Lotus v Barceloně končí úplně. Problém, který se dnes dopoledne na jeho voze objevil, je vážný. Tým chtěl původně zítra nastoupit s narychlo zaslaným šasi č. 1, nakonec je bude muset prošetřit obě.
Grosjean s šasi E20-02 ujel jen 7 kol, když si sám všiml problému, který tým zaznamenal také přes telemetrii v boxech. Narychlo proto chtěl zaslat z Enstone šasi E20-01, jež úspěšně absolvovalo test v Jerezu, aby mohl zítra nastoupit (více v dřívějším článku zde). Problém je však závažnějšího charakteru a bude zapotřebí prověřit oba vozy.
"Než jsme se rozhodli odeslat letecky šasi E20-01 do Barcelony jako náhradu za šasi E20-02 poškozené dnes ráno, rozběhli jsme v továrně sérii simulací na základě dat z dnešní krátkých jízd. Výsledkem je, že jsme byli schopni identifikovat oblast, která si vyžádá další práci.
Bude pro nás produktivnější upravit obě šasi v Enstone místo toho, abychom E20-01 poslali k testu, který se koná tento týden. Přijmeme ta správná opatření, abychom ten problém vyřešit do příštího týdne," vysvětluje technický ředitel James Allison.
Před tím, než se dnes objevil problém, ujel Grosjean pouze 7 kol (foto: Lotus Renault GP)
A šéf závodního týmu Eric Boullier dodává: "Rozhodnout se nejezdit tento týden bylo náročné, ale cítíme, že to je správná volba. Pozitivní je, že jsme rychle identifikovali problém s šasi a naše oddělení designu přišlo s řešením. Zúčastníme se testů v Barceloně příští týden.
Máme důvěru, která pramení z toho, že E20 bylo rychlé hned od počátku v Jerezu a prokázalo tam svou spolehlivost. V nadcházejícím týdnu nás čeká spousta práce, ale v Enstone jsou všichni na tuto výzvu připraveni."
Tip: Prohlédněte si fotky z dnešního testování - odkaz.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.