Williams si konečně vybral: v sezóně 2012 bude s jeho vozem FW34 společně s Pastorem Maldonadem závodit Bruno Senna.
Brazilec si poprvé vyzkoušel monopost F1 v roce 2008, kdy mu dala při testování příležitost Honda. Po jejím odchodu se ale stáhl do závodění sportovních vozů. V roce 2009 se zúčastnil tří závodů série Le Mans včetně slavné 24hodinovky.
Závodní debut v F1 si odbyl v roce 2010 se stájí Hispania Racing. V loňské sezóně nastupoval od závodu v belgickém Spa za Lotus Renault GP, kde během posledních osmi závodů nahradil Nicka Heidfelda.
Synovec slavného Ayrtona, který za tým z Grove závodil v roce 1994, se ve velké ceně v modrobílých barvách představí opět 18. března v Austrálii.
"Bruno začal závodit, když mu bylo 20 let, ale v F3 a v GP2 rychle prokázal svůj talent. V těsném souboji o titul v GP2 v roce 2008 Bruno skončil druhý po významných vítězstvích v Monaku a v Silverstone, ve druhém případě na mokru," říká Frank Williams pro Autosport.
"Okolnosti během posledních dvou sezón v F1 mu neposkytly ideální příležitost pro podávání konstantních výkonů, bylo tedy základem, a bychom s ním strávili co nejvíce času, abychom mu porozuměli a dokázali jej jako pilota vyhodnotit.
To jsme udělali jak na trati, tak i na našem simulátoru. Prokázal se být rychlým, technicky vzdělaným a nade vše schopným se učit a rychle a konzistentně to aplikovat. Nyní se těšíme, až tento talent uvidíme v našem závodním voze," dodává šéf týmu.
Vysmátý Bruno Senna (foto: Williams F1 Team)
Šťastný Senna uvádí: "Cítím se být velmi poctěn tím, že si mě Williams vybral jako jednoho ze svých závodních pilotů. Tým má velkolepé dědictví a doufám, že mu pomůžu napsat dobrou kapitolu jeho historie. Proces vyhodnocování byl velmi intenzivní a systematický, ale čas strávený v továrně ukázal, že tým má skvělé lidi a všechny potřebné zdroje pro lepší výsledky v letošní sezóně.
Bude to velmi zajímavé jezdit za tým, za nějž jezdil můj strýc, obzvlášť když s Ayrtonem zde vlastně někteří lidé spolupracovali. Doufejme, že dokážeme vrátit některé vzpomínky a vytvořit pár dalších skvělých.
Chtěl bych také dosáhnout dobrých výsledků kvůli podpoře, kterou mi projevila má země pro to, abych se do této pozice dnes dostal. Jsem velmi hrdý na to, že jsem Brazilec a motivovanější více než kdy dříve, abych předvedl to, co dokážu. Od doby, kdy jsem poprvé usedl do motokáry, jsem už nikdy nechtěl dělat nic jiného," dodává nová posila Williamsu.
Vyhodnocování Brunovy jízdy na simulátoru (foto: Williams F1 Team)
Bruno místo v týmu získal díky ochotě svého sponzora OGX navýšit svou finanční podporu. Celkem by díky ostatním významným sponzorům (Embratel, Gilette, Auden McKenzie) s Brunem mělo na účet týmu přibýt údajně až 18 mil. dolarů (kolem 350 mil. Kč).
Ostatní zájemci o poslední slušné místo mají tedy smůlu, což potvrzuje na Twitteru i Rubens Barrichello: "Letos nebudu jezdit za Williams. Přeji mému kamarádovi Brunovi Sennovi vše nejlepší... budoucnost je zcela otevřená."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.