Již za devět dní začne v Austrálii prvním závodem letošní dvacetidílný maratón Formule 1. Ferrari po nepřesvědčivých výkonech v testech čeká, jak na tom bude.
V Maranellu obvyklý program před odjezdem na závody: kontroluje se auto z posledního testu v Barceloně, kompletuje se druhé šasi, jež bude využíváno v Albert Parku, a připravují se nezbytné věci pro dlouhou cestu do zámoří. Závodní monoposty se do Maranella vrátí až po Velké ceně Bahrajnu.
Inženýři se stále plně věnují analýzám výsledků z předsezónních testů, přičemž pracují jak na specifických přípravách pro první závody, tak i na dalším vývoji vozu F2012.
Kvůli kontrole těchto činností vedl včera prezident Ferrari Luca di Montezemolo dlouhou diskusi se Stefanem Domenicalim a hlavními inženýry poté, co se vrátil z autosalónu v Ženevě, kde včera prezentoval novou F12 Berlinettu.
"Našel jsem velmi koncentrovaný a odhodlaný tým. V Domenicalim a našich inženýrech spatřuji obrovskou touhu prokázat, čeho jsou hodni, a reagovat na zimní program, který nesplnil naše cíle," přiznává zklamání v Maranellu Montezemolo, který však nepřestává věřit v úspěch.
Fanoušci v Barceloně sledují během testů počínání svého oblíbeného jezdce - Fernanda Alonsa(foto: Scuderia Ferrari)
"Musím podtrhnout, že se jedná o naše slova, protože pravdu o tom, jak si stojíme ve srovnání s ostatními, se dozvíme až během sobotní kvalifikace v Melbourne. Dnes můžeme vyjadřovat pouze domněnky.
Bez ohledu na to, jak to půjde v Melbourne, bych chtěl všem připomenout, že se bude jednat o nejdelší šampionát v historii Formule 1 a určitě nebudeme moci dělat závěry už po jednom závodě," burcuje prezident Ferrari.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.