Ruská stáj Marussia dnes v Silverstone představila monopost MR01, s nímž bude závodit v letošní sezóně Formule 1.
Vůz si dnes odbyl svůj debut na závodním okruhu v Silverstone. Během natáčení může na propagačních pneumatikách Pirelli ujet 100 km.
MR01 bez škaredého schodu na nose, který jsme vídali u většiny konkurence (s výjimkou McLarenu), je výsledkem procesu restrukturalizace a přehodnocování návrhu uvnitř týmu. Celé auto je téměř nové, z loňského MVR-02 bylo přeneseno jen několik dílů. Designový tým vedl technický konzultant Pat Symonds, jenž se snažil vytvořit solidní mechanický balík a učinit další výkonnostní pokrok.
Prezentace nového vozu (foto: Marussia F1 Team)
Marussia zkonsolidovala svou základnu ze tří míst do Marussia Technical Centre v britském Banbury. Návrháři mohou mít mnohem větší užitek z integrace a vzájemné spolupráce. Oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno a posíleno, již se nezaměřuje výlučně na CFD, což byla cesta, kterou razil bývalý technický ředitel Nick Wirth.
Nyní experimentuje také v aerodynamickém tunelu, čímž by mělo dojít také ke zpřesnění výpočtů. Při vývoji využíval zázemí McLarenu, s nímž uzavřel minulý rok technologické partnerství.
Úzké bočnice nebudou obsahovat KERS, vzadu pull-rod zavěšení (foto: Marussia F1 Team)
Tým před týdnem neprošel nárazovými testy, proto nestihl ani poslední předsezónní testy v Barceloně, stejně jako konkurenční HRT. Posledním z 18 nárazových testů před pozorovateli z FIA dosud oficiálně stále neprošel.
Klíčovou oblastí návrhu bylo eliminovat nedostatky předchozího vozu a kvůli zlepšení mechanických vlastností ušetřit hmotnost. Spousta detailů byla vylepšena a design je o něco odvážnější než dříve. Monopost MR01 je významnou evolucí svého předchůdce MVR-02. Pohánět jej bude osmiválcový motor Cosworth CA2012.
Nová Marussia MR01 v akci (foto: Marussia F1 Team)
Za tým bude letos nastupovat zkušený Timo Glock, po jeho boku si zazávodí francouzský mladík Charles Pic.
Šéf týmu John Booth uvedl: "Jsme velmi potěšeni tím, že jsme dnes ráno mohli s MR01 poprvé vyjet. Bylo to dlouhé a frustrující čekání pro všechny v týmu, ale nyní se můžeme vrátit zpět na trať - doslova - a začít pracovat na přípravách pro první závod v Austrálii příští víkend.
Dnešní den je prvním ze dvou propagačních, takže i když se piloti seznámí s vozem, nebudou schopni vyvozovat žádné reálné závěry, dokud naplno nevyrazíme v Melbourne. Přesto se jedná pro nás o důležitý den a užijeme si s novým vozem na trati každou minutu."
Výfuky nového vozu na horní straně bočnic (foto: Marussia F1 Team)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.