Timo Glock mluví v tomto článku o svých plánech na pokrok s týmem Marussia v sezoně 2012. V předchozích dvou sezonách neměl s vozem týmu Virgin šanci na body. Letos by se jim chtěl alespoň přiblížit. Marussia by totiž letos chtěla výrazně zrychlit a poměřovat se ze zavedenými týmy.
"Už nechceme ztrácet na nejrychlejší týmy 5 vteřin na kolo. Chtěli bychom zrychlit a být za nimi o zhruba 2 sekundy na kolo. Jde o to, abychom se dokázali dotáhnout na etablované týmy jako je Force India, Sauber nebo Toro Rosso a dostali konkurenci trošku pod tlak," popisuje Němec, i když ví, že to bude úkol velmi složitý.
"Je to sice velmi těžký cíl, ale musíme si nějaký nastavit. A tentokrát ho už musíme také dodržet! V budoucnu chceme jezdit v TOP10 a bodovat, od určitého roku pak také bojovat o přední příčky," uvažuje bývalý jezdec Toyoty. Právě kvůli postupnému vzestupu uzavřel jeho tým partnerství s McLarenem, se kterým by chtěli dosáhnout výrazných kroků vpřed.
"To bylo správné rozhodnutí. Pokud se naskytne taková šance, tak ji musíte využít. A to také tým udělal. Je to dobré pro budoucnost," míní Timo Glock. Z jeho pohledu tedy není důvod k tomu, aby byl negativní, ale naopak pozitivní. Jenže to není vždy jednoduché, když rychlost na dráze prostě chybí.
"Když se kvalifikujete na 22. pozici, tak nemůžete nikomu tvrdit, že je to dobrý výsledek," přiznává zkušený jezdec. Jenže tyto pozice by měly být minulostí. Tým má ovšem v zimě ještě určitou nevýhodu, protože začne testy se starým vozem, který nebyl vůbec povedný.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.