Automobilka Lotus spojila své síly s týmem Gravity-Charouz Racing a společně vstoupí do nového ročníku Světové série Renault. Tým bude závodit pod českou licencí a pod názvem Lotus. Za volanty černo-zlatých monopostů Formula Renault 3.5 usednou Novozélanďan Richie Stanaway a Dán Marco Sorensen.
Česká stáj debutovala ve Světové sérii Renault v loňském roce, kdy obsadila v celkovém hodnocení týmů sedmé místo a získala celkem tři pódiová umístění.
Lotus oficiálně podporuje týmy v šampionátech Formule 1, IndyCar, GP2, GP3, německé Formuli 3, německé Formuli Masters, ale také v závodech GT vozů, vytrvalostních závodech v kategorii LMP2 a v rally. Vstupem do Světové série Renault Lotus potvrzuje svůj závazek podpory mladých a talentovaných jezdců v jejich vzestupu v nižších formulových sériích. Vrcholem pyramidy je pak Lotus F1 Team.
Silnou jezdeckou sestavu tvoří dvacetiletý Richie Stanaway, který je úřadujícím mistrem německé Formule 3 a vítěz závodu série GP3, kde startoval za tým Lotus-ART. Jednadvacetiletý Marco Sorensen skončil v loňském roce na druhém místě za Stanawayem v německé Formuli 3.
Oba jezdce čeká v letošním roce další postupový krůček k vysněné Formuli 1. Účast ve Světové sérii Renault je skvělou příležitostí, jak na sebe upozornit. Cílem silného týmu je vítězit v závodech a v absolutní klasifikaci skončit mezi jezdci i týmy na medailových pozicích.
Nový ročník Světové série Renault sebou přináší nové monoposty. Ty budou výkonnější, lehčí a disponovat vyšším aerodynamickým přítlakem. Navíc po vzoru vozů Formule 1 budou monoposty Formula Renault 3.5 disponovat systémem pro snížení přítlaku na zadním křídle (DRS - Drag Reduction System).
Po intenzivních přípravách se tým Lotus poprvé představí v oficiálních testech Světové série Renault ve dnech 13. až 14. března na francouzském okruhu Paul Ricard.
Závodní piloti Marco Sorensen a Richie Stanaway (foto: BPA)
Richie Stanaway: „Spolupráce s týmem byla v posezónních testech hodně příjemná. Musím říct, že jsem se cítil velmi dobře. V letošní sezóně budeme navíc hájit barvy automobilky Lotus, která je součástí Formule 1. Ve Světové sérii Renault to bude letos velká bitva, ale už se na ní těším.“
Marco Sorensen: „Po loňských testech jsem plný optimismu. Navíc máme v zádech silnou podporu automobilky Lotus. Moc se těším na nový monopost, který bude oproti loňské specifikaci podstatně výkonnější. Nemohu se dočkat až odstartuje letošní sezóna.“
Claudio Berro, ředitel týmu Lotus Racing: „Po angažmá ve Formuli 1, sériích GP2, GP3, FIA World Endurance a Rally je vstup do Světové série Renault dalším potvrzením toho, že se Lotus dal cestou podpory značky v motorsportu. Pro nás je tento projekt velmi důležitý. V každé sérii kde startujeme máme silnou jezdeckou sestavu, zázemí a snažíme se dosahovat co nejlepších úspěchů.“„Máme velmi silnou jezdeckou sestavu. Myslím, že jak Richie, tak Marco mají velkou šanci stát se v co nejbližší době jezdci Formule 1. Tým je po posezónních testech optimisticky naladěný, rychlost ale i spolehlivost je na dobré úrovni. Vkládáme do všech spoustu důvěry.“
Antonín Charouz, generální manažer: „Jsme velice rádi, že můžeme ve Světové sérii Renault jít také letos profesionální cestou. Lotus si u nás objednal tento projekt, který podporujeme i našim Drivers Development Programem. Našim cílem je v konečném hodnocení týmů skončit mezi třemi nejlepšími. Rádi bychom, aby také jeden z našich jezdců skončil v konečné klasifikaci do třetího místa a určitě oba dva budou mít na to, aby zvítězili v některém ze sedmnácti závodů.“
Robert Vavřík, manažer týmu: „Všichni v týmu máme velká očekávání. Již na konci loňského roku jsme ukázali velký potenciál naší sestavy. Je to nová a velká výzva pro všechny členy týmu Lotus, kteří poctivě pracovali celou zimu a za to jim patří velké dík.“
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.