Stefano Domenicali dal najevo své zklamání nad tím, že v F1 momentálně není žádný italský jezdec. Posledním Italem v poli byl Jarno Trulli, který jezdil v Caterhamu s Heikim Kovalainenem.
V pátek však bylo oznámeno, že Trulliho u Caterhamu nahradí Rus Vitaly Petrov (psali jsme zde), po 42 letech tak poprvé nastane situace, kdy ve startovním poli nebude žádný Ital.
"Jsem smutný z toho, že po tolika letech ve startovním poli MS Formule 1 nebude žádný Ital," řekl Domenicali, který začal svoji kariéru jako závodní šéf v Mugellu. "Říkám to jako osoba působící v tomto sportu a z osobního pohledu na Jarna, který měl jen ve strašně málo příležitostech auto, které bylo schopné ukázat jeho talent."
"Takže mu do budoucnosti přeji všechno nejlepší jak na závodních tratích, tak i mimo ně. Pro náš sport je to teď těžký moment, z části díky vnějším důvodům." Šéf závodního týmu také vysvětlil, jak by podle jeho názoru měla pomoci jejich Ferrari Driver Academy do sportu přivést mladé nadějné Italy.
"Dlouhodobým plánem naší Akademie je vytvořit novou generaci závodních jezdců, kteří by také spolupracovali s CSAI a jsem rád, že už teď můžeme oznámit jména dvou talentů. Raffaele a Brandon dostanou dobrou šanci zlepšovat se v našem sportu."
Lidé z F1 teď také sledují další dva nadějné Italy - Mirka Bortolottiho a Lucu Filippiho. Bortolotti vyhrál v roce 2011 šampionát Formule 2 a Filippi byl v popředí GP2.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.