Timo Glock mluví v tomto článku o svých plánech na pokrok s týmem Marussia v sezoně 2012. V předchozích dvou sezonách neměl s vozem týmu Virgin šanci na body. Letos by se jim chtěl alespoň přiblížit. Marussia by totiž letos chtěla výrazně zrychlit a poměřovat se ze zavedenými týmy.
"Už nechceme ztrácet na nejrychlejší týmy 5 vteřin na kolo. Chtěli bychom zrychlit a být za nimi o zhruba 2 sekundy na kolo. Jde o to, abychom se dokázali dotáhnout na etablované týmy jako je Force India, Sauber nebo Toro Rosso a dostali konkurenci trošku pod tlak," popisuje Němec, i když ví, že to bude úkol velmi složitý.
"Je to sice velmi těžký cíl, ale musíme si nějaký nastavit. A tentokrát ho už musíme také dodržet! V budoucnu chceme jezdit v TOP10 a bodovat, od určitého roku pak také bojovat o přední příčky," uvažuje bývalý jezdec Toyoty. Právě kvůli postupnému vzestupu uzavřel jeho tým partnerství s McLarenem, se kterým by chtěli dosáhnout výrazných kroků vpřed.
"To bylo správné rozhodnutí. Pokud se naskytne taková šance, tak ji musíte využít. A to také tým udělal. Je to dobré pro budoucnost," míní Timo Glock. Z jeho pohledu tedy není důvod k tomu, aby byl negativní, ale naopak pozitivní. Jenže to není vždy jednoduché, když rychlost na dráze prostě chybí.
"Když se kvalifikujete na 22. pozici, tak nemůžete nikomu tvrdit, že je to dobrý výsledek," přiznává zkušený jezdec. Jenže tyto pozice by měly být minulostí. Tým má ovšem v zimě ještě určitou nevýhodu, protože začne testy se starým vozem, který nebyl vůbec povedný.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.