Již za devět dní začne v Austrálii prvním závodem letošní dvacetidílný maratón Formule 1. Ferrari po nepřesvědčivých výkonech v testech čeká, jak na tom bude.
V Maranellu obvyklý program před odjezdem na závody: kontroluje se auto z posledního testu v Barceloně, kompletuje se druhé šasi, jež bude využíváno v Albert Parku, a připravují se nezbytné věci pro dlouhou cestu do zámoří. Závodní monoposty se do Maranella vrátí až po Velké ceně Bahrajnu.
Inženýři se stále plně věnují analýzám výsledků z předsezónních testů, přičemž pracují jak na specifických přípravách pro první závody, tak i na dalším vývoji vozu F2012.
Kvůli kontrole těchto činností vedl včera prezident Ferrari Luca di Montezemolo dlouhou diskusi se Stefanem Domenicalim a hlavními inženýry poté, co se vrátil z autosalónu v Ženevě, kde včera prezentoval novou F12 Berlinettu.
"Našel jsem velmi koncentrovaný a odhodlaný tým. V Domenicalim a našich inženýrech spatřuji obrovskou touhu prokázat, čeho jsou hodni, a reagovat na zimní program, který nesplnil naše cíle," přiznává zklamání v Maranellu Montezemolo, který však nepřestává věřit v úspěch.
Fanoušci v Barceloně sledují během testů počínání svého oblíbeného jezdce - Fernanda Alonsa(foto: Scuderia Ferrari)
"Musím podtrhnout, že se jedná o naše slova, protože pravdu o tom, jak si stojíme ve srovnání s ostatními, se dozvíme až během sobotní kvalifikace v Melbourne. Dnes můžeme vyjadřovat pouze domněnky.
Bez ohledu na to, jak to půjde v Melbourne, bych chtěl všem připomenout, že se bude jednat o nejdelší šampionát v historii Formule 1 a určitě nebudeme moci dělat závěry už po jednom závodě," burcuje prezident Ferrari.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.