Nico Rosberg věří, že dobré výkony, které předvádí Mercedes v předsezónních testech, ospravedlňují rozhodnutí týmu nasadit nový vůz W03 až minulý týden v Barceloně.
Monopost se prokazuje být dodatečně spolehlivý, když minulý týden ujel přes 1857 km. Včera s ním Rosberg dokonce ujel vůbec největší vzdálenost - 128 kol, což představuje dalších 596 km.
"Myslím, že to dokládá, že rozhodnutí přivézt auto k druhému testu, bylo správné, protože nemáme žádné problémy se spolehlivostí. Ta je lepší než minulý rok, a to znamená, že se můžeme více soustředit na výkonnost. Nevím, jak na tom budeme. Musíme počkat a uvidíme, je však skvělé být součástí tohoto pokroku," uvádí Rosberg.
Pilot Mercedesu včera dosáhl pátého nejrychlejšího času a dopoledne ujel pět stintů po osmi kolech na měkké směsi pneumatik těsně za sebou s konzistentními časy díky úpravám na voze a lepšícím se podmínkám na dráze. Odpoledne se s týmem soustředil na delší výjezdy - absolvoval čtyři stinty o 11 až 13 kolech na tvrdší sadě pneumatik Pirelli.
Rosberg s novým Mercedesem F1 W03 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Degradace pneumatik je stále problémem, ale je to rozhodně lepší, než to bylo, lepší než v roce 2011. Ale jde hlavně o spolehlivost. Je jasně patrné, jak je odlišná," dodává Rosberg, který dnes monopost přenechá Michaelu Schumacherovi.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.