Druhý test v Barceloně podle Bruna Senny odhalí více o skutečné formě letošního Williamsu.
Brazilec byl minulý týden v Jerezu nejpilnějším ze všech 23 pilotů, když s novým monopostem ujel přes 1102 km celkově přitom zajel 15. nejrychlejší čas (souhrnné výsledky najdete zde). Podle něj zatím není možné přesně říci, jak si tým ve skutečnosti stojí. Věří však, že Williams za ostatními týmy středu pole nezaostává.
"Těžko říct, jak na tom jsme. Neměli jsme stejný druh testovacího programu jako všichni ostatní. Myslím si, že se vyrovnáme ostatním klukům ze středu pole, to se ale ve skutečnosti ukáže v Barceloně, kde se začne jezdit s podobnějšími programy, pak se uvidí," popisuje Senna.
"Máme silnou platformu a několik nápadů, kudy se ubírat, ale víte, že každá trať je odlišná. Jerez je velmi unikátním okruhem v tom, jak se na něm auto chová, takže v Barceloně se dozvíme rozhodně více o tradičních okruzích.
Testovali jsme množství věcí na voze a zvyšovali konzistenci pneumatik, abychom se zlepšili při nižších i vyšších rychlostech. Každý cíl, který jsme prováděli, měl svůj cíl, a my auto lépe poznáváme - a to byl hlavní cíl onoho testu v Jerezu."
Bruno Senna při testech v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
"Když teď dorazíme do Barcelony s lepším porozuměním vozu, známe jeho tendence a to nejdůležitější: víme, kudy se ubírat při řešení problémů," dodává mladý brazilský pilot ve službách Williamsu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.