Pedro de la Rosa volá po zvýšení testování v průběhu sezony. Podle něj to týmům může dlouhodobě ušetřit nějaké peníze a může to také rezervní jezdce uchrátnit před nepříjemnostmi.
De la Rosa pro Autosport řekl, že momentální nemožnost testovat v průběhu roku je pro F1 nezdravou, protože jezdci nemohou strávit drahocenný čas v kokpitu. Navíc je situace špatná i pro zkušené testovací jezdce, kteří musí být připraveni naskočit do závodů. "Již dlouho prosazuji testování, protože si myslím, že [jak je to teď] to není správné," řekl Pedro de la Rosa.
"Rozumím tomu, z čeho vychází týmy, snaží se snížit náklady. To je jedna strana věci, které rozumím. Ale na druhou stranu bychom měli mít během sezony nějaké testování kvůli zdraví sportu, ale také pro budoucí jezdce, aktuální jezdce a rezervní jezdce. Je to pro sport zdravé. Je to jedním z důvodů, proč teď závodím. Chtěl jsem znova závodit, protože být testovacím jezdcem vás nikam neposune."
"Mohlo by to být i nepříjemné. Představte si, že by mě McLaren vloni ke konci roku potřeboval a já jsem v té době nejezdil osm měsíců? Bylo by trapné jet s McLarenem, autem schopným vyhrávat, a neodstat se třeba ani do Q2." Španěl také poukazal na to, že celá situace je špatná také pro mladé jezdce. Kdyby týmy mohly více testovat, tak by měly více příležitostí otestovat mladé jezdce.
Pedro v Sauberu v mokré Kanaďě 2011(foto: Sauber Motorsport AG)
"Ne úplně souhlasím s definicí mladého jezdce. Za druhé si myslím, že všichni ti testovači, kteří tu jsou už spoustu let a jsou na každém závodu, by měli mít něco odjeto. Všechno to dává smysl. Myslím, že každý souhlasí, ale nikomu se za to nechce bojovat. Snažil jsem se to udělat velice diskrétně, ale neúspěšně již od začátku."
"Neříkám testovat neomezeně, spíše volám po něčem, co by dávalo smysl pro každého i v aktuální ekonomické situaci. Myslím si, že je to [testování] dokonce levnější než investovat peníze do simulátorů. Potřebovali bychom tak dva nebo tři otevřené testy během sezony a aby mohl jet jakýkoliv jezdec, kterého by si tým vybral. Starý, mladý, zkušený - to je jedno, jen by musel mít superlicenci. To by bylo zdravé pro sport i pro jezdce," zakončil Španěl.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.