Lewis Hamilton je po dnešním produktivním dnu velmi dobře naladěný. Podle něj má McLaren rychlost na to, aby v Austrálii mohl bojovat na samotné špici startovního pole.
Brit dnes ujel 120 kol a dosáhl šestého nejrychlejšího času. Nadšeně poznamenává, že letos se jejich předsezónní testování zcela liší od toho, co zažívali minulý rok.
"Minulý rok jsem sotva ujel 30 kol. Myslím, že jsme jich neujeli ani deset bez selhání výfuků. Takže jezdit dnes celý den a zvládnout 120 kol - ani si nevzpomenu, kdy jsem jich tolik ujel naposledy. Rozhodně se cítíme na tom být mnohem lépe a věříme, že můžeme bojovat s kluky vpředu na samotné špici," uvádí Hamilton.
Uznává ale, že Red Bull může mít stále převahu: "Soustředil jsem se na svou práci. Myslím, že jsme jezdili ve stejnou dobu," vzpomíná na dnešní závodní simulace. "Já jsem byl na použitých pneumatikách a on myslím začal druhý pár stintů na čerstvých, ale obecně [Vettel] vypadal velmi, velmi konkurenceschopně, možná i o něco rychleji než my.
Ale znovu - nevíme, kolik měli paliva a stále je příliš brzy na hodnocení. Když byl za mnou, zdálo se, že se jeho auto ovládá celkem dobře."
Hamilton je s novým McLarenem MP4-27 v Barceloně velmi spokojený(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Se svým McLarenem byl ale také spokojený: "Vlastně mě překvapilo, jak dobré bylo auto v rychlých zatáčkách. Myslím, že základ našeho vozu je lepší než loni a jeho vlastností je, že je lepší při vyšších rychlostech.
Udělali jsme pár změn, které nám v tom oproti minulému testu pomohly, ale auto se přesto chová v zatáčce č. 3 a 9. lépe, než jsem čekal. V jistých fázích budeme mít některá vylepšení a v rychlých zatáčkách bude ještě lepší."
Už se samozřejmě nemůže dočkat, až vypukne sezóna a začne se závodit: "Miluji ten poslední test. To je obvykle auto v nejlepší formě a vy získáváte opravdu dobrý pocit toho, jak na tom bude v prvním závodě.
Poslední je vždy vzrušující, protože víte, že až budete příště sedět v autě, bude to při prvním závodě v Austrálii - a to je fantastický pocit. Nemůžu uvěřit tomu, že to nastane tak brzy."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.