Podle šéfinženýra Lotusu Alana Permana tvoří vůz E20 očividně podařený balík. Provedené změny piloti hned cítí, ať už v pozitivním či v negativním smyslu.
První test v Jerezu je nyní za námi, příští týden je na řadě Barcelona. Co se během přestávky odehrává v Enstone?Alan Permane: Tento týden stavíme naše druhé auto. Jedná se tedy o šasi číslo dvě, které pojede do Barcelony, zatímco to první bude přestavěno a testováno na stolici v našem zařízení výzkumu a vývoje kvůli pracím na vývoji zavěšení.
Mít čas na přemýšlení o událostech v Jerezu musí být před Barcelonou vítanou změnou. Měl tým čas na odpočinek před tím, než se znovu vydá do Španělska?AP: Někteří z nás si mohli o víkendu odpočinout, což je vždy příjemné po několika intenzivních dnech na okruhu. Přestože nezažíváme denně tu 18 hodinovou pracovní zátěž jako minulý týden, všichni jsou zpět a tvrdě pracují na přípravě na další test. Inženýři budou analyzovat možnosti nastavení vzhledem k tomu, co jsme se naučili v Jerezu a budeme se snažit to poznání uplatnit v Barceloně i v celé sezóně.
Máme dlouhý seznam vylepšení, která chceme udělat. Měli jsme několik drobných problémů s úniky z chladičů a podobné věci, ale nic velkého. Určitě nic, co bychom nezvládli do Barcelony včas opravit.
Všiml jste si nějakých změn v atmosféře v Enstone po povzbuzujících prvních jízdách v Jerezu?AP: Rozhodně je ten efekt v továrně vidět. Zdá se, že se všichni usmívají. Přesto se nepokusíme začít běhat, aniž bychom uměli chodit. Velmi dobře si uvědomujeme, že zbývá ujít ještě dlouhý kus cesty. Vůz je určitě spolehlivý a dobře vyvážený, ale je velmi brzy na to, abychom v této fázi mohli říci něco víc. Je nemožné předpovídat výkonnost pouze po jednom testu.
Minulý týdne byl očividně dost pozitivní. Co je tou nejdůležitější věci, kterou si můžeme z prvního testu odnést?AP: Řekl bych, že ty věci jsou dvě. Opravdu nedokážu označit jednu za důležitější než druhou. Tou první je, jak už jsme se zmínili dříve, spolehlivost auta, která byla doposud velmi působivá. I když jsme měli několik drobných problémů, nic nám na nějaký delší čas nezabránilo v jízdách.
Druhou věcí je způsob, jakým auto reaguje na změny v nastavení. E20 je očividně podařeným balíkem. Když na voze učiníme změny, jezdci je mohou cítit, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Znamená to, že se nám auto bude mnohem snadněji nastavovat a zrychlovat ho.
Kimi Räikkönen za volantem vozu E20 v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.