Bruno Senna potvrdil zvěsti, že u Williamsu podepsal smlouvu pouze na rok.
Má se za to, že dřívější jezdec HRT a Renaultu musel do slavné stáje z Oxfordshire přinést až 14 milionů eur od sponzorů, aby si zajistil sedačku pro rok 2012. Druhým Brazilcem v F1 je Felipe Massa u Ferrari, i jemu končí na konci této sezony smlouva, takže by se teoreticky mohlo stát, že příští rok v F1 nebude žádný Brazilec.
"Všichni jezdci, ať už Brazilci nebo ne, jsou pod tlakem, aby zajížděli dobré výsledky. Samozřejmě je velmi důležité mít v F1 Brazilce. Neustále děláme to nejlepší, co můžeme bez ohledu na dobu trvání kontraktu," řekl Bruno Senna pro 'Agencia Estado'.
"Myslím, že toto je začátek mé kariéry, když letos odvedu dobrou práci, tak můžu prodloužit kontrakt a s pomocí Boží budu moci pokračovat ve zlepšování se v budoucnosti. Vloni jsem touto dobou mohl pracovat jen na své fyzičce, teď ale řídím auto, pracuji s inženýry v týmu a všechno to ostatní, co se liší v tomto předsezonním čase. Tuto přípravnou část šampionátu jsem zvládl asi lépe než vloni, když jsem dojel závod v Brazílii."
Bruno testuje v Jerezu (foto: Pirelli)
Podle 28letého jezdce je letošním cílem Williamsu pravidelně sbírat body poté, co loňská sezona nedopadla zrovna podle představ. "Všechny týmy poskočily kupředu. Myslím, že Force India, Toro Rosso a Sauber jsou silní. Také Lotus se zdá být silným spolu s Mercedesem. Ferrari asi nemá rychlost, pokud jen nezastírají."
"Vypadá to, že McLaren a Red Bull jsou o kousek před všemi. Myslím také, že velkým překvapením sezony může být Caterham, který vypadá, že má rozumnou rychlost. Takže to bude zajímavé a musíme počkat, jak to bude vypadat," uzavřel Bruno.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.