Španělský tým se ještě zřejmě nedokončil stěhování z Německa a ve Valencii se nestihl ani usadit a už znovu hovoří o dalším přemístění - tentokrát do Madridu.
Španělský tým Formule 1 vyjednává s madridským magistrátem o přemístění svého hlavního sídla do Magického boxu (Caja Magica) - do zařízení budov, kde se hrával tenisový turnaj Madrid Masters, kde do loňského roku hrával basketbalový Real Madrid a kde sídlí Španělský olympijský výbor.
HRT po prvních dvou sezónách pod vedením Colina Kollese začíná novou éru. Tým převzala společnost Thesan Capital a Colin Kolles, jenž držel tým nad vodou, po oznámení o stěhování základny do Španělska tým opustil.
Nyní chce stihnout s novým vozem alespoň druhý předsezónní test, o čemž však panují vážné pochybnosti. Objevily se dokonce zprávy, že se dotazoval na možnost startu s loňským vozem, což ale tiskový mluvčí týmu rázně dementoval.
Po přestěhování do španělské Valencie má nový vůz F112 postavit Mubea Carbo Tech GmbH, společnost sídlící na rakousko-německé hranici mezi Salzburgem a Freilassingem. Ostatní díly má vyrábět Holzer Engineering z Bobingenu nedaleko Augsburgu. Zda se HRT podaří stihnout alespoň jeden z předsezónních testů, bude záležet na tom, jak dobře zvládne organizační procesy, zda bude schopen splácet své závazky a nebudou váznout subdodávky.
Tým podle zpravodajské agentury Europa Press nyní plánuje další přemístění: "Kontaktovali zastupitelé města ohledně přemístění své základny do prostor Caja Magica," říká jeden z radních. "Momentálně není nic jistá, nejsou podepsány ani předběžné smlouvy." Tým tyto zprávy odmítl komentovat.
Před garáží HRT loni v Monze (foto: HRT F1)
Za HRT má v sezóně 2012 závodit Pedro de la Rosa, který věří, že vše včas zvládnou: "Plán je takový, že bychom měli se starým autem testovat v Jerezu a pak v Barceloně 21. února vyjet s autem novým. Takový je plán. Říká se, že dochází k průtahům, ale já nic takového nepozoruji. Myslím, že celý proces výroby vozu začal velmi pozdě a tým věnuje nadlidské úsilí tomu, aby měl nový vůz na trati 21. února.
Já jsem úplně klidný. Ode dne, kdy jsem podepsal, jsem věděl, jaký je plán. Nemění se. Plán je mít co nejdelší předsezónní období. Vždy je nejlepší, když ujedete co nejvíce kilometrů. Věci jsou napjatější, když se musí plány měnit, protože části mají spoždění či se objeví problémy, ale to není tento případ. Myslím, že zvládnutí dvou testů před Austrálií bude dobré. Rozhodly se pro to i větší týmy," dodal De la Rosa pro Autosport.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.