Ferrari poslední den v Barceloně uklidnilo své fanoušky: jak ujetou vzdáleností a konzistencí času, tak i vydaným prohlášením s pozitivními komentáři Felipeho Massy.
Ve svém osmém dnu předsezónního testování Scuderia s novým vozem F2012 konečně prolomila hranici 100 kol. Přes dlouhou obědovou přestávku, kterou tým využil k důležitým změnám v nastavení v přední části vozu, kde letos jako jediný používá zavěšení typu pull-rod, zvládl Massa ujet v Barceloně 103 kol, což představuje vzdálenost téměř 480 km.
O časy přitom až tak nešlo. Kolo za 1:23,563 min zajistilo v páteční klasifikaci páté místo, důležitější však byl úsměv na tváři Felipeho, když vstoupil do motorhomu mezi novináře, kteří se tam shromáždili k obvyklému mítinku následujícímu po testech.
"Ano, jsem šťastný: nejen proto, že jsme konečně ujeli bez problémů tolik kilometrů, ale hlavně se nám podařilo podstatným způsobem zlepšit auto. Především se ve srovnání s dopolednem změnila situace, obzvlášť z pohledu konzistence časů na kolo.
Důležitou věcí je to, že jsme vyhodnotili mnoho řešení, ať už to byly výfuky nebo se týkaly přední části. Nyní se ubíráme směrem, v němž můžeme pracovat na co nejlepším nastavení. Stále zbývá hodně práce, například při výjezdech ze zatáček, ale jsem spokojený a od příštího testu v Barceloně budeme opravdu schopni začít se skutečným a smysluplným testováním," říká Massa.
"Dnes jsme mohli určitě zajet lepší čas, ale to nebylo naším cílem. Měli jsme tolik věcí k otestování během těch několik dní a naší prioritou bylo rozpoznat, na čem bude mít cenu pracovat během prvních závodů. To se nám podařilo a nyní se můžeme soustředit na tyto oblasti s velkým prostorem pro zlepšení, jako je nastavení a využívání pneumatik.
Odpoledne jsme zvládli ujet dlouhé série kol s velmi vyrovnanými časy, což se mi dopoledne nedařilo. Zahřívání pneumatik, s nímž jsem měl v posledních letech obzvlášť velké problémy, se podstatně zlepšilo - dokonce natolik, že dokážu konzistentně poskládat dohromady dobrý čas již v prvním kole. Na voze nebylo nic nového, ale od Jerezu se určitě zlepšilo."
Přes samá pozitiva však Brazilec zůstal v hodnocení šancí v prvních závodech sezóny při zemi: "Jsme připraveni bojovat, ale těžko říct, jak na tom opravdu jsme ve srovnání s ostatními. Přijdeme na to až tehdy, kdy budeme jezdit všichni s malým množstvím paliva na měkkých pneumatikách a ve stejnou dobu - což se stane během kvalifikace v Melbourne.
Dnes si mohou lidé říkat, co chtějí, ale dokud nebudeme všichni jezdit za stejných podmínek, na slovech moc nesejde. Je pravdou, že jsme viděli, jak jsou některé týmy velmi silné: hlavně Red Bul, ale také Sauber, Force Indii a Williams, když se podíváte na časy z tohoto týdne."
Massa byl rovněž dotázán na to, zda jestli si v mysli zvykl na to, že o jeho budoucnosti u Ferrari rozhodnou výsledky: "Ne, absolutně ne. Do sezóny jdu se záměrem odvést co nejlepší práci, jak ve voze, tak i mimo něj. Chci být konkurenceschopný a bojovat o ty nejdůležitější cíle, jako jsou vítězství a výsledky. Pokud jezdíte s myslí zaměřenou na cokoliv jiného, nemohli byste řádně odvádět svou práci."
© Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.