Třiačtyřicetiletý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher vstupuje po svém návratu k závodění do své třetí sezóny a rád by letos konečně navázal na své dřívější úspěchy u Ferrari.
V poslední době Formuli 1 ovládl Sebastian Vettel, Schumi se v uplynulých dvou letech nedokázal ani jednou dostat na pódium. Bernie Ecclestone by sice nechtěl zažívat jeho dominanci, ale úspěch by mu přál.
"Bylo by to hezké, kdy by se mu to povedlo, že ano? Rád bych ho viděl v dobrém autě. Rád bych ho viděl v druhém Red Bullu, nemyslím si, že by to Sebastianovi vadilo," říká Ecclestone pro Reuters.
Dále vysvětluje: "Jen říkám, že by bylo příjemné ho vidět v autě, o kterém byste věděli, že kdyby v něm nevyhrál, byla by to jeho chyba, nikoliv toho auta." Na dotaz, zda si myslí, že by Schumacher mohl ještě vyhrát, odpovídá: "Jasně, že ano."
Schumacher při testech v Barceloně (foto: Mercedes AMG F1)
Po 40 letech bude v sezóně 2012 na roštu chybět italský pilot. Co na to říká Bernie? "Bylo by lepší, kdybychom měli dobrého Itala. Ale když bude Ferrari vyhrávat, je to jedno."
Scuderia však v předsezónních testech zatím moc neoslňuje: "Vědí, jaký mají problém. Není těžké ho odstranit. Podle mě brzy poznáte, že ho vyřešili."
Svůj postřeh připojil i na adresu Lewise Hamiltona, jenž loni zažil náročnou sezónu: "Nedávno jsem s ním mluvil. Myslím, že je o něco soustředěnější." Pokud se mu dle Ecclestona letos nebude dařit, možná se na konci roku poohlédne po místě u jiného týmu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.