Martin Whitmarsh přiznal, že výfuky představené minulý týden na novém McLarenu byly falešné a v této podobě je již na voze neuvidíme. Ferrari na tom nebylo o moc lépe.
McLaren se snaží držet vše pod pokličkou až do poslední chvíle, proto na prezentovaný vůz ve Wokingu nasadil jednoúčelové plastové výfuky (ostatně podobně jako minulý rok v Berlíně).
"Výfuky byly vyrobeny z plastu, už je v této podobě znovu neuvidíte," přiznává šéf týmu Martin Whitmarsh pro Auto Motor und Sport. Ferrari při svém internetovém představení vozu F2012 výfuky také ukrylo. Kromě výfuků u těchto týmů chyběly také skutečné difuzory.
"Velké týmy mají na takový druh dílů používaných výlučně pro představení rozpočet," stěžuje si provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Auto, které jste viděli během našeho představení, je mnohem blíže své finální konfiguraci než McLaren či Ferrari."
Koncovky výfuků prezentovaného McLarenu MP4-27 byly pouze plastové(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zítra v Jerezu začínají testy a týmy budou muset odhalit první skutečné verze svých výfuků i difuzorů. Whitmarsh však upozorňuje: "Auto bude vypadat v Jerezu jinak, než minulý týden. A úplně jiné bude v Austrálii. Během víkendu jsme v Idiadě uskutečnili aerodynamický test, kde jsme měli řadu nových dílů, které na voze ve Wokingu nebyly."
Nikolas Tombazis z Ferrari potvrdil, že se návrhy nových vozů točí hlavně kolem výfuků: "Čeká nás ještě spousta práce, než bude konfigurace finální," cituje jeho slova La Stampa.
Dnes v Jerezu své nové monoposty přestaví Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.