Zimní testy skončily, do startu Velké ceny Austrálie scházejí necelé dva týdny a nám nezbývá než čekat na zodpovězení otázky, jaká je skutečná síla jednotlivých týmů. Niki Lauda si myslí, že nejzajímavější auto letošní sezóny postavil Mercedes.
"Můj pocit mi po posledních zimních testech říká, že McLaren a Red Bull jsou na tom takřka stejně. Ale velkým překvapením, samozřejmě pozitivním, je Mercedes. Ten si zvolil trochu jinou cestu," uvedl Niki Lauda pro Motorsport-Total.com.
"Jejich nos je relativně malý, takže Mercedes vypadá v přední části úplně jinak, zabudovali tam totiž F-kanál. Podle mého názoru postavil Mercedes nejvíce inovativní auto a zdá se, že jeho mechanika funguje velmi dobře," rozvedl Lauda svůj názor a dodal, že tým se navíc bude moci opřít o špičkové motory, které jsou stále nejrychlejší.
Stejné motory bude používat i McLaren, trojici největších favoritů podle Laudy doplňuje Red Bull. "Myslím, že tyto tři týmy jsou po zimních testech naprosto vyrovnané," okomentoval Rakušan situaci v pořadu Sport am Sonntag stanice ORF.
Lauda se vyjádřil i na adresu svého bývalého týmu, Ferrari: "Ti jsou vzadu, o tom vůbec nemusíme diskutovat. Jejich auto bylo relativně nestabilní, jednou podkluzuje vzadu, podruhé vpředu. Italové samotní nejsou s tím autem vůbec spokojení a myslím si, že jejich ztráta na nejlepší týmy představuje dvě až tři desetiny sekundy. Na začátek sezóny je to relativně dost."
Ztráta Ferrari je podle Rakušana tak výrazná, že ji nevyrovnají ani nesporné schopnosti Fernanda Alonsa: "Je to špičkový jezdec, ale pokud auto ztrácí dvě nebo tři desetinky, tak s tím nemůže nic dělat. V Massovi navíc nemá dostatečně silného kolegu, aby byl pořádně tlačen dopředu - podobná situace je u Vettela a Webbera. Zhodnotit limity jezdců můžete pouze tehdy, když mají skutečně dobrá auta."
Podle svých slov je Lauda velmi zvědavý i na letošní výkony Michaela Schumachera: "Michael nám všem musí dokázat, jak je dobrý. Bude to mít čím dál těžší, protože je logické, že se stoupajícím věkem už nebude rychlejší. Zatím má potřebné nasazení, brutalitu při předjíždění i agresivitu.
Je ale otázkou, zda v rychlém kvalifikačním kole ze sebe dokáže dostat poslední desetinku. Mám však velkou radost z toho, že teď sedí v skutečně dobrém autě. Zklamání posledních dvou let nikoho z nás nepotěšilo. Teď musí ukázat, jak si opravdu stojí," uzavřel Lauda.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.