Sedminásobný mistr světa F1, Michael Schumacher,v novém autě Mercedesu ještě neseděl, takže neví, jaký vůz bude. Přesto tvrdí, že neočekává auto schopné boje o titul.
Mercedes je společně s HRT a Marussií jediným týmem, který jezdí v Jerezu s loňským monopostem. Schumacher včera s MGP W02 zajel nejrychlejší čas, ovšem časy v testech toho moc nenapoví. Obzvlášť ne, pokud jezdíte se starým vozem.
Ohledně toho nového nemá Schumacher příliš vysoká očekávání. Neočekává, že by měl nový vůz být tak dobrý, aby mohl zaútočit na svůj osmý titul mistra světa.
"Nemyslím si, že auto může být vítězné, vzhledem k tomu, jak špatně jsme na tom byli v minulém roce," říká Němec. "Můžeme se zlepšit, a jsem si jistý, že se zlepšíme, ale musíme jít krok za krokem. Na novém autě pracujeme déle, ale kdyby to bylo pouze o tom, tak by to tak dělali všichni."
Schumi po osmém titulu stále touží. Získá ho?(Zdroj: Mercedes F1)
"Jdeme cestou, které věříme. Dobře jsme pracovali s novými pneumatikami. Pro pilota jsou mnohem lepší. Mnohem lépe odpovídají tomu, co čekáte od pneumatiky F1. Proto je důležité jí porozumět a celkem se to povedlo."
A věří vůbec ještě, že někdy získá svůj osmý titul mistra světa? "Ano. Jsem tu, abych vyhrál šampionát. Jestli se mi to letos nebo někdy jindy povede, se ještě ukáže."
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.