Mercedes GP stále pevně věří, že rozhodnutí zúčastnit se s novým vozem MGP W03 až druhého předsezónního testu se jim vyplatí, ačkoliv podobnou taktiku nezvolil žádný jiný z předních týmů.
Tým sídlící v Brackley již minulý rok oznámil, že se na trať s monopostem pro sezónu 2012 dostane až v Barceloně. Žádný jiný tým s výjimkou HRT a Marussie však čas pro vývoj navíc oproti testování na dráze neupřednostnil. Největší soupeři Mercedesu si dají dostaveníčko již za 11 dní v Jerezu.
"Pokud máte na vývoj vozu půlroku, pak může být 10 dní klíčových. Bylo to naše rozhodnutí. Chceme otestovat pořádné auto, dotažené do konce v nejmenších detailech. Proto potřebujeme čas pro vývoj," vysvětluje viceprezident sportovní divize Mercedesu Norbert Haug.
"Je důležité vyzdvihnout, že se jednalo o uvědomělé rozhodnutí. Vím, že všechny ostatní týmy budou v Jerezu, ale to není nic neobvyklého. Ostatní týmy, které dohánějí své plány, se rozhodli poprvé vyjet ve druhém testu, takže se nejedná o žádnou novinku.
Plně oceňujeme, že ostatní týmy mají odlišné plány a jsou připravené na první test. My však nemáme zpoždění, zkrátka se držíme našeho procesu. Jaký bude výsledek, to se uvidí," pokračuje Haug.
Nico Rosberg v loňském Mercedesu MGP W02 (foto: Mercedes GP)
Týmy mají v rámci tři předsezónních testů k dispozici 12 dní, Mercedes tedy přijde absencí v Jerezu o třetinu z nich - před prvním závodem v Melbourne si bude muset vystačit s osmi. Podle Hauga však tým do Jerezu dorazí sice se starým vozem, ale s novými součástkami, takže budou moci nasbírat cenná data o nových pneumatikách Pirelli.
"Budeme mít několik součástek, z nichž se budeme moci v prvním testu učit. Můžeme využít novou generaci pneumatik, což je dobrý způsob pro položení základu, protože je můžete porovnat s daty ze starých pneumatik. Musíme se toho o pneumatikách na našem voze dozvědět více," uznává.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.