McLaren snižuje význam poslední úpravy pravidel, která se týká možnosti zneužití mapování motorů pro foukání při brzdění. Poslední zásah FIA si vyžádá také úpravu softwaru řídicí standardizované řídicí jednotky (SECU).
Jak jsme vás informovali minulý týden, bylo možné obejít pravidla při brzdění motorem (více zde), byť aerodynamický zisk nebyl zdaleka tak vysoký, jako v loňském roce. FIA po upozornění Mercedesem na možnost zneužití omezení platných pro škrticí klapku pomocí chytrého mapování motorů začala jednat.
Začalo se hovořit o tom, že by poslední zásah z její strany mohl mít vliv na výkonnost některých týmů, ačkoliv FIA si nebyla vědoma toho, že by tuto techniku některý z nich zkoušel. Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale včera v Barceloně během FOTA Fans' Forum však uvedl, že jeho tým touto úpravou postižen nebude.
"Pro nás to není žádná velká věc. Chápeme, co tím Charlie Whiting zamýšlel, jedná se o velmi jemný technický detail. Z naší strany se však nejedná o zásadní věc. V McLarenu to naše plány nezměnilo a také to nikterak neovlivní náš program pro Austrálii. Věděli jsme, že to bude sporné, Charlie to zkrátka potvrdil," prohlásil Neale.
Motor úřadujících mistrů světa - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug tento krok ze strany FIA vítá, jelikož týmům zabrání v rozvoji této oblasti: "Myslím si, že to bylo dobré rozhodnutí, zastavit ve velmi rané fázi potenciální vývoj tímto směrem."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.