Pedro de la Rosa volá po zvýšení testování v průběhu sezony. Podle něj to týmům může dlouhodobě ušetřit nějaké peníze a může to také rezervní jezdce uchrátnit před nepříjemnostmi.
De la Rosa pro Autosport řekl, že momentální nemožnost testovat v průběhu roku je pro F1 nezdravou, protože jezdci nemohou strávit drahocenný čas v kokpitu. Navíc je situace špatná i pro zkušené testovací jezdce, kteří musí být připraveni naskočit do závodů. "Již dlouho prosazuji testování, protože si myslím, že [jak je to teď] to není správné," řekl Pedro de la Rosa.
"Rozumím tomu, z čeho vychází týmy, snaží se snížit náklady. To je jedna strana věci, které rozumím. Ale na druhou stranu bychom měli mít během sezony nějaké testování kvůli zdraví sportu, ale také pro budoucí jezdce, aktuální jezdce a rezervní jezdce. Je to pro sport zdravé. Je to jedním z důvodů, proč teď závodím. Chtěl jsem znova závodit, protože být testovacím jezdcem vás nikam neposune."
"Mohlo by to být i nepříjemné. Představte si, že by mě McLaren vloni ke konci roku potřeboval a já jsem v té době nejezdil osm měsíců? Bylo by trapné jet s McLarenem, autem schopným vyhrávat, a neodstat se třeba ani do Q2." Španěl také poukazal na to, že celá situace je špatná také pro mladé jezdce. Kdyby týmy mohly více testovat, tak by měly více příležitostí otestovat mladé jezdce.
Pedro v Sauberu v mokré Kanaďě 2011(foto: Sauber Motorsport AG)
"Ne úplně souhlasím s definicí mladého jezdce. Za druhé si myslím, že všichni ti testovači, kteří tu jsou už spoustu let a jsou na každém závodu, by měli mít něco odjeto. Všechno to dává smysl. Myslím, že každý souhlasí, ale nikomu se za to nechce bojovat. Snažil jsem se to udělat velice diskrétně, ale neúspěšně již od začátku."
"Neříkám testovat neomezeně, spíše volám po něčem, co by dávalo smysl pro každého i v aktuální ekonomické situaci. Myslím si, že je to [testování] dokonce levnější než investovat peníze do simulátorů. Potřebovali bychom tak dva nebo tři otevřené testy během sezony a aby mohl jet jakýkoliv jezdec, kterého by si tým vybral. Starý, mladý, zkušený - to je jedno, jen by musel mít superlicenci. To by bylo zdravé pro sport i pro jezdce," zakončil Španěl.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.