Ferrari poslední den v Barceloně uklidnilo své fanoušky: jak ujetou vzdáleností a konzistencí času, tak i vydaným prohlášením s pozitivními komentáři Felipeho Massy.
Ve svém osmém dnu předsezónního testování Scuderia s novým vozem F2012 konečně prolomila hranici 100 kol. Přes dlouhou obědovou přestávku, kterou tým využil k důležitým změnám v nastavení v přední části vozu, kde letos jako jediný používá zavěšení typu pull-rod, zvládl Massa ujet v Barceloně 103 kol, což představuje vzdálenost téměř 480 km.
O časy přitom až tak nešlo. Kolo za 1:23,563 min zajistilo v páteční klasifikaci páté místo, důležitější však byl úsměv na tváři Felipeho, když vstoupil do motorhomu mezi novináře, kteří se tam shromáždili k obvyklému mítinku následujícímu po testech.
"Ano, jsem šťastný: nejen proto, že jsme konečně ujeli bez problémů tolik kilometrů, ale hlavně se nám podařilo podstatným způsobem zlepšit auto. Především se ve srovnání s dopolednem změnila situace, obzvlášť z pohledu konzistence časů na kolo.
Důležitou věcí je to, že jsme vyhodnotili mnoho řešení, ať už to byly výfuky nebo se týkaly přední části. Nyní se ubíráme směrem, v němž můžeme pracovat na co nejlepším nastavení. Stále zbývá hodně práce, například při výjezdech ze zatáček, ale jsem spokojený a od příštího testu v Barceloně budeme opravdu schopni začít se skutečným a smysluplným testováním," říká Massa.
"Dnes jsme mohli určitě zajet lepší čas, ale to nebylo naším cílem. Měli jsme tolik věcí k otestování během těch několik dní a naší prioritou bylo rozpoznat, na čem bude mít cenu pracovat během prvních závodů. To se nám podařilo a nyní se můžeme soustředit na tyto oblasti s velkým prostorem pro zlepšení, jako je nastavení a využívání pneumatik.
Odpoledne jsme zvládli ujet dlouhé série kol s velmi vyrovnanými časy, což se mi dopoledne nedařilo. Zahřívání pneumatik, s nímž jsem měl v posledních letech obzvlášť velké problémy, se podstatně zlepšilo - dokonce natolik, že dokážu konzistentně poskládat dohromady dobrý čas již v prvním kole. Na voze nebylo nic nového, ale od Jerezu se určitě zlepšilo."
Přes samá pozitiva však Brazilec zůstal v hodnocení šancí v prvních závodech sezóny při zemi: "Jsme připraveni bojovat, ale těžko říct, jak na tom opravdu jsme ve srovnání s ostatními. Přijdeme na to až tehdy, kdy budeme jezdit všichni s malým množstvím paliva na měkkých pneumatikách a ve stejnou dobu - což se stane během kvalifikace v Melbourne.
Dnes si mohou lidé říkat, co chtějí, ale dokud nebudeme všichni jezdit za stejných podmínek, na slovech moc nesejde. Je pravdou, že jsme viděli, jak jsou některé týmy velmi silné: hlavně Red Bul, ale také Sauber, Force Indii a Williams, když se podíváte na časy z tohoto týdne."
Massa byl rovněž dotázán na to, zda jestli si v mysli zvykl na to, že o jeho budoucnosti u Ferrari rozhodnou výsledky: "Ne, absolutně ne. Do sezóny jdu se záměrem odvést co nejlepší práci, jak ve voze, tak i mimo něj. Chci být konkurenceschopný a bojovat o ty nejdůležitější cíle, jako jsou vítězství a výsledky. Pokud jezdíte s myslí zaměřenou na cokoliv jiného, nemohli byste řádně odvádět svou práci."
© Foto: Scuderia Ferrari
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.