Zimní testy skončily, do startu Velké ceny Austrálie scházejí necelé dva týdny a nám nezbývá než čekat na zodpovězení otázky, jaká je skutečná síla jednotlivých týmů. Niki Lauda si myslí, že nejzajímavější auto letošní sezóny postavil Mercedes.
"Můj pocit mi po posledních zimních testech říká, že McLaren a Red Bull jsou na tom takřka stejně. Ale velkým překvapením, samozřejmě pozitivním, je Mercedes. Ten si zvolil trochu jinou cestu," uvedl Niki Lauda pro Motorsport-Total.com.
"Jejich nos je relativně malý, takže Mercedes vypadá v přední části úplně jinak, zabudovali tam totiž F-kanál. Podle mého názoru postavil Mercedes nejvíce inovativní auto a zdá se, že jeho mechanika funguje velmi dobře," rozvedl Lauda svůj názor a dodal, že tým se navíc bude moci opřít o špičkové motory, které jsou stále nejrychlejší.
Stejné motory bude používat i McLaren, trojici největších favoritů podle Laudy doplňuje Red Bull. "Myslím, že tyto tři týmy jsou po zimních testech naprosto vyrovnané," okomentoval Rakušan situaci v pořadu Sport am Sonntag stanice ORF.
Lauda se vyjádřil i na adresu svého bývalého týmu, Ferrari: "Ti jsou vzadu, o tom vůbec nemusíme diskutovat. Jejich auto bylo relativně nestabilní, jednou podkluzuje vzadu, podruhé vpředu. Italové samotní nejsou s tím autem vůbec spokojení a myslím si, že jejich ztráta na nejlepší týmy představuje dvě až tři desetiny sekundy. Na začátek sezóny je to relativně dost."
Ztráta Ferrari je podle Rakušana tak výrazná, že ji nevyrovnají ani nesporné schopnosti Fernanda Alonsa: "Je to špičkový jezdec, ale pokud auto ztrácí dvě nebo tři desetinky, tak s tím nemůže nic dělat. V Massovi navíc nemá dostatečně silného kolegu, aby byl pořádně tlačen dopředu - podobná situace je u Vettela a Webbera. Zhodnotit limity jezdců můžete pouze tehdy, když mají skutečně dobrá auta."
Podle svých slov je Lauda velmi zvědavý i na letošní výkony Michaela Schumachera: "Michael nám všem musí dokázat, jak je dobrý. Bude to mít čím dál těžší, protože je logické, že se stoupajícím věkem už nebude rychlejší. Zatím má potřebné nasazení, brutalitu při předjíždění i agresivitu.
Je ale otázkou, zda v rychlém kvalifikačním kole ze sebe dokáže dostat poslední desetinku. Mám však velkou radost z toho, že teď sedí v skutečně dobrém autě. Zklamání posledních dvou let nikoho z nás nepotěšilo. Teď musí ukázat, jak si opravdu stojí," uzavřel Lauda.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.