Nový pilot Williamsu je některými s pohrdáním označován jako platící pilot, který těží ze svého jména, jiní jsou o jeho talentu přesvědčeni. Jak dobrý je Bruno Senna?
Ayrton Senna jednou o Brunovi řekl: "Jestli si myslíte, že jsem dobrý, počkejte si na to, až uvidíte mého synovce." Tehdy jako dítě začínal v motokárách, než mu je rodina v jeho 10 letech po tragické smrti Ayrtona zakázala.
Jak na tom Bruno je, to se z venčí těžko posuzuje. Minulý rok poté, co naskočil místo Nicka Heidfelda do rozjeté sezóny, podával nekonzistentní výkony, i když tu a tam se objevily záblesky skutečného talentu.
Se zkušeným Vitalijem Petrov, jenž s Renaultem jezdil svou druhou sezónu, prohrál 3:5. Při svém debutu ve Spa se kvalifikoval na sedmém místě a na roštu stál hned před Fernandem Alonsem. O rok dříve se trápil příšerným vozem HRT F110 a Karun Chandhok byl neznámou referencí.
Vyhodnocování jízdy na simulátoru s inženýry Williamsu (foto: Williams F1 Team)
Co na něj říkají zkušení inženýři z F1?Ředitel provozu závodního týmu Lotusu Alan Permane na adresu Bruna uvedl: "Nemyslím si, že o jeho rychlosti panují nějaké pochyby. To, co jej zradilo - a on to ví - byla jeho konzistence. Ale neměl šanci svou rychlost prokázat. S námi odjel osm závodů, spousta z nich však byla poznamenána problémy s vozem."
Připouští však, že je těžké přesně říct, jak rychlý Senna je, protože Petrov při srovnávání nemůže být brán jako špička: "Bruno byl přinejmenším stejně rychlý, ne-li rychlejší než Vitalij. Těžko říct, zda na tom bude jako Alonso, Kubica či Schumacher, ale některým pilotům to trvá déle, než se jim začne dařit.
Podívejte se na Jensona Buttona - když jezdil za nás, Giancarlo Fisichella ho zničil - a Fisi by jako první uznal, že není mega. Je velmi dobrou dvojkou. Jenson je teď ale fantastický. Může Senna dokázat totéž? To ukáže čas."
Bruno na simulátoru (foto: Williams F1 Team)
"Hodně si věří, je velmi uvolněný, takřka lepší výkony podává pod tlakem. Ovládání současných vozů je dnes náročnější pro někoho, kdo do nich najednou naskočí, než to bývalo. A já si myslím, že pro nás odvedl brilantní práci. Rozhodně v něm něco je. Zaslouží si zde být," cituje Permana BBC.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.