Ruská stáj Marussia dnes v Silverstone představila monopost MR01, s nímž bude závodit v letošní sezóně Formule 1.
Vůz si dnes odbyl svůj debut na závodním okruhu v Silverstone. Během natáčení může na propagačních pneumatikách Pirelli ujet 100 km.
MR01 bez škaredého schodu na nose, který jsme vídali u většiny konkurence (s výjimkou McLarenu), je výsledkem procesu restrukturalizace a přehodnocování návrhu uvnitř týmu. Celé auto je téměř nové, z loňského MVR-02 bylo přeneseno jen několik dílů. Designový tým vedl technický konzultant Pat Symonds, jenž se snažil vytvořit solidní mechanický balík a učinit další výkonnostní pokrok.
Prezentace nového vozu (foto: Marussia F1 Team)
Marussia zkonsolidovala svou základnu ze tří míst do Marussia Technical Centre v britském Banbury. Návrháři mohou mít mnohem větší užitek z integrace a vzájemné spolupráce. Oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno a posíleno, již se nezaměřuje výlučně na CFD, což byla cesta, kterou razil bývalý technický ředitel Nick Wirth.
Nyní experimentuje také v aerodynamickém tunelu, čímž by mělo dojít také ke zpřesnění výpočtů. Při vývoji využíval zázemí McLarenu, s nímž uzavřel minulý rok technologické partnerství.
Úzké bočnice nebudou obsahovat KERS, vzadu pull-rod zavěšení (foto: Marussia F1 Team)
Tým před týdnem neprošel nárazovými testy, proto nestihl ani poslední předsezónní testy v Barceloně, stejně jako konkurenční HRT. Posledním z 18 nárazových testů před pozorovateli z FIA dosud oficiálně stále neprošel.
Klíčovou oblastí návrhu bylo eliminovat nedostatky předchozího vozu a kvůli zlepšení mechanických vlastností ušetřit hmotnost. Spousta detailů byla vylepšena a design je o něco odvážnější než dříve. Monopost MR01 je významnou evolucí svého předchůdce MVR-02. Pohánět jej bude osmiválcový motor Cosworth CA2012.
Nová Marussia MR01 v akci (foto: Marussia F1 Team)
Za tým bude letos nastupovat zkušený Timo Glock, po jeho boku si zazávodí francouzský mladík Charles Pic.
Šéf týmu John Booth uvedl: "Jsme velmi potěšeni tím, že jsme dnes ráno mohli s MR01 poprvé vyjet. Bylo to dlouhé a frustrující čekání pro všechny v týmu, ale nyní se můžeme vrátit zpět na trať - doslova - a začít pracovat na přípravách pro první závod v Austrálii příští víkend.
Dnešní den je prvním ze dvou propagačních, takže i když se piloti seznámí s vozem, nebudou schopni vyvozovat žádné reálné závěry, dokud naplno nevyrazíme v Melbourne. Přesto se jedná pro nás o důležitý den a užijeme si s novým vozem na trati každou minutu."
Výfuky nového vozu na horní straně bočnic (foto: Marussia F1 Team)
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.