Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe obhajuje rozhodnutí zachovat ve vývoji nového vozu nízký nos, přestože všichni jeho soupeři zatím přišli s maximální výškou, kterou umožňují pravidla.
"S tímto novým pravidlem tyto věci přehodnocujete, ostatně jako každý rok. Takže jsme to znovu propočítali a rozhodli jsme se, že se budeme držet naší filozofie. Ostatní týmy přicházejí s vždy s jinými odpověďmi na tyto rovnice, protože jsou citlivější na jiné věci. Není to dobrý či špatný způsob. To pravidlo se nás tedy nedotklo," vysvětluje Lowe pro Autosport.
"Týmy, které se rozhodli jít cestou vysokých nosů, s nimiž začal Red Bull, a tlačí přední část šasi a nos vzhůru, se rozhodli je následovat. Když máte nejrychlejší auto, není překvapením, že se z toho stal módní směr. Mnoho se teď vydalo na tuto cestu, ačkoliv si nemyslím, že by tomu tak bylo minulý rok.
Oni jsou těmi, které nová pravidla postihla, museli opustit svůj nos a zavést kompromis, protože mají ten schod. Někteří mají zajímavé nápady na využití toho schodu a my je se zájmem sledujeme," přiznává technický ředitel McLarenu.
Nos McLaren se v důsledku nových pravidel nezměnil (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Podle mě to není případ, kvůli kterému bychom přišli o nějaký trik. Není to žádný trik či mezera v pravidlech, které bychom si nevšimli. Vždy jsme věděli, že tam můžete své šasi zvednout, ale nikdy jsme se pro to nerozhodli. Neudělali jsme to ani předtím, když pro to nebyly úplně ty stejné podmínky jako nyní. Zkrátka se držíme své filozofie," dodává Lowe.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.