Lewis Hamilton je po dnešním produktivním dnu velmi dobře naladěný. Podle něj má McLaren rychlost na to, aby v Austrálii mohl bojovat na samotné špici startovního pole.
Brit dnes ujel 120 kol a dosáhl šestého nejrychlejšího času. Nadšeně poznamenává, že letos se jejich předsezónní testování zcela liší od toho, co zažívali minulý rok.
"Minulý rok jsem sotva ujel 30 kol. Myslím, že jsme jich neujeli ani deset bez selhání výfuků. Takže jezdit dnes celý den a zvládnout 120 kol - ani si nevzpomenu, kdy jsem jich tolik ujel naposledy. Rozhodně se cítíme na tom být mnohem lépe a věříme, že můžeme bojovat s kluky vpředu na samotné špici," uvádí Hamilton.
Uznává ale, že Red Bull může mít stále převahu: "Soustředil jsem se na svou práci. Myslím, že jsme jezdili ve stejnou dobu," vzpomíná na dnešní závodní simulace. "Já jsem byl na použitých pneumatikách a on myslím začal druhý pár stintů na čerstvých, ale obecně [Vettel] vypadal velmi, velmi konkurenceschopně, možná i o něco rychleji než my.
Ale znovu - nevíme, kolik měli paliva a stále je příliš brzy na hodnocení. Když byl za mnou, zdálo se, že se jeho auto ovládá celkem dobře."
Hamilton je s novým McLarenem MP4-27 v Barceloně velmi spokojený(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Se svým McLarenem byl ale také spokojený: "Vlastně mě překvapilo, jak dobré bylo auto v rychlých zatáčkách. Myslím, že základ našeho vozu je lepší než loni a jeho vlastností je, že je lepší při vyšších rychlostech.
Udělali jsme pár změn, které nám v tom oproti minulému testu pomohly, ale auto se přesto chová v zatáčce č. 3 a 9. lépe, než jsem čekal. V jistých fázích budeme mít některá vylepšení a v rychlých zatáčkách bude ještě lepší."
Už se samozřejmě nemůže dočkat, až vypukne sezóna a začne se závodit: "Miluji ten poslední test. To je obvykle auto v nejlepší formě a vy získáváte opravdu dobrý pocit toho, jak na tom bude v prvním závodě.
Poslední je vždy vzrušující, protože víte, že až budete příště sedět v autě, bude to při prvním závodě v Austrálii - a to je fantastický pocit. Nemůžu uvěřit tomu, že to nastane tak brzy."
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.