Stáj Lotus Renault GP potvrzuje, že dnes již nebude pokračovat v testování v Barceloně. Na novém šasi se totiž objevila vážná závada.
Romain Grosjean, který dopoledne ujel pouze 7 kol, říká: "Dokončili jsme několik jízd zaměřených na aerodynamiku a pak jsme zahájili měřené kola, ale velmi brzy jsem si uvědomil, že auto se nechová tak, jak by mělo. Není to ideální přijít o čas na trati, ale naštěstí budeme mít šasi, které fungovalo perfektně v Jerezu, takže bych měl zítra na dráze prožít ještě dobré chvíle. Je mnohem lepší, když se takový problém objeví nyní než v Melbourne."
Ředitel provozu na dráze Alan Permane pokračuje: "Toto dopoledne představovalo první shakedown pro naše druhé šasi. Jakmile se vůz dostal na dráhu, bylo brzy jasné, že všechno není tak, jak by mělo být. Kvůli bezpečnosti jsme vrátili šasi na další prošetření zpět do Enstone. Šasi E20-01, které jsme používali v Jerezu, bylo odesláno sem a očekáváme, že s ním zítra vyjedeme na dráhu."
Šéf týmu Eric Boullier dodává: "Představuje to drobný zádrhel v našem celkovém testovacím programu. Naštěstí jsme ujeli hodně kilometrů v Jerezu. Pokud by to byl jediný problém, který se během testování vyskytne, stále se zvládneme na start sezóny dobře připravit. Zítra budeme opět na trati s šasi E20-01 a šasi E20-02 vyhodnotíme v Enstone."
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.