Španělský tým RHT dnes oznámil, že se jeho testovacím pilotem pro sezónu 2012 stává Dani Clos, třiadvacetiletý rodák z Barcelony.
Clos se stane nedílnou součástí týmů: s týmem bude jezdit na všechny velké ceny a sveze se také v několika pátečních trénincích, aby se lépe seznámil s vozem i svým novým zaměstnavatelem a dvěma již dříve oznámenými závodními piloty: s Pedrem de la Rosou a Narainem Karthikeyanem.
Španělský mladík již měl možnost s týmem spolupracovat během testu mladíků v Abú Zabí minulý rok. S HRT dorazí k třetímu předsezónnímu testování v Barceloně, kde hodlají nasadit nový monopost F112.
Šéf týmu Luis Pérez-Sala komentuje: "Jsem moc rád, že máme Daniho v týmu. Je rychlým, talentovaným pilotem, který si nadevše přeje dělat pokroky. Příchod Close je dalším krokem v našem projektu restrukturalizace HRT, zapadá to však také do naši touhy pomoci mladým talentům motosportu. Jsem si jistý, že se pro obě strany bude jednat o velmi pozitivní zkušenost."
Dani Clos loni v listopadu s HRT F111 v Abú Zabí (foto: HRT F1 Team)
Dani Clos ke svému jmenování uvádí: "Jsem velmi hrdý na to, že můžu být součástí týmu HRT. Jedná se o velký krok v mé kariéře. Něco, o čem jsem snil celý život, můj sen, se plní. Práce týmu na mě hluboce zapůsobila, dosahují v krátkém časovém období fantastické věci.
Tým se hodně změnil od té doby, co jsme společně testovali v Abú Zabí, a myslím si, že se jedná o skvělou příležitost a poctu - formovat tento nový tým. To, co dělají, je pro motosport v naší zemi velmi důležité a skýtá to velký potenciál. Pro mě je také důležité být po boku Pedra de la Rosy, jelikož s Karthikeyanem mi mohou pomoci stát se lepším pilotem.
Chtěl bych poděkovat Saúlovi Ruízovi de Marcovi a Luisovi Pérezovi-Salovi za důvěru, kterou ve mně prokazují od počátku, a hlavně lidem, kteří vždy stáli po mém boku, jako je Leonardo Soldevila a můj otec.
Pro mě se začíná psát nová kapitola, v níž budou mými prioritami tvrdá práce a oddanost. Dám do toho vše, aby tato fáze byla co nejúspěšnější pro tým, pro mé kolegy i pro mě osobně."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.