Velké zklamání zavládlo v Marusii, která nestihne dorazit s novým vozem na poslední předsezónní testování v Barceloně.
Tým sice od počátku plánoval účast alespoň v posledním testu v Barceloně, žel okolnosti mu nepřejí. Důvodem je to, že nové auto MR01 neprošlo povinnými nárazovými testy, respektive tím posledním z osmnácti - nezíská tudíž homologaci FIA, bez které není letos možné ani testovat. Nárazové testy bude opakovat na konci týdne.
Tým zcela vynechal úvodní testy v Jerezu a s loňským vozem MVR-02 dorazil minulý týden do Barcelony, aby dal co největší prostor nováčkovi Charlesovi Picovi. Ani tam nešlo vše podle plánu, když v pátek nevyjel kvůli problémům se zadním zavěšením. Francouz za Marussii bude letos závodit po boku Tima Glocka.
Nový vůz si Marussia bude moci po absolvování crash-testu vyzkoušet během aerodynamického testu na rovince počátkem března, v reálných podmínkách pak až za necelé tři týdny v Melbourne.
Nováček Charles Pic bude s novým vozem sbírat zkušenosti zřejmě až v Austrálii(foto: Marussia F1 Team)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.