Mercedes: Plán nasadit nový vůz až do druhého testu se nám vyplatí

Mercedes
Mercedes, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 27. ledna 2012 06:45
Sdílej:

Mercedes GP stále pevně věří, že rozhodnutí zúčastnit se s novým vozem MGP W03 až druhého předsezónního testu se jim vyplatí, ačkoliv podobnou taktiku nezvolil žádný jiný z předních týmů.

Tým sídlící v Brackley již minulý rok oznámil, že se na trať s monopostem pro sezónu 2012 dostane až v Barceloně. Žádný jiný tým s výjimkou HRT a Marussie však čas pro vývoj navíc oproti testování na dráze neupřednostnil. Největší soupeři Mercedesu si dají dostaveníčko již za 11 dní v Jerezu.

"Pokud máte na vývoj vozu půlroku, pak může být 10 dní klíčových. Bylo to naše rozhodnutí. Chceme otestovat pořádné auto, dotažené do konce v nejmenších detailech. Proto potřebujeme čas pro vývoj," vysvětluje viceprezident sportovní divize Mercedesu Norbert Haug.

"Je důležité vyzdvihnout, že se jednalo o uvědomělé rozhodnutí. Vím, že všechny ostatní týmy budou v Jerezu, ale to není nic neobvyklého. Ostatní týmy, které dohánějí své plány, se rozhodli poprvé vyjet ve druhém testu, takže se nejedná o žádnou novinku.

Plně oceňujeme, že ostatní týmy mají odlišné plány a jsou připravené na první test. My však nemáme zpoždění, zkrátka se držíme našeho procesu. Jaký bude výsledek, to se uvidí," pokračuje Haug.

Nico Rosberg v loňském Mercedesu MGP W02 (foto: Mercedes GP)

Týmy mají v rámci tři předsezónních testů k dispozici 12 dní, Mercedes tedy přijde absencí v Jerezu o třetinu z nich - před prvním závodem v Melbourne si bude muset vystačit s osmi. Podle Hauga však tým do Jerezu dorazí sice se starým vozem, ale s novými součástkami, takže budou moci nasbírat cenná data o nových pneumatikách Pirelli.

"Budeme mít několik součástek, z nichž se budeme moci v prvním testu učit. Můžeme využít novou generaci pneumatik, což je dobrý způsob pro položení základu, protože je můžete porovnat s daty ze starých pneumatik. Musíme se toho o pneumatikách na našem voze dozvědět více," uznává.

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.