Martin Whitmarsh přiznal, že výfuky představené minulý týden na novém McLarenu byly falešné a v této podobě je již na voze neuvidíme. Ferrari na tom nebylo o moc lépe.
McLaren se snaží držet vše pod pokličkou až do poslední chvíle, proto na prezentovaný vůz ve Wokingu nasadil jednoúčelové plastové výfuky (ostatně podobně jako minulý rok v Berlíně).
"Výfuky byly vyrobeny z plastu, už je v této podobě znovu neuvidíte," přiznává šéf týmu Martin Whitmarsh pro Auto Motor und Sport. Ferrari při svém internetovém představení vozu F2012 výfuky také ukrylo. Kromě výfuků u těchto týmů chyběly také skutečné difuzory.
"Velké týmy mají na takový druh dílů používaných výlučně pro představení rozpočet," stěžuje si provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Auto, které jste viděli během našeho představení, je mnohem blíže své finální konfiguraci než McLaren či Ferrari."
Koncovky výfuků prezentovaného McLarenu MP4-27 byly pouze plastové(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zítra v Jerezu začínají testy a týmy budou muset odhalit první skutečné verze svých výfuků i difuzorů. Whitmarsh však upozorňuje: "Auto bude vypadat v Jerezu jinak, než minulý týden. A úplně jiné bude v Austrálii. Během víkendu jsme v Idiadě uskutečnili aerodynamický test, kde jsme měli řadu nových dílů, které na voze ve Wokingu nebyly."
Nikolas Tombazis z Ferrari potvrdil, že se návrhy nových vozů točí hlavně kolem výfuků: "Čeká nás ještě spousta práce, než bude konfigurace finální," cituje jeho slova La Stampa.
Dnes v Jerezu své nové monoposty přestaví Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.