Williams si konečně vybral: v sezóně 2012 bude s jeho vozem FW34 společně s Pastorem Maldonadem závodit Bruno Senna.
Brazilec si poprvé vyzkoušel monopost F1 v roce 2008, kdy mu dala při testování příležitost Honda. Po jejím odchodu se ale stáhl do závodění sportovních vozů. V roce 2009 se zúčastnil tří závodů série Le Mans včetně slavné 24hodinovky.
Závodní debut v F1 si odbyl v roce 2010 se stájí Hispania Racing. V loňské sezóně nastupoval od závodu v belgickém Spa za Lotus Renault GP, kde během posledních osmi závodů nahradil Nicka Heidfelda.
Synovec slavného Ayrtona, který za tým z Grove závodil v roce 1994, se ve velké ceně v modrobílých barvách představí opět 18. března v Austrálii.
"Bruno začal závodit, když mu bylo 20 let, ale v F3 a v GP2 rychle prokázal svůj talent. V těsném souboji o titul v GP2 v roce 2008 Bruno skončil druhý po významných vítězstvích v Monaku a v Silverstone, ve druhém případě na mokru," říká Frank Williams pro Autosport.
"Okolnosti během posledních dvou sezón v F1 mu neposkytly ideální příležitost pro podávání konstantních výkonů, bylo tedy základem, a bychom s ním strávili co nejvíce času, abychom mu porozuměli a dokázali jej jako pilota vyhodnotit.
To jsme udělali jak na trati, tak i na našem simulátoru. Prokázal se být rychlým, technicky vzdělaným a nade vše schopným se učit a rychle a konzistentně to aplikovat. Nyní se těšíme, až tento talent uvidíme v našem závodním voze," dodává šéf týmu.
Vysmátý Bruno Senna (foto: Williams F1 Team)
Šťastný Senna uvádí: "Cítím se být velmi poctěn tím, že si mě Williams vybral jako jednoho ze svých závodních pilotů. Tým má velkolepé dědictví a doufám, že mu pomůžu napsat dobrou kapitolu jeho historie. Proces vyhodnocování byl velmi intenzivní a systematický, ale čas strávený v továrně ukázal, že tým má skvělé lidi a všechny potřebné zdroje pro lepší výsledky v letošní sezóně.
Bude to velmi zajímavé jezdit za tým, za nějž jezdil můj strýc, obzvlášť když s Ayrtonem zde vlastně někteří lidé spolupracovali. Doufejme, že dokážeme vrátit některé vzpomínky a vytvořit pár dalších skvělých.
Chtěl bych také dosáhnout dobrých výsledků kvůli podpoře, kterou mi projevila má země pro to, abych se do této pozice dnes dostal. Jsem velmi hrdý na to, že jsem Brazilec a motivovanější více než kdy dříve, abych předvedl to, co dokážu. Od doby, kdy jsem poprvé usedl do motokáry, jsem už nikdy nechtěl dělat nic jiného," dodává nová posila Williamsu.
Vyhodnocování Brunovy jízdy na simulátoru (foto: Williams F1 Team)
Bruno místo v týmu získal díky ochotě svého sponzora OGX navýšit svou finanční podporu. Celkem by díky ostatním významným sponzorům (Embratel, Gilette, Auden McKenzie) s Brunem mělo na účet týmu přibýt údajně až 18 mil. dolarů (kolem 350 mil. Kč).
Ostatní zájemci o poslední slušné místo mají tedy smůlu, což potvrzuje na Twitteru i Rubens Barrichello: "Letos nebudu jezdit za Williams. Přeji mému kamarádovi Brunovi Sennovi vše nejlepší... budoucnost je zcela otevřená."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.