Sedminásobný mistr světa F1, Michael Schumacher,v novém autě Mercedesu ještě neseděl, takže neví, jaký vůz bude. Přesto tvrdí, že neočekává auto schopné boje o titul.
Mercedes je společně s HRT a Marussií jediným týmem, který jezdí v Jerezu s loňským monopostem. Schumacher včera s MGP W02 zajel nejrychlejší čas, ovšem časy v testech toho moc nenapoví. Obzvlášť ne, pokud jezdíte se starým vozem.
Ohledně toho nového nemá Schumacher příliš vysoká očekávání. Neočekává, že by měl nový vůz být tak dobrý, aby mohl zaútočit na svůj osmý titul mistra světa.
"Nemyslím si, že auto může být vítězné, vzhledem k tomu, jak špatně jsme na tom byli v minulém roce," říká Němec. "Můžeme se zlepšit, a jsem si jistý, že se zlepšíme, ale musíme jít krok za krokem. Na novém autě pracujeme déle, ale kdyby to bylo pouze o tom, tak by to tak dělali všichni."
Schumi po osmém titulu stále touží. Získá ho?(Zdroj: Mercedes F1)
"Jdeme cestou, které věříme. Dobře jsme pracovali s novými pneumatikami. Pro pilota jsou mnohem lepší. Mnohem lépe odpovídají tomu, co čekáte od pneumatiky F1. Proto je důležité jí porozumět a celkem se to povedlo."
A věří vůbec ještě, že někdy získá svůj osmý titul mistra světa? "Ano. Jsem tu, abych vyhrál šampionát. Jestli se mi to letos nebo někdy jindy povede, se ještě ukáže."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.