Stefano Domenicali dal najevo své zklamání nad tím, že v F1 momentálně není žádný italský jezdec. Posledním Italem v poli byl Jarno Trulli, který jezdil v Caterhamu s Heikim Kovalainenem.
V pátek však bylo oznámeno, že Trulliho u Caterhamu nahradí Rus Vitaly Petrov (psali jsme zde), po 42 letech tak poprvé nastane situace, kdy ve startovním poli nebude žádný Ital.
"Jsem smutný z toho, že po tolika letech ve startovním poli MS Formule 1 nebude žádný Ital," řekl Domenicali, který začal svoji kariéru jako závodní šéf v Mugellu. "Říkám to jako osoba působící v tomto sportu a z osobního pohledu na Jarna, který měl jen ve strašně málo příležitostech auto, které bylo schopné ukázat jeho talent."
"Takže mu do budoucnosti přeji všechno nejlepší jak na závodních tratích, tak i mimo ně. Pro náš sport je to teď těžký moment, z části díky vnějším důvodům." Šéf závodního týmu také vysvětlil, jak by podle jeho názoru měla pomoci jejich Ferrari Driver Academy do sportu přivést mladé nadějné Italy.
"Dlouhodobým plánem naší Akademie je vytvořit novou generaci závodních jezdců, kteří by také spolupracovali s CSAI a jsem rád, že už teď můžeme oznámit jména dvou talentů. Raffaele a Brandon dostanou dobrou šanci zlepšovat se v našem sportu."
Lidé z F1 teď také sledují další dva nadějné Italy - Mirka Bortolottiho a Lucu Filippiho. Bortolotti vyhrál v roce 2011 šampionát Formule 2 a Filippi byl v popředí GP2.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.