Dav čítající 20 000 diváků včera odpoledne sledoval demonstrační jízdu se slavným monopostem F2008, který dává vzpomenout na poslední konstruktérský titul Scuderie a krásu vozů před omezením aerodynamiky pravidly pro sezónu 2009.
Akce předchází zahájení katarského autosalónu Qatar Motor Show, který je sponzorován společností Shell. Marc Gené při jízdě po nábřeží hlavního města Dauhá dosáhl na dočasném 3 km dlouhém okruhu maximální rychlosti 301,4 km/hod. Ferrari nadšeným divákům předvedlo také zastávky v boxech.
"Byl to velmi zajímavý den: předvedení vozu Formule 1 v tak nádherném prostředí pro mě bylo skutečně radostí. Už jsem se zúčastnil mnoha akcí podobného druhu, ale nikdy jsem nedokázal jet tak rychle, jako dnes. Ke konci jsem ještě přišlápl na plyn, protože jsem cítil to nadšení davu: bylo to možné díky okruhu a úžasnému vozu F2008," uvedl včera Gené.
"Je to skvělé takto přiblížit sport lidem, obzvlášť v zemích, kde F1 v akci nikdy neviděli. Jsem obzvlášť vděčný organizátorům této akce za zajištění nezbytné bezpečnosti a za to, že umožnili divákům tak intenzivní zážitek.
V Maranellu všichni dělají maximum, aby byli co nejlépe připraveni na sezónu. Jsme potěšení prací, kterou konáme, dobře si však také uvědomujeme, že závodit nebudeme sami a že ostatní také dělají, co mohou. Obrázek si budeme moci udělat až během první velké ceny v Melbourne," pokračoval Španěl.
Marc Gené v kokpitu Ferrari F2008 (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari má samozřejmě pouze jediný cíle, který je součástí naši genů: vítězství. Dříve jsme již mnohokrát prokázali, že víme, jak ho dosáhnout. Není náhoda, že jsme nejúspěšnějším týmem v tomto sportu. Zároveň si uvědomujeme, že vítězství nikdy nejsou jednoduchá, obzvlášť v tak soutěživém sportu, jako je Formule 1," dodává Gené.
Fotografie z Dauhá najdete pod článkem (foto: © Scuderia Ferrari).
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.