Dav čítající 20 000 diváků včera odpoledne sledoval demonstrační jízdu se slavným monopostem F2008, který dává vzpomenout na poslední konstruktérský titul Scuderie a krásu vozů před omezením aerodynamiky pravidly pro sezónu 2009.
Akce předchází zahájení katarského autosalónu Qatar Motor Show, který je sponzorován společností Shell. Marc Gené při jízdě po nábřeží hlavního města Dauhá dosáhl na dočasném 3 km dlouhém okruhu maximální rychlosti 301,4 km/hod. Ferrari nadšeným divákům předvedlo také zastávky v boxech.
"Byl to velmi zajímavý den: předvedení vozu Formule 1 v tak nádherném prostředí pro mě bylo skutečně radostí. Už jsem se zúčastnil mnoha akcí podobného druhu, ale nikdy jsem nedokázal jet tak rychle, jako dnes. Ke konci jsem ještě přišlápl na plyn, protože jsem cítil to nadšení davu: bylo to možné díky okruhu a úžasnému vozu F2008," uvedl včera Gené.
"Je to skvělé takto přiblížit sport lidem, obzvlášť v zemích, kde F1 v akci nikdy neviděli. Jsem obzvlášť vděčný organizátorům této akce za zajištění nezbytné bezpečnosti a za to, že umožnili divákům tak intenzivní zážitek.
V Maranellu všichni dělají maximum, aby byli co nejlépe připraveni na sezónu. Jsme potěšení prací, kterou konáme, dobře si však také uvědomujeme, že závodit nebudeme sami a že ostatní také dělají, co mohou. Obrázek si budeme moci udělat až během první velké ceny v Melbourne," pokračoval Španěl.
Marc Gené v kokpitu Ferrari F2008 (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má samozřejmě pouze jediný cíle, který je součástí naši genů: vítězství. Dříve jsme již mnohokrát prokázali, že víme, jak ho dosáhnout. Není náhoda, že jsme nejúspěšnějším týmem v tomto sportu. Zároveň si uvědomujeme, že vítězství nikdy nejsou jednoduchá, obzvlášť v tak soutěživém sportu, jako je Formule 1," dodává Gené.
Fotografie z Dauhá najdete pod článkem (foto: © Scuderia Ferrari).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.