Felipe Massa po druhém dni testování v Jerezu připustil, že před Ferrari leží spousta práce na novém voze F2012, které je výsledkem agresivního vývoje.
Zatímco hlavní soupeři italského týmu - McLaren a Red Bull - nešetřili kladnými hodnoceními svých nových vozů, Ferrari je zatím trochu opatrnější, když hovoří o výkonnosti nového monopostu F2012. Massa s ním včera ujel 95 kol a dosáhl sedmého nejrychlejšího času.
Po středečním testu Brazilec uvedl: "Vlastně nás čeká hodně práce. Je to úplně nové auto, není to auto, které jsme měli minulý rok - ani na začátku. Je to vůz, který vyžaduje více práce a je na něm také zapotřebí vyzkoušet mnohem více věcí.
Dnes jsem ujel hodně kol a zkrátka jsme na něm zkoušeli ty různé věci. Byl to den, kdy jsme se museli hodně soustředit na drobné věci, kterým musíme porozumět, o nichž potřebujeme nasbírat spoustu dat. A jsem si jistý, že tomu tak bude i zítra, budeme se soustředit i na příští testy."
Na dotaz, zda se objevila nějaká nepříjemná překvapení, Massa odpověděl: "U nového auta se vždy objeví. Někdy nevidíte ty výsledky, které očekáváte. Navíc do toho vstupují některé další součástky, protože jste se vydali odlišným směrem. Takže si myslím, že se jedná pouze o počátek velké práce na tom, abyste měli konzistentní a konkurenceschopné auto."
Felipe Massa s Ferrari F2012 ve středu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Kvůli odlišné filozofii čeká Ferrari nabitější testovací plán, než je tomu obvyklé: "Určitě, je s tím hodně práce. Jak jsem řekl, zkoušeli jsme mnoho věcí na voze udělat jinak a hodně krát jsme vyjížděli - jezdili jsme, přičemž jsme na voze neměli všechno, abychom nasbírali data.
Je to jiné, než v minulosti. Program je úplně jiný a je složitější také pro nás, protože zkoušíme tolik různých věcí, když se snažíme zlepšit výkonnost dílů ve voze," dodává Massa.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.