Mercedes GP stále pevně věří, že rozhodnutí zúčastnit se s novým vozem MGP W03 až druhého předsezónního testu se jim vyplatí, ačkoliv podobnou taktiku nezvolil žádný jiný z předních týmů.
Tým sídlící v Brackley již minulý rok oznámil, že se na trať s monopostem pro sezónu 2012 dostane až v Barceloně. Žádný jiný tým s výjimkou HRT a Marussie však čas pro vývoj navíc oproti testování na dráze neupřednostnil. Největší soupeři Mercedesu si dají dostaveníčko již za 11 dní v Jerezu.
"Pokud máte na vývoj vozu půlroku, pak může být 10 dní klíčových. Bylo to naše rozhodnutí. Chceme otestovat pořádné auto, dotažené do konce v nejmenších detailech. Proto potřebujeme čas pro vývoj," vysvětluje viceprezident sportovní divize Mercedesu Norbert Haug.
"Je důležité vyzdvihnout, že se jednalo o uvědomělé rozhodnutí. Vím, že všechny ostatní týmy budou v Jerezu, ale to není nic neobvyklého. Ostatní týmy, které dohánějí své plány, se rozhodli poprvé vyjet ve druhém testu, takže se nejedná o žádnou novinku.
Plně oceňujeme, že ostatní týmy mají odlišné plány a jsou připravené na první test. My však nemáme zpoždění, zkrátka se držíme našeho procesu. Jaký bude výsledek, to se uvidí," pokračuje Haug.
Nico Rosberg v loňském Mercedesu MGP W02 (foto: Mercedes GP)
Týmy mají v rámci tři předsezónních testů k dispozici 12 dní, Mercedes tedy přijde absencí v Jerezu o třetinu z nich - před prvním závodem v Melbourne si bude muset vystačit s osmi. Podle Hauga však tým do Jerezu dorazí sice se starým vozem, ale s novými součástkami, takže budou moci nasbírat cenná data o nových pneumatikách Pirelli.
"Budeme mít několik součástek, z nichž se budeme moci v prvním testu učit. Můžeme využít novou generaci pneumatik, což je dobrý způsob pro položení základu, protože je můžete porovnat s daty ze starých pneumatik. Musíme se toho o pneumatikách na našem voze dozvědět více," uznává.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.