Sahara Force India dnes v na britském okruhu Silverstone představila svůj nový vůz pro sezónu 2012 - VJM05. Přinášíme první fotografie.
Těsně po 10 hod, dnes představila svůj nový vůz i stáj Sahara Force India. Odhalení nového vozu proběhlo v Silverstone, kde také chtějí zahájit i první jízdy. Mrazivé počasí to však prozatím nedovoluje. Byť bylo auto zakryté plachtou, bylo na první pohled jasné, že nos bude velmi podobný již představenému vozu z týmu Caterham a dnešnímu Ferrari F2012.
Technický ředitel týmu Sahara Force India, Andrew Green, očekává, že většina týmu bude používat design předního nosu, který zatím představil Caterham, Sahara Force India a Ferrari.
"Myslím, že většina týmů bude následovat naši filozofii. Je to [snížená přední část vozu] filozofie,kterou použil McLaren na předek jejich vozu, vloni byli jediným týmem, který to použil. Jsou zde změny v pravidlech ohledně výšky nosu a my přicházíme se sníženým nosem. Pro nás to není žádný velký problém, je to čistá estetika."
Podle Greena je cílem týmu páté místo mezi konstruktéry. Tento cíl je založen na předchozích výkonech týmu, když byli devátí, sedmí a šestí.
"Pro tak malý tým, jako jsme my, je to velká výzva, ale týmu kolem mě věřím. Hodně jsme se toho vloni naučili a udělali jsme velký pokrok v porozumění výkonu auta a aerodynamiky. Letos uděláme další krok, můžete to vidět na detailech našeho auta a můžete také vidět novou aerodynamickou filozofii, která s tím přichází. Je to další kapitola Force Indie."
"Nové auto jsem párkrát viděl ve větrném tunelu a sledoval jsem jeho progres během zimy. Vypadá agresivně a rychle, ale nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud se nedostaneme na trať a nezměříme síly s ostatními. Přípravy na novou sezonu probíhaly plně s využítím simulátoru a hodně jsem také trénoval. Cítím se být připraven začít znova závodit a už se těším, až budu příští měsíc moci zkusit, co nové auto dokáže," uvádí Nico Hülkenberg.
Paul di Resta dodává: "Největším cílem je mít silnější start než tomu bylo v minulé sezoně, protože naše rychlost na konci loňské sezony byla neuvěřitelná. Myslím, že by hoši měli být velmi hrdí na to, co jsme vloni dosáhli. Pořád se z toho těšíme a bylo by opravdu skvělé, kdybychom začli tuto sezonu tam, kde jsme tu minulo skončili.Byli jsme opravdu velmi blízko tomu, abychom byli 5. Ale i 6. místem jsme splnili naše cíle, které jsme si pro loňskou sezonu stanovili. Letos chceme být ale ještě lepší, to je mým cílem. Chci pokračovat ve snaze o co nejlepší výkon."
Piloti s novým vozem VJM05
Oba závodní piloty bude podporovat rezervní jezdec a současně člen Ferrari Driver's Academy - Jules Bianchi, jenž své pocity popisuje takto: "V každém sportu jste pod tlakem, ale ano, letošek bude těžší, protože už nejsem nováček. Pokaždé se snažíte porazit svého týmového kolegu.
Jsme zde ale pro to, abychom reprezentovali Force Indii jako tým. I rezervní jezdec může být pro Vás hrozbou, protože jak moc stabilní Formule 1 je? Musíte se soustředit na svoje vlastní ježdění. Můžeme však říci, že Force India jako celek udělala opravdu velký pokrok a plně se do F1 integrovala."
Výfuk u vozu VJM05
Zástupce šéfa týmu Bob Fernley říká, že stáj teď dokončila fázi přestavby týmu a nyní se může plně zakousnout do závodění. "Myslím, že tým má momentálně pozici, kde by se měly plány na rekonstrukci již naplňovat. Musíme se podívat na to, jakým směrem se budeme muset ubírat, abychom mohli bojovat s nejlepšími čtyřmi nebo pěti týmy. To je náš další program a to je to, o čem teď diskutujeme."
Fernley přiznává, že loňský dobrý výsledek v poháru konstruktérů zvýšil očekvání pro tento rok. "Myslím, že Vijay by neakceptoval nic jiného než páté místo [v poháru konstruktérů]. Vlastně bylo v některých pohledech dobré, že jsme nebyli pátí [v roce 2011], protože jinak by byl cíl čtvrté místo..."
"Bude to těžké. Každý z týmů kolem nás bude schopný bojovat o páté místo a myslím, že boj o páté místo bude stejně vzrušující jako boj o špici. Všechny týmy mají talentované lidi, kteří jsou tak cílevědomí, jako jsme my a nebude to lehké v žádném případě."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.