pro usměrnění svých jezdců.
Bude letos Webber vyrovnanějším soupeřem svému týmovému kolegovi?(foto: Red Bull Racing)
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.