Lewis Hamilton má být po prvním testu nového monopostu McLarenu MP4-27 v Jerezu dle zahraničních médií zklamaný.
Německý Auto Motor und Sport píše o obavách, které má Hamilton kvůli výkonnosti vozu MP4-27, s nímž měl možnost minulý týden dva dny v Jerezu testovat.
Španělská Marca zase tvrdí, že se tam Brit svěřil svému bývalému kolegovi Heikkimu Kovalainenovi s tím, že je novým autem "zklamaný."
"Když jsem viděl, že všechna ostatní auta mají nosy vpředu vysoko, přimělo mě to k pochybám o tom, zda jsme udělali tu správnou věci," cituje jeho vyjádření k letošním škaredým nosům, kdy se pouze McLaren vydal cestou odlišného řešení. Technický ředitel Paddy Lowe však věří, že s nízkým nosem o nic nepřicházejí (více zde).
Ve čtvrtek byl v Jerezu Hamilton (1:19,464 min) jen o necelé 2 desetiny pomalejší než Vettel (1:19,297 min). Dle španělského deníku přiznal však, že McLaren přitom jel s "agresivním" nastavením, čímž naznačil, že ve svém nejrychlejším pokusu měl ve voze málo paliva.
Je odpověď na to, jak vnímá změny po zákazu výfukových difuzorů, rovněž kontrastuje s dojmy Sebastiana Vettela. Hamilton o MP4-27 uvedl, že "se těžko ovládá v rychlých zatáčkách." Naproti tomu mistr světa po jízdě s Red Bullem RB8 řekl: "V rychlých zatáčkách proti minulosti moc velký rozdíl nevnímám."
Nový McLaren MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V oficiálním prohlášení McLarenu jejich pilot po prvních jízdách sdělil: "Letošní auto se chová odlišně od toho loňského: v roce 2011 jsme měli hodně stabilní zadní část, obzvlášť v rychlých zatáčkách. Nyní tu přilnavost musíme najít jinde, nebo alespoň ji nějak přesunout zepředu dozadu.
Základ letošního auta je něčím, s čím se dá pracovat. Vím, že muži a ženy v továrně si z testu odnesou co nejvíce a přetaví to v něco nového a ještě rychlejšího pro příští test. Auto se zdá být poměrně rychlé - a to je dobrý pocit."
Příští test v Barceloně může obavy o výkonnost nového vozu potvrdit, nicméně jak si na tom MP4-27 ve srovnání s konkurencí opravdu stojí, to se dozvíme až v Melbourne. Tým z Wokingu loni prožíval ještě horší předsezónní období, ale nakonec byl mistrovskému Red Bull téměř vyrovnaným soupeřem.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.