Ruská stáj Marussia dnes v Silverstone představila monopost MR01, s nímž bude závodit v letošní sezóně Formule 1.
Vůz si dnes odbyl svůj debut na závodním okruhu v Silverstone. Během natáčení může na propagačních pneumatikách Pirelli ujet 100 km.
MR01 bez škaredého schodu na nose, který jsme vídali u většiny konkurence (s výjimkou McLarenu), je výsledkem procesu restrukturalizace a přehodnocování návrhu uvnitř týmu. Celé auto je téměř nové, z loňského MVR-02 bylo přeneseno jen několik dílů. Designový tým vedl technický konzultant Pat Symonds, jenž se snažil vytvořit solidní mechanický balík a učinit další výkonnostní pokrok.
Prezentace nového vozu (foto: Marussia F1 Team)
Marussia zkonsolidovala svou základnu ze tří míst do Marussia Technical Centre v britském Banbury. Návrháři mohou mít mnohem větší užitek z integrace a vzájemné spolupráce. Oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno a posíleno, již se nezaměřuje výlučně na CFD, což byla cesta, kterou razil bývalý technický ředitel Nick Wirth.
Nyní experimentuje také v aerodynamickém tunelu, čímž by mělo dojít také ke zpřesnění výpočtů. Při vývoji využíval zázemí McLarenu, s nímž uzavřel minulý rok technologické partnerství.
Úzké bočnice nebudou obsahovat KERS, vzadu pull-rod zavěšení (foto: Marussia F1 Team)
Tým před týdnem neprošel nárazovými testy, proto nestihl ani poslední předsezónní testy v Barceloně, stejně jako konkurenční HRT. Posledním z 18 nárazových testů před pozorovateli z FIA dosud oficiálně stále neprošel.
Klíčovou oblastí návrhu bylo eliminovat nedostatky předchozího vozu a kvůli zlepšení mechanických vlastností ušetřit hmotnost. Spousta detailů byla vylepšena a design je o něco odvážnější než dříve. Monopost MR01 je významnou evolucí svého předchůdce MVR-02. Pohánět jej bude osmiválcový motor Cosworth CA2012.
Nová Marussia MR01 v akci (foto: Marussia F1 Team)
Za tým bude letos nastupovat zkušený Timo Glock, po jeho boku si zazávodí francouzský mladík Charles Pic.
Šéf týmu John Booth uvedl: "Jsme velmi potěšeni tím, že jsme dnes ráno mohli s MR01 poprvé vyjet. Bylo to dlouhé a frustrující čekání pro všechny v týmu, ale nyní se můžeme vrátit zpět na trať - doslova - a začít pracovat na přípravách pro první závod v Austrálii příští víkend.
Dnešní den je prvním ze dvou propagačních, takže i když se piloti seznámí s vozem, nebudou schopni vyvozovat žádné reálné závěry, dokud naplno nevyrazíme v Melbourne. Přesto se jedná pro nás o důležitý den a užijeme si s novým vozem na trati každou minutu."
Výfuky nového vozu na horní straně bočnic (foto: Marussia F1 Team)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.