Lotus se podle slov svého šéfa Erica Boulliera bude schopen v průběhu sezóny výkonnostně přiblížit Red Bullu a McLarenu. Optimismem jej naplňují výborné výkony, které předváděli během předsezónních testů.
Ačkoliv za favority je považován Red Bull a McLaren, podle Boulliera nemají nedostižný náskok: "Pokud bych si to myslel, měl bych to teď zabalit. Velmi povzbuzující je, že i když pevně věříme, že jsou před námi, tak se jejich náskok oproti loňsku snížil, takže je můžeme stáhnout.
Samozřejmě na to musíme více tlačit, ale odstup můžeme eliminovat, a je na nás, abychom si letos vedli lépe než minulý rok," pokračuje šéf Lotusu pro Autosport.
Podle něj bylo v předsezónních testech jasně patrné, že je Lotus E20 dobrým autem - přes problémy se zavěšením, kvůli nimž museli vynechat jeden týden a šasi v továrně zpevnit.
"Zaprvé, tohle je testování, takže i když všichni sledují časy, tak my musíme projít rozsáhlým procesem a otestovat nejdříve ze všech spolehlivost, teplotní rozsahy a různé záznamy dat. Takže je to pořád jen testování - kvalifikace přijde na řadu až v Melbourne, dříve ne.
Je fajn, že auto bylo dobré hned od začátku, od prvního dne. Je velmi dobře navrženo a představuje jasný pokrok oproti minulým rokům. Umožnilo nám to ujet v Jerezu spoustu kilometrů, pak přišla překážka ve druhém testu, kdy jsme vynechali čtyři dny, a poslední testování podle mě nebylo špatné."
Záď Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
"Při testech musíme učinit nějaké kompromisy, protože nám scházejí čtyři dny, takže jsme museli zkombinovat osm dní do čtyř, ale po tom všem to nebylo špatné. Základy jsou očividně velmi dobré.
Auto není jednoduché, ale piloti si ho pochvalují - cítí se v něm pohodlně a věří mu. Reaguje dobře, odpovídá číslům ze simulací. Pro začátek zatím představuje dobrý základ," dodává Boullier.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.