Pedro de la Rosa volá po zvýšení testování v průběhu sezony. Podle něj to týmům může dlouhodobě ušetřit nějaké peníze a může to také rezervní jezdce uchrátnit před nepříjemnostmi.
De la Rosa pro Autosport řekl, že momentální nemožnost testovat v průběhu roku je pro F1 nezdravou, protože jezdci nemohou strávit drahocenný čas v kokpitu. Navíc je situace špatná i pro zkušené testovací jezdce, kteří musí být připraveni naskočit do závodů. "Již dlouho prosazuji testování, protože si myslím, že [jak je to teď] to není správné," řekl Pedro de la Rosa.
"Rozumím tomu, z čeho vychází týmy, snaží se snížit náklady. To je jedna strana věci, které rozumím. Ale na druhou stranu bychom měli mít během sezony nějaké testování kvůli zdraví sportu, ale také pro budoucí jezdce, aktuální jezdce a rezervní jezdce. Je to pro sport zdravé. Je to jedním z důvodů, proč teď závodím. Chtěl jsem znova závodit, protože být testovacím jezdcem vás nikam neposune."
"Mohlo by to být i nepříjemné. Představte si, že by mě McLaren vloni ke konci roku potřeboval a já jsem v té době nejezdil osm měsíců? Bylo by trapné jet s McLarenem, autem schopným vyhrávat, a neodstat se třeba ani do Q2." Španěl také poukazal na to, že celá situace je špatná také pro mladé jezdce. Kdyby týmy mohly více testovat, tak by měly více příležitostí otestovat mladé jezdce.
Pedro v Sauberu v mokré Kanaďě 2011(foto: Sauber Motorsport AG)
"Ne úplně souhlasím s definicí mladého jezdce. Za druhé si myslím, že všichni ti testovači, kteří tu jsou už spoustu let a jsou na každém závodu, by měli mít něco odjeto. Všechno to dává smysl. Myslím, že každý souhlasí, ale nikomu se za to nechce bojovat. Snažil jsem se to udělat velice diskrétně, ale neúspěšně již od začátku."
"Neříkám testovat neomezeně, spíše volám po něčem, co by dávalo smysl pro každého i v aktuální ekonomické situaci. Myslím si, že je to [testování] dokonce levnější než investovat peníze do simulátorů. Potřebovali bychom tak dva nebo tři otevřené testy během sezony a aby mohl jet jakýkoliv jezdec, kterého by si tým vybral. Starý, mladý, zkušený - to je jedno, jen by musel mít superlicenci. To by bylo zdravé pro sport i pro jezdce," zakončil Španěl.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.