Michael Schumacher je po prvním veřejném testu nového vozu, který proběhl dnes v Barceloně, pozitivní ohledně potenciálu nového Mercedesu W03.
Němec, který již monopost pilotoval při shakedownu a při nedělním soukromém testování v Barceloně, dnes odjel 51 kol, když jeho nejrychlejší čas stačil na celkové šesté místo. Ačkoliv byl jeho program zkrácen kvůli problémům s hydraulikou, tak byl sedminásobný šampion potěšen tím, jak se auto ovládá.
"Rozumně pozitivní," řekl Michael Schumacher po prvním dni. "Je to čtvrtý den, co jsem v autě a bylo to poprvé, co jsme měli menší problémy s hydraulikou. Auto má potenciál. V autě jsem měl dobrý pocit. Je těžké říci, jakou má tento pocit hodnotu, protože zde byly změny v pravidlech, ale potenciál je dobrý."
Schumi dnes v Barceloně (foto: Mercedes GP)
Schumacher však nechtěl porovnávat výkonnost auta s ostatními, i když. "Nechtěl bych teď být nějak přesný, protože jsem ještě nebyl schopen srovnávat naše výjezdy s ostatními kluky. To je důležitá věc, která mi toho může dost říci nebo minimálně potvrdit můj pocit."
Michaela také nějak moc nevzrušuje vzhled nového auta. "Pro nás je to jasné. Hlavní je, že máme dobrá čísla z aerodynamického tunelu a jsou zde rozdílné cesty, jak si interpretovat pravidla. Zjistíme, jaká cesta je lepší. Pro nás to není nic speciálního. Nejdůležitější věcí je to, co vidíme na stopkách a to je to, co mě zajímá."
Jezdec Mercedesu, kterému na konci této sezony vyprší platný kontrakt s týmem, ještě dodal, že o budoucích plánech ještě neuvažuje. "Není zde žádný důvod, abych dělal nějaká prohlášení nebo nějak komentoval moji budoucnost. Rozhodnutí učiním až ve správný čas."
Foto Michaela Schumachera z dnešního testu pod článkem.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.