Španělský tým se ještě zřejmě nedokončil stěhování z Německa a ve Valencii se nestihl ani usadit a už znovu hovoří o dalším přemístění - tentokrát do Madridu.
Španělský tým Formule 1 vyjednává s madridským magistrátem o přemístění svého hlavního sídla do Magického boxu (Caja Magica) - do zařízení budov, kde se hrával tenisový turnaj Madrid Masters, kde do loňského roku hrával basketbalový Real Madrid a kde sídlí Španělský olympijský výbor.
HRT po prvních dvou sezónách pod vedením Colina Kollese začíná novou éru. Tým převzala společnost Thesan Capital a Colin Kolles, jenž držel tým nad vodou, po oznámení o stěhování základny do Španělska tým opustil.
Nyní chce stihnout s novým vozem alespoň druhý předsezónní test, o čemž však panují vážné pochybnosti. Objevily se dokonce zprávy, že se dotazoval na možnost startu s loňským vozem, což ale tiskový mluvčí týmu rázně dementoval.
Po přestěhování do španělské Valencie má nový vůz F112 postavit Mubea Carbo Tech GmbH, společnost sídlící na rakousko-německé hranici mezi Salzburgem a Freilassingem. Ostatní díly má vyrábět Holzer Engineering z Bobingenu nedaleko Augsburgu. Zda se HRT podaří stihnout alespoň jeden z předsezónních testů, bude záležet na tom, jak dobře zvládne organizační procesy, zda bude schopen splácet své závazky a nebudou váznout subdodávky.
Tým podle zpravodajské agentury Europa Press nyní plánuje další přemístění: "Kontaktovali zastupitelé města ohledně přemístění své základny do prostor Caja Magica," říká jeden z radních. "Momentálně není nic jistá, nejsou podepsány ani předběžné smlouvy." Tým tyto zprávy odmítl komentovat.
Před garáží HRT loni v Monze (foto: HRT F1)
Za HRT má v sezóně 2012 závodit Pedro de la Rosa, který věří, že vše včas zvládnou: "Plán je takový, že bychom měli se starým autem testovat v Jerezu a pak v Barceloně 21. února vyjet s autem novým. Takový je plán. Říká se, že dochází k průtahům, ale já nic takového nepozoruji. Myslím, že celý proces výroby vozu začal velmi pozdě a tým věnuje nadlidské úsilí tomu, aby měl nový vůz na trati 21. února.
Já jsem úplně klidný. Ode dne, kdy jsem podepsal, jsem věděl, jaký je plán. Nemění se. Plán je mít co nejdelší předsezónní období. Vždy je nejlepší, když ujedete co nejvíce kilometrů. Věci jsou napjatější, když se musí plány měnit, protože části mají spoždění či se objeví problémy, ale to není tento případ. Myslím, že zvládnutí dvou testů před Austrálií bude dobré. Rozhodly se pro to i větší týmy," dodal De la Rosa pro Autosport.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.