Dav čítající 20 000 diváků včera odpoledne sledoval demonstrační jízdu se slavným monopostem F2008, který dává vzpomenout na poslední konstruktérský titul Scuderie a krásu vozů před omezením aerodynamiky pravidly pro sezónu 2009.
Akce předchází zahájení katarského autosalónu Qatar Motor Show, který je sponzorován společností Shell. Marc Gené při jízdě po nábřeží hlavního města Dauhá dosáhl na dočasném 3 km dlouhém okruhu maximální rychlosti 301,4 km/hod. Ferrari nadšeným divákům předvedlo také zastávky v boxech.
"Byl to velmi zajímavý den: předvedení vozu Formule 1 v tak nádherném prostředí pro mě bylo skutečně radostí. Už jsem se zúčastnil mnoha akcí podobného druhu, ale nikdy jsem nedokázal jet tak rychle, jako dnes. Ke konci jsem ještě přišlápl na plyn, protože jsem cítil to nadšení davu: bylo to možné díky okruhu a úžasnému vozu F2008," uvedl včera Gené.
"Je to skvělé takto přiblížit sport lidem, obzvlášť v zemích, kde F1 v akci nikdy neviděli. Jsem obzvlášť vděčný organizátorům této akce za zajištění nezbytné bezpečnosti a za to, že umožnili divákům tak intenzivní zážitek.
V Maranellu všichni dělají maximum, aby byli co nejlépe připraveni na sezónu. Jsme potěšení prací, kterou konáme, dobře si však také uvědomujeme, že závodit nebudeme sami a že ostatní také dělají, co mohou. Obrázek si budeme moci udělat až během první velké ceny v Melbourne," pokračoval Španěl.
Marc Gené v kokpitu Ferrari F2008 (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má samozřejmě pouze jediný cíle, který je součástí naši genů: vítězství. Dříve jsme již mnohokrát prokázali, že víme, jak ho dosáhnout. Není náhoda, že jsme nejúspěšnějším týmem v tomto sportu. Zároveň si uvědomujeme, že vítězství nikdy nejsou jednoduchá, obzvlášť v tak soutěživém sportu, jako je Formule 1," dodává Gené.
Fotografie z Dauhá najdete pod článkem (foto: © Scuderia Ferrari).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.