1. února představí McLaren nové auto. Design nového MP4/27 zřejmě vyvolá protesty konkurence, McLaren s nimi počítá.
Ačkoliv nový Mclaren MP4/27 ještě nebyl veřejnosti představen, tak McLaren již teď počítá s protesty konkurence. "Na autě máme nějaké technické inovace, které budou bít do očí. Některé týmy možná budou protestovat, ale my jsme připraveni na boj," řekl výkonný ředitel McLaren Applied Technologies, Geoff McGrath.
V minulých sezonách měl McLaren problém s tím, že vždy ze začátku sezony měl na soupeře určité manko. To bylo důvodem, proč byla stáj v posledních třech letech v hodnocení týmů vždy až za Red Bullem (v roce 2009 byl před oběma ještě Brawn GP). "Ze začátku sezony jsme byli pořád trochu pozadu, což bylo zklamáním. Dobré ale je, že jsme ukázali, že se můžeme vrátit do hry jako žádný jiný tým," vysvětluje McGrath.
V roce 2012 by chtěl McLaren bojovat s Red Bullem hned od začátku sezony, obzvláště v kvalifikacích. Vloni jezdci McLarenu v boji s časem většinou prohrávali se Sebastianem Vettelem. "Sebastian je briliantní jezdec. Ke konci sezony bylo naše auto o něco rychlejší, ale i tak byl schopen zajet na pole position," pokračuje Geoff. McLaren se samozřejmě zajímal, jak to bylo možné.
Lewis Hamilton s loňským McLarenem MP4-26 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Snažili jsme se zjistit, co přesně dělal, aby se mu to podařilo. Každopádně si myslíme, že to byl z větší částí úděl jeho jezdeckých schopností a méně záleželo na nějakých věcech na autě." Jestli bude moci nový McLaren MP4/27 s Vettelem soupeřit, to se ukáže na testech. "Do 7. února nebude žádný z našich inženýrů vědět, jestli se jeho práce ubírala správným směrem," zakončil.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.