Ferrari poslední den v Barceloně uklidnilo své fanoušky: jak ujetou vzdáleností a konzistencí času, tak i vydaným prohlášením s pozitivními komentáři Felipeho Massy.
Ve svém osmém dnu předsezónního testování Scuderia s novým vozem F2012 konečně prolomila hranici 100 kol. Přes dlouhou obědovou přestávku, kterou tým využil k důležitým změnám v nastavení v přední části vozu, kde letos jako jediný používá zavěšení typu pull-rod, zvládl Massa ujet v Barceloně 103 kol, což představuje vzdálenost téměř 480 km.
O časy přitom až tak nešlo. Kolo za 1:23,563 min zajistilo v páteční klasifikaci páté místo, důležitější však byl úsměv na tváři Felipeho, když vstoupil do motorhomu mezi novináře, kteří se tam shromáždili k obvyklému mítinku následujícímu po testech.
"Ano, jsem šťastný: nejen proto, že jsme konečně ujeli bez problémů tolik kilometrů, ale hlavně se nám podařilo podstatným způsobem zlepšit auto. Především se ve srovnání s dopolednem změnila situace, obzvlášť z pohledu konzistence časů na kolo.
Důležitou věcí je to, že jsme vyhodnotili mnoho řešení, ať už to byly výfuky nebo se týkaly přední části. Nyní se ubíráme směrem, v němž můžeme pracovat na co nejlepším nastavení. Stále zbývá hodně práce, například při výjezdech ze zatáček, ale jsem spokojený a od příštího testu v Barceloně budeme opravdu schopni začít se skutečným a smysluplným testováním," říká Massa.
"Dnes jsme mohli určitě zajet lepší čas, ale to nebylo naším cílem. Měli jsme tolik věcí k otestování během těch několik dní a naší prioritou bylo rozpoznat, na čem bude mít cenu pracovat během prvních závodů. To se nám podařilo a nyní se můžeme soustředit na tyto oblasti s velkým prostorem pro zlepšení, jako je nastavení a využívání pneumatik.
Odpoledne jsme zvládli ujet dlouhé série kol s velmi vyrovnanými časy, což se mi dopoledne nedařilo. Zahřívání pneumatik, s nímž jsem měl v posledních letech obzvlášť velké problémy, se podstatně zlepšilo - dokonce natolik, že dokážu konzistentně poskládat dohromady dobrý čas již v prvním kole. Na voze nebylo nic nového, ale od Jerezu se určitě zlepšilo."
Přes samá pozitiva však Brazilec zůstal v hodnocení šancí v prvních závodech sezóny při zemi: "Jsme připraveni bojovat, ale těžko říct, jak na tom opravdu jsme ve srovnání s ostatními. Přijdeme na to až tehdy, kdy budeme jezdit všichni s malým množstvím paliva na měkkých pneumatikách a ve stejnou dobu - což se stane během kvalifikace v Melbourne.
Dnes si mohou lidé říkat, co chtějí, ale dokud nebudeme všichni jezdit za stejných podmínek, na slovech moc nesejde. Je pravdou, že jsme viděli, jak jsou některé týmy velmi silné: hlavně Red Bul, ale také Sauber, Force Indii a Williams, když se podíváte na časy z tohoto týdne."
Massa byl rovněž dotázán na to, zda jestli si v mysli zvykl na to, že o jeho budoucnosti u Ferrari rozhodnou výsledky: "Ne, absolutně ne. Do sezóny jdu se záměrem odvést co nejlepší práci, jak ve voze, tak i mimo něj. Chci být konkurenceschopný a bojovat o ty nejdůležitější cíle, jako jsou vítězství a výsledky. Pokud jezdíte s myslí zaměřenou na cokoliv jiného, nemohli byste řádně odvádět svou práci."
© Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.