Prezident Ferrari Luca di Montezemolo nehodlá trpět současný stav, kdy Ferrari na počátku sezóny na nejlepší opět ztrácí i poté, co najalo spoustu odborníků, kteří přistoupili agresivně k návrhu nového vozu F2012. Chce poznat příčiny ztráty na nejlepší týmy a provést potřebné změny.
Včera se Montezemolo společně s nejvyššími muži skupiny Fiat - Johnem Elkannem a Sergiem Marchionnem objevil na autosalónu v Ženevě, kde byla představena F12 Berlinetta - vůbec nejsilnější silniční vůz Ferrari v historii (více o něm zde).
Při té příležitosti Montezemolo opět kritizoval Formuli 1: "Nelíbí se mi tahle F1. Aerodynamika dělá 90 % a pouze díky KERSu je možný vývoj, který lze uplatnit při výrobě silničních vozů."
Poté se zmínil o současných problémech závodního týmu, který v předsezónních testech nepodával příliš přesvědčivé výkony a podle technického ředitele Pata Frye nebude mít v Melbourne ani na pódium (více zde). Dle odborníků Ferrari zaostává nejen za Red Bullem a McLarenem, ale zřejmě i za Mercedesem a Lotusem.
"Hovořil jsem s Alonsem a on mi řekl, že vůz má mnoho dobrých stránek, ale že to bude vyžadovat čas, než odemkneme jeho potenciál. Auto stále poznáváme a teprve v Melbourne budeme vědět, jak na tom jsme.
Doufám, že to není pravda, že se budeme na začátku trápit, i když Alonso je vždy velmi objektivní. A pokud ano, rád bych pochopil, proč k tomu dochází a kolik sekund budeme potřebovat na to, abychom to spravili," zdůrazňuje prezident Ferrari podle listu La Gazzetta dello Sport.
Fernando Alonso je v Barceloně zatlačován do boxů (foto: Scuderia Ferrari)
Tým z Maranella podle italského novináře Giorgia Pioly pracuje na významné modifikaci šasi, které by mělo obsahovat nové bočnice. Tato úprava si ve světle technických pravidel FIA (článek 16.1.2) vyžádá opětovné absolvování nárazových testů. Podle Pioly k podobné úpravě mají sáhnout také další dva týmy.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.