Lotus se podle slov svého šéfa Erica Boulliera bude schopen v průběhu sezóny výkonnostně přiblížit Red Bullu a McLarenu. Optimismem jej naplňují výborné výkony, které předváděli během předsezónních testů.
Ačkoliv za favority je považován Red Bull a McLaren, podle Boulliera nemají nedostižný náskok: "Pokud bych si to myslel, měl bych to teď zabalit. Velmi povzbuzující je, že i když pevně věříme, že jsou před námi, tak se jejich náskok oproti loňsku snížil, takže je můžeme stáhnout.
Samozřejmě na to musíme více tlačit, ale odstup můžeme eliminovat, a je na nás, abychom si letos vedli lépe než minulý rok," pokračuje šéf Lotusu pro Autosport.
Podle něj bylo v předsezónních testech jasně patrné, že je Lotus E20 dobrým autem - přes problémy se zavěšením, kvůli nimž museli vynechat jeden týden a šasi v továrně zpevnit.
"Zaprvé, tohle je testování, takže i když všichni sledují časy, tak my musíme projít rozsáhlým procesem a otestovat nejdříve ze všech spolehlivost, teplotní rozsahy a různé záznamy dat. Takže je to pořád jen testování - kvalifikace přijde na řadu až v Melbourne, dříve ne.
Je fajn, že auto bylo dobré hned od začátku, od prvního dne. Je velmi dobře navrženo a představuje jasný pokrok oproti minulým rokům. Umožnilo nám to ujet v Jerezu spoustu kilometrů, pak přišla překážka ve druhém testu, kdy jsme vynechali čtyři dny, a poslední testování podle mě nebylo špatné."
Záď Lotusu E20 (foto: Lotus Renault GP)
"Při testech musíme učinit nějaké kompromisy, protože nám scházejí čtyři dny, takže jsme museli zkombinovat osm dní do čtyř, ale po tom všem to nebylo špatné. Základy jsou očividně velmi dobré.
Auto není jednoduché, ale piloti si ho pochvalují - cítí se v něm pohodlně a věří mu. Reaguje dobře, odpovídá číslům ze simulací. Pro začátek zatím představuje dobrý základ," dodává Boullier.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.