Marussia přehodnocuje své předsezónní plány. Zcela vynechá první testování v Jerezu, aby se plně soustředila na vývoj nového monopostu MR01, s nímž se objeví zřejmě až v březnu v Barceloně.
Konzultant týmu Pat Symonds na výstavě Autosport International prohlásil, že cílem je dorazit s novým autem ke druhému testu do Barcelony. Nyní se však rozhodli vynechat první test a přijet do Barcelony až k třetímu testu, který začíná 1. března. V druhém testu v pořadí nastoupí s upraveným loňským vozem MVR-02.
"Dnes jsme se rozhodli, že se nezúčastníme prvního testu v Jerezu od 7. - 10. února," vysvětluje šéf týmu John Booth pro Autosport. "Chceme se zúčastnit s MVR-02 druhého testu, abych Charles [Pic] mohl nasbírat cenné zkušenosti na dráze a my mu pomohli s přípravou na jeho první sezónu. To vše s ohledem na představení nového vozu MR01 v Barceloně, o dva týdny později."
"Náš technický konzultant Pat Symonds veřejně uvedl, že MR01 bude téměř úplně novým autem, v němž se objeví jen velmi málo věcí z toho loňského. Nový monopost obsahuje také některé zajímavé a komplexní mechanické koncepty, jejichž zvládnutí nám trochu trvá. Žel náš program se odsouvá. Nemá moc smysl snažit se vyrazit s novým vozem, než pro něj zoptimalizujeme plán jízd."
Charles Pic bude sbírat zkušenosti ve druhém testu s loňským vozem(foto: Marussia Virgin Racing)
"Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zahájit naše testování na dráze při druhém testu v Barceloně s MVR-02. Máme pak za cíl představit MR01 při třetím testu v Barceloně 1. března. Není to ideální ani to neodpovídá našim původním plánům, přesto s novým vozem nasbíráme alespoň nějaké cenné kilometry před Autrálii. Snad tím získáme více konstruktivnějšího času na trati, než kdybychom narychlo vyrazili s autem do druhého testu," dodává Booth.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.