Prezident Ferrari Luca di Montezemolo nehodlá trpět současný stav, kdy Ferrari na počátku sezóny na nejlepší opět ztrácí i poté, co najalo spoustu odborníků, kteří přistoupili agresivně k návrhu nového vozu F2012. Chce poznat příčiny ztráty na nejlepší týmy a provést potřebné změny.
Včera se Montezemolo společně s nejvyššími muži skupiny Fiat - Johnem Elkannem a Sergiem Marchionnem objevil na autosalónu v Ženevě, kde byla představena F12 Berlinetta - vůbec nejsilnější silniční vůz Ferrari v historii (více o něm zde).
Při té příležitosti Montezemolo opět kritizoval Formuli 1: "Nelíbí se mi tahle F1. Aerodynamika dělá 90 % a pouze díky KERSu je možný vývoj, který lze uplatnit při výrobě silničních vozů."
Poté se zmínil o současných problémech závodního týmu, který v předsezónních testech nepodával příliš přesvědčivé výkony a podle technického ředitele Pata Frye nebude mít v Melbourne ani na pódium (více zde). Dle odborníků Ferrari zaostává nejen za Red Bullem a McLarenem, ale zřejmě i za Mercedesem a Lotusem.
"Hovořil jsem s Alonsem a on mi řekl, že vůz má mnoho dobrých stránek, ale že to bude vyžadovat čas, než odemkneme jeho potenciál. Auto stále poznáváme a teprve v Melbourne budeme vědět, jak na tom jsme.
Doufám, že to není pravda, že se budeme na začátku trápit, i když Alonso je vždy velmi objektivní. A pokud ano, rád bych pochopil, proč k tomu dochází a kolik sekund budeme potřebovat na to, abychom to spravili," zdůrazňuje prezident Ferrari podle listu La Gazzetta dello Sport.
Fernando Alonso je v Barceloně zatlačován do boxů (foto: Scuderia Ferrari)
Tým z Maranella podle italského novináře Giorgia Pioly pracuje na významné modifikaci šasi, které by mělo obsahovat nové bočnice. Tato úprava si ve světle technických pravidel FIA (článek 16.1.2) vyžádá opětovné absolvování nárazových testů. Podle Pioly k podobné úpravě mají sáhnout také další dva týmy.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.