Lotus v Barceloně končí úplně. Problém, který se dnes dopoledne na jeho voze objevil, je vážný. Tým chtěl původně zítra nastoupit s narychlo zaslaným šasi č. 1, nakonec je bude muset prošetřit obě.
Grosjean s šasi E20-02 ujel jen 7 kol, když si sám všiml problému, který tým zaznamenal také přes telemetrii v boxech. Narychlo proto chtěl zaslat z Enstone šasi E20-01, jež úspěšně absolvovalo test v Jerezu, aby mohl zítra nastoupit (více v dřívějším článku zde). Problém je však závažnějšího charakteru a bude zapotřebí prověřit oba vozy.
"Než jsme se rozhodli odeslat letecky šasi E20-01 do Barcelony jako náhradu za šasi E20-02 poškozené dnes ráno, rozběhli jsme v továrně sérii simulací na základě dat z dnešní krátkých jízd. Výsledkem je, že jsme byli schopni identifikovat oblast, která si vyžádá další práci.
Bude pro nás produktivnější upravit obě šasi v Enstone místo toho, abychom E20-01 poslali k testu, který se koná tento týden. Přijmeme ta správná opatření, abychom ten problém vyřešit do příštího týdne," vysvětluje technický ředitel James Allison.
Před tím, než se dnes objevil problém, ujel Grosjean pouze 7 kol (foto: Lotus Renault GP)
A šéf závodního týmu Eric Boullier dodává: "Rozhodnout se nejezdit tento týden bylo náročné, ale cítíme, že to je správná volba. Pozitivní je, že jsme rychle identifikovali problém s šasi a naše oddělení designu přišlo s řešením. Zúčastníme se testů v Barceloně příští týden.
Máme důvěru, která pramení z toho, že E20 bylo rychlé hned od počátku v Jerezu a prokázalo tam svou spolehlivost. V nadcházejícím týdnu nás čeká spousta práce, ale v Enstone jsou všichni na tuto výzvu připraveni."
Tip: Prohlédněte si fotky z dnešního testování - odkaz.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.