Stefano Domenicali dal najevo své zklamání nad tím, že v F1 momentálně není žádný italský jezdec. Posledním Italem v poli byl Jarno Trulli, který jezdil v Caterhamu s Heikim Kovalainenem.
V pátek však bylo oznámeno, že Trulliho u Caterhamu nahradí Rus Vitaly Petrov (psali jsme zde), po 42 letech tak poprvé nastane situace, kdy ve startovním poli nebude žádný Ital.
"Jsem smutný z toho, že po tolika letech ve startovním poli MS Formule 1 nebude žádný Ital," řekl Domenicali, který začal svoji kariéru jako závodní šéf v Mugellu. "Říkám to jako osoba působící v tomto sportu a z osobního pohledu na Jarna, který měl jen ve strašně málo příležitostech auto, které bylo schopné ukázat jeho talent."
"Takže mu do budoucnosti přeji všechno nejlepší jak na závodních tratích, tak i mimo ně. Pro náš sport je to teď těžký moment, z části díky vnějším důvodům." Šéf závodního týmu také vysvětlil, jak by podle jeho názoru měla pomoci jejich Ferrari Driver Academy do sportu přivést mladé nadějné Italy.
"Dlouhodobým plánem naší Akademie je vytvořit novou generaci závodních jezdců, kteří by také spolupracovali s CSAI a jsem rád, že už teď můžeme oznámit jména dvou talentů. Raffaele a Brandon dostanou dobrou šanci zlepšovat se v našem sportu."
Lidé z F1 teď také sledují další dva nadějné Italy - Mirka Bortolottiho a Lucu Filippiho. Bortolotti vyhrál v roce 2011 šampionát Formule 2 a Filippi byl v popředí GP2.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.