Stefano Domenicali dal najevo své zklamání nad tím, že v F1 momentálně není žádný italský jezdec. Posledním Italem v poli byl Jarno Trulli, který jezdil v Caterhamu s Heikim Kovalainenem.
V pátek však bylo oznámeno, že Trulliho u Caterhamu nahradí Rus Vitaly Petrov (psali jsme zde), po 42 letech tak poprvé nastane situace, kdy ve startovním poli nebude žádný Ital.
"Jsem smutný z toho, že po tolika letech ve startovním poli MS Formule 1 nebude žádný Ital," řekl Domenicali, který začal svoji kariéru jako závodní šéf v Mugellu. "Říkám to jako osoba působící v tomto sportu a z osobního pohledu na Jarna, který měl jen ve strašně málo příležitostech auto, které bylo schopné ukázat jeho talent."
"Takže mu do budoucnosti přeji všechno nejlepší jak na závodních tratích, tak i mimo ně. Pro náš sport je to teď těžký moment, z části díky vnějším důvodům." Šéf závodního týmu také vysvětlil, jak by podle jeho názoru měla pomoci jejich Ferrari Driver Academy do sportu přivést mladé nadějné Italy.
"Dlouhodobým plánem naší Akademie je vytvořit novou generaci závodních jezdců, kteří by také spolupracovali s CSAI a jsem rád, že už teď můžeme oznámit jména dvou talentů. Raffaele a Brandon dostanou dobrou šanci zlepšovat se v našem sportu."
Lidé z F1 teď také sledují další dva nadějné Italy - Mirka Bortolottiho a Lucu Filippiho. Bortolotti vyhrál v roce 2011 šampionát Formule 2 a Filippi byl v popředí GP2.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.