Již za devět dní začne v Austrálii prvním závodem letošní dvacetidílný maratón Formule 1. Ferrari po nepřesvědčivých výkonech v testech čeká, jak na tom bude.
V Maranellu obvyklý program před odjezdem na závody: kontroluje se auto z posledního testu v Barceloně, kompletuje se druhé šasi, jež bude využíváno v Albert Parku, a připravují se nezbytné věci pro dlouhou cestu do zámoří. Závodní monoposty se do Maranella vrátí až po Velké ceně Bahrajnu.
Inženýři se stále plně věnují analýzám výsledků z předsezónních testů, přičemž pracují jak na specifických přípravách pro první závody, tak i na dalším vývoji vozu F2012.
Kvůli kontrole těchto činností vedl včera prezident Ferrari Luca di Montezemolo dlouhou diskusi se Stefanem Domenicalim a hlavními inženýry poté, co se vrátil z autosalónu v Ženevě, kde včera prezentoval novou F12 Berlinettu.
"Našel jsem velmi koncentrovaný a odhodlaný tým. V Domenicalim a našich inženýrech spatřuji obrovskou touhu prokázat, čeho jsou hodni, a reagovat na zimní program, který nesplnil naše cíle," přiznává zklamání v Maranellu Montezemolo, který však nepřestává věřit v úspěch.
Fanoušci v Barceloně sledují během testů počínání svého oblíbeného jezdce - Fernanda Alonsa(foto: Scuderia Ferrari)
"Musím podtrhnout, že se jedná o naše slova, protože pravdu o tom, jak si stojíme ve srovnání s ostatními, se dozvíme až během sobotní kvalifikace v Melbourne. Dnes můžeme vyjadřovat pouze domněnky.
Bez ohledu na to, jak to půjde v Melbourne, bych chtěl všem připomenout, že se bude jednat o nejdelší šampionát v historii Formule 1 a určitě nebudeme moci dělat závěry už po jednom závodě," burcuje prezident Ferrari.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.