Bruno Senna potvrdil zvěsti, že u Williamsu podepsal smlouvu pouze na rok.
Má se za to, že dřívější jezdec HRT a Renaultu musel do slavné stáje z Oxfordshire přinést až 14 milionů eur od sponzorů, aby si zajistil sedačku pro rok 2012. Druhým Brazilcem v F1 je Felipe Massa u Ferrari, i jemu končí na konci této sezony smlouva, takže by se teoreticky mohlo stát, že příští rok v F1 nebude žádný Brazilec.
"Všichni jezdci, ať už Brazilci nebo ne, jsou pod tlakem, aby zajížděli dobré výsledky. Samozřejmě je velmi důležité mít v F1 Brazilce. Neustále děláme to nejlepší, co můžeme bez ohledu na dobu trvání kontraktu," řekl Bruno Senna pro 'Agencia Estado'.
"Myslím, že toto je začátek mé kariéry, když letos odvedu dobrou práci, tak můžu prodloužit kontrakt a s pomocí Boží budu moci pokračovat ve zlepšování se v budoucnosti. Vloni jsem touto dobou mohl pracovat jen na své fyzičce, teď ale řídím auto, pracuji s inženýry v týmu a všechno to ostatní, co se liší v tomto předsezonním čase. Tuto přípravnou část šampionátu jsem zvládl asi lépe než vloni, když jsem dojel závod v Brazílii."
Bruno testuje v Jerezu (foto: Pirelli)
Podle 28letého jezdce je letošním cílem Williamsu pravidelně sbírat body poté, co loňská sezona nedopadla zrovna podle představ. "Všechny týmy poskočily kupředu. Myslím, že Force India, Toro Rosso a Sauber jsou silní. Také Lotus se zdá být silným spolu s Mercedesem. Ferrari asi nemá rychlost, pokud jen nezastírají."
"Vypadá to, že McLaren a Red Bull jsou o kousek před všemi. Myslím také, že velkým překvapením sezony může být Caterham, který vypadá, že má rozumnou rychlost. Takže to bude zajímavé a musíme počkat, jak to bude vypadat," uzavřel Bruno.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.