Technický ředitel Lotosu James Allison hovoří o rychlosti svého týmu a o tom, v čem je letošní vůz E20 lepší než jeho předchůdce Renault R31. Pochvaluje si také práci a zpětnou vazbu Kimiho Räikkönena, který se letos vrací do Formule 1.
Lotus v předsezónních testech překvapil výbornými časy. Jeho piloti Kimi Räikkönen a Romain Grosjean byli jedinými jezdci, kterým se podařilo dvakrát zajet nejrychlejší čas dne. Jak vidí výkonnost svého týmu před začátkem sezóny Allison?
"Nevidíme se na čele jako favorité, těmi jsou Red Bull a McLaren. Za nimi je skupina týmů, které jsou velmi vyrovnané. Mezi ně patříme i my," potvrzuje Allison před začátkem sezóny obecná očekávání.
V čem udělal Lotus při vývoji nového vozu největší pokrok? "Je o několik řádů lépe vyrobený. Obsahuje méně mezer, rýh a hran."
Podstatně se změnil také jeho vnitřek: "Velmi pečlivě jsme dbali na to, aby vzduch proudil chladicím otvorům na zádi vnitřkem vozu přes co nejméně ohybů a hran. Veškeré zábrany, které zvyšují vnitřní odpor vzduchu, byly systematicky odstraněny." Tato optimalizace vnitřní aerodynamiky mimochodem patřila v posledních letech k tajným zbraním Red Bullu.
Zadní část Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
Allison si pochvaluje, že i po loňském neúspěšném zariskování s výfuky ústícími v přední části vozu dostal zelenou pro inovace: "Můžu svým šéfům pouze děkovat. Měli spoustu důvodů po nás letos požadovat konzervativní auto, ale přesto nás povzbuzovali k tomu, abychom pokračovali v inovativním přístupu. Víte, že tímto způsobem se vždy ubíráte více do oblastí větších zisků i rizika."
V oblasti výfuků při testech objevilo několik různých řešení. "Nyní máme jasnější obrázek. Vše, co jsme zatím viděli, je povoleno. Pravidla nám dávají více svobody, než FIA nakonec připouští," naráží Allison na zákaz jejich systému pro stabilizaci světlé výšky při brzdění.
"Inženýři obvykle prozkoumávají pravidla. Nyní ale potřebujete také dobrý dohad v tom, jak daleko můžete zajít. Všichni se proto doposud pohybují na té konzervativnější straně," vysvětluje technický ředitel Lotusu.
Kimi Räikkönen v kokpitu nového Lotusu (foto: Lotus Renault GP)
Na závěr si pochvaluje přínos Kimiho Räikkönena: "Na tým udělal obrovský dojem. V tom, jak jezdí, jak pracuje, jakou poskytuje zpětnou vazbu - přitom dva roky nejezdil s žádným vozem Formule 1. My jsme si ale ničeho nevšimli.
Připoutal se, a i když nikdy předtím nejezdil s plnou nádrží, neměl s tím žádný problém. Nikdy nejezdil na pneumatikách Pirelli, žádný problém - dokáže s nimi jezdit tak, aby vydržely, precizně identifikuje všechny problémy s autem. Je to radost s ním pracovat," dodává Allison.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.