Felipe Massa věří, že Ferrari udělalo od Jerezu velký pokrok. Tým se podle něj před začátkem sezóny dostává do formy.
Brazilec včera dostal v Barceloně poprvé příležitost svézt se s novým vozem, jelikož v úterý a ve středu testoval pouze jeho týmový kolega Fernando Alonso. S týmem pokračoval ve sběru dat a detailním vyhodnocování nového vozu, z něhož získává dobrý dojem.
"Auto je rozhodně lepší než v Jerezu a začínáme definovat to, jak se ubírat vpřed, abychom pokračovali v pokroku," řekl včera Massa.
"Celou dobu jsem jezdil na těch nejtvrdších pneumatikách a jsem docela potěšen s prací, kterou jsme odvedli. Zítra budeme zkoušet další směsi a dolaďovat auto. Během posledních pěti dnů bude důležité ujet spoustu kilometrů, abychom byli co nejlépe připraveni na první závod sezóny," dodává brazilský pilot.
Felipe Massa při včerejších testech v Barceloně (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari změnilo své plány pro testy v Barceloně příští týden. Společně s Red Bullem bude místo čtvrtku 1. 3. testovat až v pondělí 5. 3., jak jsme vás informovali zde. Za volantem se budou piloti střídat každý den s tím, že v pátek začne jezdit právě Massa.
Fotografie z Barcelony najdete zde.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.