Sedminásobný mistr světa F1, Michael Schumacher,v novém autě Mercedesu ještě neseděl, takže neví, jaký vůz bude. Přesto tvrdí, že neočekává auto schopné boje o titul.
Mercedes je společně s HRT a Marussií jediným týmem, který jezdí v Jerezu s loňským monopostem. Schumacher včera s MGP W02 zajel nejrychlejší čas, ovšem časy v testech toho moc nenapoví. Obzvlášť ne, pokud jezdíte se starým vozem.
Ohledně toho nového nemá Schumacher příliš vysoká očekávání. Neočekává, že by měl nový vůz být tak dobrý, aby mohl zaútočit na svůj osmý titul mistra světa.
"Nemyslím si, že auto může být vítězné, vzhledem k tomu, jak špatně jsme na tom byli v minulém roce," říká Němec. "Můžeme se zlepšit, a jsem si jistý, že se zlepšíme, ale musíme jít krok za krokem. Na novém autě pracujeme déle, ale kdyby to bylo pouze o tom, tak by to tak dělali všichni."
Schumi po osmém titulu stále touží. Získá ho?(Zdroj: Mercedes F1)
"Jdeme cestou, které věříme. Dobře jsme pracovali s novými pneumatikami. Pro pilota jsou mnohem lepší. Mnohem lépe odpovídají tomu, co čekáte od pneumatiky F1. Proto je důležité jí porozumět a celkem se to povedlo."
A věří vůbec ještě, že někdy získá svůj osmý titul mistra světa? "Ano. Jsem tu, abych vyhrál šampionát. Jestli se mi to letos nebo někdy jindy povede, se ještě ukáže."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.