Druhý test v Barceloně podle Bruna Senny odhalí více o skutečné formě letošního Williamsu.
Brazilec byl minulý týden v Jerezu nejpilnějším ze všech 23 pilotů, když s novým monopostem ujel přes 1102 km celkově přitom zajel 15. nejrychlejší čas (souhrnné výsledky najdete zde). Podle něj zatím není možné přesně říci, jak si tým ve skutečnosti stojí. Věří však, že Williams za ostatními týmy středu pole nezaostává.
"Těžko říct, jak na tom jsme. Neměli jsme stejný druh testovacího programu jako všichni ostatní. Myslím si, že se vyrovnáme ostatním klukům ze středu pole, to se ale ve skutečnosti ukáže v Barceloně, kde se začne jezdit s podobnějšími programy, pak se uvidí," popisuje Senna.
"Máme silnou platformu a několik nápadů, kudy se ubírat, ale víte, že každá trať je odlišná. Jerez je velmi unikátním okruhem v tom, jak se na něm auto chová, takže v Barceloně se dozvíme rozhodně více o tradičních okruzích.
Testovali jsme množství věcí na voze a zvyšovali konzistenci pneumatik, abychom se zlepšili při nižších i vyšších rychlostech. Každý cíl, který jsme prováděli, měl svůj cíl, a my auto lépe poznáváme - a to byl hlavní cíl onoho testu v Jerezu."
Bruno Senna při testech v Jerezu (foto: Williams F1 Team)
"Když teď dorazíme do Barcelony s lepším porozuměním vozu, známe jeho tendence a to nejdůležitější: víme, kudy se ubírat při řešení problémů," dodává mladý brazilský pilot ve službách Williamsu.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.