Lewis Hamilton má být po prvním testu nového monopostu McLarenu MP4-27 v Jerezu dle zahraničních médií zklamaný.
Německý Auto Motor und Sport píše o obavách, které má Hamilton kvůli výkonnosti vozu MP4-27, s nímž měl možnost minulý týden dva dny v Jerezu testovat.
Španělská Marca zase tvrdí, že se tam Brit svěřil svému bývalému kolegovi Heikkimu Kovalainenovi s tím, že je novým autem "zklamaný."
"Když jsem viděl, že všechna ostatní auta mají nosy vpředu vysoko, přimělo mě to k pochybám o tom, zda jsme udělali tu správnou věci," cituje jeho vyjádření k letošním škaredým nosům, kdy se pouze McLaren vydal cestou odlišného řešení. Technický ředitel Paddy Lowe však věří, že s nízkým nosem o nic nepřicházejí (více zde).
Ve čtvrtek byl v Jerezu Hamilton (1:19,464 min) jen o necelé 2 desetiny pomalejší než Vettel (1:19,297 min). Dle španělského deníku přiznal však, že McLaren přitom jel s "agresivním" nastavením, čímž naznačil, že ve svém nejrychlejším pokusu měl ve voze málo paliva.
Je odpověď na to, jak vnímá změny po zákazu výfukových difuzorů, rovněž kontrastuje s dojmy Sebastiana Vettela. Hamilton o MP4-27 uvedl, že "se těžko ovládá v rychlých zatáčkách." Naproti tomu mistr světa po jízdě s Red Bullem RB8 řekl: "V rychlých zatáčkách proti minulosti moc velký rozdíl nevnímám."
Nový McLaren MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V oficiálním prohlášení McLarenu jejich pilot po prvních jízdách sdělil: "Letošní auto se chová odlišně od toho loňského: v roce 2011 jsme měli hodně stabilní zadní část, obzvlášť v rychlých zatáčkách. Nyní tu přilnavost musíme najít jinde, nebo alespoň ji nějak přesunout zepředu dozadu.
Základ letošního auta je něčím, s čím se dá pracovat. Vím, že muži a ženy v továrně si z testu odnesou co nejvíce a přetaví to v něco nového a ještě rychlejšího pro příští test. Auto se zdá být poměrně rychlé - a to je dobrý pocit."
Příští test v Barceloně může obavy o výkonnost nového vozu potvrdit, nicméně jak si na tom MP4-27 ve srovnání s konkurencí opravdu stojí, to se dozvíme až v Melbourne. Tým z Wokingu loni prožíval ještě horší předsezónní období, ale nakonec byl mistrovskému Red Bull téměř vyrovnaným soupeřem.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.