Felipe Massa po druhém dni testování v Jerezu připustil, že před Ferrari leží spousta práce na novém voze F2012, které je výsledkem agresivního vývoje.
Zatímco hlavní soupeři italského týmu - McLaren a Red Bull - nešetřili kladnými hodnoceními svých nových vozů, Ferrari je zatím trochu opatrnější, když hovoří o výkonnosti nového monopostu F2012. Massa s ním včera ujel 95 kol a dosáhl sedmého nejrychlejšího času.
Po středečním testu Brazilec uvedl: "Vlastně nás čeká hodně práce. Je to úplně nové auto, není to auto, které jsme měli minulý rok - ani na začátku. Je to vůz, který vyžaduje více práce a je na něm také zapotřebí vyzkoušet mnohem více věcí.
Dnes jsem ujel hodně kol a zkrátka jsme na něm zkoušeli ty různé věci. Byl to den, kdy jsme se museli hodně soustředit na drobné věci, kterým musíme porozumět, o nichž potřebujeme nasbírat spoustu dat. A jsem si jistý, že tomu tak bude i zítra, budeme se soustředit i na příští testy."
Na dotaz, zda se objevila nějaká nepříjemná překvapení, Massa odpověděl: "U nového auta se vždy objeví. Někdy nevidíte ty výsledky, které očekáváte. Navíc do toho vstupují některé další součástky, protože jste se vydali odlišným směrem. Takže si myslím, že se jedná pouze o počátek velké práce na tom, abyste měli konzistentní a konkurenceschopné auto."
Felipe Massa s Ferrari F2012 ve středu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Kvůli odlišné filozofii čeká Ferrari nabitější testovací plán, než je tomu obvyklé: "Určitě, je s tím hodně práce. Jak jsem řekl, zkoušeli jsme mnoho věcí na voze udělat jinak a hodně krát jsme vyjížděli - jezdili jsme, přičemž jsme na voze neměli všechno, abychom nasbírali data.
Je to jiné, než v minulosti. Program je úplně jiný a je složitější také pro nás, protože zkoušíme tolik různých věcí, když se snažíme zlepšit výkonnost dílů ve voze," dodává Massa.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.