Lotus dnes v Jerezu přiznal, že je frustrován zákazem systému pro stabilizaci světlé výšky, který chtěl nasadit do letošní sezóny. Věří ale, že to na výkonnost jejich nového vozu nebude mít příliš velký vliv.
"Musím říct, že jsem tím velmi zklamaný. Věnovali jsme tomu hodně času, energie a také peněz: dát dohromady skupinu, která přichází s inovacemi a pracuje na nich. Trvá to, než takové zavěšení zprovozníte - nám to zabralo pár roků," říká šéf týmu Eric Boullier.
"Samozřejmě nejsme hloupí, pokaždé procházíme procesem - konzultujeme to s FIA, která to zaštiťuje. Když to pak začnete používat a je to bez diskusí zakázáno, je to vždy frustrující. Musíme respektovat pravidla, ale tohle je zklamání," dodává.
Technický ředitel James Allison již dříve přiznal: "Upřímně si myslím, že to bylo součástí souboje ve vývoji, což se bez precedentů neobejde, že jo? Mnohokrát jsme z takového rozhodnutí těžili, jindy se to zase obracelo proti nám. Je to však součásti F1, že přicházíte s novými nápady a výklady.
Charlie [Whiting] vám může říct svůj názor, pak si ale může vyslechnout další argumenty, kterými může být nakonec ovlivněn. To je přirozenou součástí sportu."
© Foto: Lotus Renault GP
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.