Španělský tým RHT dnes oznámil, že se jeho testovacím pilotem pro sezónu 2012 stává Dani Clos, třiadvacetiletý rodák z Barcelony.
Clos se stane nedílnou součástí týmů: s týmem bude jezdit na všechny velké ceny a sveze se také v několika pátečních trénincích, aby se lépe seznámil s vozem i svým novým zaměstnavatelem a dvěma již dříve oznámenými závodními piloty: s Pedrem de la Rosou a Narainem Karthikeyanem.
Španělský mladík již měl možnost s týmem spolupracovat během testu mladíků v Abú Zabí minulý rok. S HRT dorazí k třetímu předsezónnímu testování v Barceloně, kde hodlají nasadit nový monopost F112.
Šéf týmu Luis Pérez-Sala komentuje: "Jsem moc rád, že máme Daniho v týmu. Je rychlým, talentovaným pilotem, který si nadevše přeje dělat pokroky. Příchod Close je dalším krokem v našem projektu restrukturalizace HRT, zapadá to však také do naši touhy pomoci mladým talentům motosportu. Jsem si jistý, že se pro obě strany bude jednat o velmi pozitivní zkušenost."
Dani Clos loni v listopadu s HRT F111 v Abú Zabí (foto: HRT F1 Team)
Dani Clos ke svému jmenování uvádí: "Jsem velmi hrdý na to, že můžu být součástí týmu HRT. Jedná se o velký krok v mé kariéře. Něco, o čem jsem snil celý život, můj sen, se plní. Práce týmu na mě hluboce zapůsobila, dosahují v krátkém časovém období fantastické věci.
Tým se hodně změnil od té doby, co jsme společně testovali v Abú Zabí, a myslím si, že se jedná o skvělou příležitost a poctu - formovat tento nový tým. To, co dělají, je pro motosport v naší zemi velmi důležité a skýtá to velký potenciál. Pro mě je také důležité být po boku Pedra de la Rosy, jelikož s Karthikeyanem mi mohou pomoci stát se lepším pilotem.
Chtěl bych poděkovat Saúlovi Ruízovi de Marcovi a Luisovi Pérezovi-Salovi za důvěru, kterou ve mně prokazují od počátku, a hlavně lidem, kteří vždy stáli po mém boku, jako je Leonardo Soldevila a můj otec.
Pro mě se začíná psát nová kapitola, v níž budou mými prioritami tvrdá práce a oddanost. Dám do toho vše, aby tato fáze byla co nejúspěšnější pro tým, pro mé kolegy i pro mě osobně."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.