Podle šéfinženýra Lotusu Alana Permana tvoří vůz E20 očividně podařený balík. Provedené změny piloti hned cítí, ať už v pozitivním či v negativním smyslu.
První test v Jerezu je nyní za námi, příští týden je na řadě Barcelona. Co se během přestávky odehrává v Enstone?Alan Permane: Tento týden stavíme naše druhé auto. Jedná se tedy o šasi číslo dvě, které pojede do Barcelony, zatímco to první bude přestavěno a testováno na stolici v našem zařízení výzkumu a vývoje kvůli pracím na vývoji zavěšení.
Mít čas na přemýšlení o událostech v Jerezu musí být před Barcelonou vítanou změnou. Měl tým čas na odpočinek před tím, než se znovu vydá do Španělska?AP: Někteří z nás si mohli o víkendu odpočinout, což je vždy příjemné po několika intenzivních dnech na okruhu. Přestože nezažíváme denně tu 18 hodinovou pracovní zátěž jako minulý týden, všichni jsou zpět a tvrdě pracují na přípravě na další test. Inženýři budou analyzovat možnosti nastavení vzhledem k tomu, co jsme se naučili v Jerezu a budeme se snažit to poznání uplatnit v Barceloně i v celé sezóně.
Máme dlouhý seznam vylepšení, která chceme udělat. Měli jsme několik drobných problémů s úniky z chladičů a podobné věci, ale nic velkého. Určitě nic, co bychom nezvládli do Barcelony včas opravit.
Všiml jste si nějakých změn v atmosféře v Enstone po povzbuzujících prvních jízdách v Jerezu?AP: Rozhodně je ten efekt v továrně vidět. Zdá se, že se všichni usmívají. Přesto se nepokusíme začít běhat, aniž bychom uměli chodit. Velmi dobře si uvědomujeme, že zbývá ujít ještě dlouhý kus cesty. Vůz je určitě spolehlivý a dobře vyvážený, ale je velmi brzy na to, abychom v této fázi mohli říci něco víc. Je nemožné předpovídat výkonnost pouze po jednom testu.
Minulý týdne byl očividně dost pozitivní. Co je tou nejdůležitější věci, kterou si můžeme z prvního testu odnést?AP: Řekl bych, že ty věci jsou dvě. Opravdu nedokážu označit jednu za důležitější než druhou. Tou první je, jak už jsme se zmínili dříve, spolehlivost auta, která byla doposud velmi působivá. I když jsme měli několik drobných problémů, nic nám na nějaký delší čas nezabránilo v jízdách.
Druhou věcí je způsob, jakým auto reaguje na změny v nastavení. E20 je očividně podařeným balíkem. Když na voze učiníme změny, jezdci je mohou cítit, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Znamená to, že se nám auto bude mnohem snadněji nastavovat a zrychlovat ho.
Kimi Räikkönen za volantem vozu E20 v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.