Podle šéfinženýra Lotusu Alana Permana tvoří vůz E20 očividně podařený balík. Provedené změny piloti hned cítí, ať už v pozitivním či v negativním smyslu.
První test v Jerezu je nyní za námi, příští týden je na řadě Barcelona. Co se během přestávky odehrává v Enstone?Alan Permane: Tento týden stavíme naše druhé auto. Jedná se tedy o šasi číslo dvě, které pojede do Barcelony, zatímco to první bude přestavěno a testováno na stolici v našem zařízení výzkumu a vývoje kvůli pracím na vývoji zavěšení.
Mít čas na přemýšlení o událostech v Jerezu musí být před Barcelonou vítanou změnou. Měl tým čas na odpočinek před tím, než se znovu vydá do Španělska?AP: Někteří z nás si mohli o víkendu odpočinout, což je vždy příjemné po několika intenzivních dnech na okruhu. Přestože nezažíváme denně tu 18 hodinovou pracovní zátěž jako minulý týden, všichni jsou zpět a tvrdě pracují na přípravě na další test. Inženýři budou analyzovat možnosti nastavení vzhledem k tomu, co jsme se naučili v Jerezu a budeme se snažit to poznání uplatnit v Barceloně i v celé sezóně.
Máme dlouhý seznam vylepšení, která chceme udělat. Měli jsme několik drobných problémů s úniky z chladičů a podobné věci, ale nic velkého. Určitě nic, co bychom nezvládli do Barcelony včas opravit.
Všiml jste si nějakých změn v atmosféře v Enstone po povzbuzujících prvních jízdách v Jerezu?AP: Rozhodně je ten efekt v továrně vidět. Zdá se, že se všichni usmívají. Přesto se nepokusíme začít běhat, aniž bychom uměli chodit. Velmi dobře si uvědomujeme, že zbývá ujít ještě dlouhý kus cesty. Vůz je určitě spolehlivý a dobře vyvážený, ale je velmi brzy na to, abychom v této fázi mohli říci něco víc. Je nemožné předpovídat výkonnost pouze po jednom testu.
Minulý týdne byl očividně dost pozitivní. Co je tou nejdůležitější věci, kterou si můžeme z prvního testu odnést?AP: Řekl bych, že ty věci jsou dvě. Opravdu nedokážu označit jednu za důležitější než druhou. Tou první je, jak už jsme se zmínili dříve, spolehlivost auta, která byla doposud velmi působivá. I když jsme měli několik drobných problémů, nic nám na nějaký delší čas nezabránilo v jízdách.
Druhou věcí je způsob, jakým auto reaguje na změny v nastavení. E20 je očividně podařeným balíkem. Když na voze učiníme změny, jezdci je mohou cítit, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Znamená to, že se nám auto bude mnohem snadněji nastavovat a zrychlovat ho.
Kimi Räikkönen za volantem vozu E20 v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.