Michael Schumacher je po prvním veřejném testu nového vozu, který proběhl dnes v Barceloně, pozitivní ohledně potenciálu nového Mercedesu W03.
Němec, který již monopost pilotoval při shakedownu a při nedělním soukromém testování v Barceloně, dnes odjel 51 kol, když jeho nejrychlejší čas stačil na celkové šesté místo. Ačkoliv byl jeho program zkrácen kvůli problémům s hydraulikou, tak byl sedminásobný šampion potěšen tím, jak se auto ovládá.
"Rozumně pozitivní," řekl Michael Schumacher po prvním dni. "Je to čtvrtý den, co jsem v autě a bylo to poprvé, co jsme měli menší problémy s hydraulikou. Auto má potenciál. V autě jsem měl dobrý pocit. Je těžké říci, jakou má tento pocit hodnotu, protože zde byly změny v pravidlech, ale potenciál je dobrý."
Schumi dnes v Barceloně (foto: Mercedes GP)
Schumacher však nechtěl porovnávat výkonnost auta s ostatními, i když. "Nechtěl bych teď být nějak přesný, protože jsem ještě nebyl schopen srovnávat naše výjezdy s ostatními kluky. To je důležitá věc, která mi toho může dost říci nebo minimálně potvrdit můj pocit."
Michaela také nějak moc nevzrušuje vzhled nového auta. "Pro nás je to jasné. Hlavní je, že máme dobrá čísla z aerodynamického tunelu a jsou zde rozdílné cesty, jak si interpretovat pravidla. Zjistíme, jaká cesta je lepší. Pro nás to není nic speciálního. Nejdůležitější věcí je to, co vidíme na stopkách a to je to, co mě zajímá."
Jezdec Mercedesu, kterému na konci této sezony vyprší platný kontrakt s týmem, ještě dodal, že o budoucích plánech ještě neuvažuje. "Není zde žádný důvod, abych dělal nějaká prohlášení nebo nějak komentoval moji budoucnost. Rozhodnutí učiním až ve správný čas."
Foto Michaela Schumachera z dnešního testu pod článkem.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.