Lotus v Barceloně končí úplně. Problém, který se dnes dopoledne na jeho voze objevil, je vážný. Tým chtěl původně zítra nastoupit s narychlo zaslaným šasi č. 1, nakonec je bude muset prošetřit obě.
Grosjean s šasi E20-02 ujel jen 7 kol, když si sám všiml problému, který tým zaznamenal také přes telemetrii v boxech. Narychlo proto chtěl zaslat z Enstone šasi E20-01, jež úspěšně absolvovalo test v Jerezu, aby mohl zítra nastoupit (více v dřívějším článku zde). Problém je však závažnějšího charakteru a bude zapotřebí prověřit oba vozy.
"Než jsme se rozhodli odeslat letecky šasi E20-01 do Barcelony jako náhradu za šasi E20-02 poškozené dnes ráno, rozběhli jsme v továrně sérii simulací na základě dat z dnešní krátkých jízd. Výsledkem je, že jsme byli schopni identifikovat oblast, která si vyžádá další práci.
Bude pro nás produktivnější upravit obě šasi v Enstone místo toho, abychom E20-01 poslali k testu, který se koná tento týden. Přijmeme ta správná opatření, abychom ten problém vyřešit do příštího týdne," vysvětluje technický ředitel James Allison.
Před tím, než se dnes objevil problém, ujel Grosjean pouze 7 kol (foto: Lotus Renault GP)
A šéf závodního týmu Eric Boullier dodává: "Rozhodnout se nejezdit tento týden bylo náročné, ale cítíme, že to je správná volba. Pozitivní je, že jsme rychle identifikovali problém s šasi a naše oddělení designu přišlo s řešením. Zúčastníme se testů v Barceloně příští týden.
Máme důvěru, která pramení z toho, že E20 bylo rychlé hned od počátku v Jerezu a prokázalo tam svou spolehlivost. V nadcházejícím týdnu nás čeká spousta práce, ale v Enstone jsou všichni na tuto výzvu připraveni."
Tip: Prohlédněte si fotky z dnešního testování - odkaz.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.