Williams si konečně vybral: v sezóně 2012 bude s jeho vozem FW34 společně s Pastorem Maldonadem závodit Bruno Senna.
Brazilec si poprvé vyzkoušel monopost F1 v roce 2008, kdy mu dala při testování příležitost Honda. Po jejím odchodu se ale stáhl do závodění sportovních vozů. V roce 2009 se zúčastnil tří závodů série Le Mans včetně slavné 24hodinovky.
Závodní debut v F1 si odbyl v roce 2010 se stájí Hispania Racing. V loňské sezóně nastupoval od závodu v belgickém Spa za Lotus Renault GP, kde během posledních osmi závodů nahradil Nicka Heidfelda.
Synovec slavného Ayrtona, který za tým z Grove závodil v roce 1994, se ve velké ceně v modrobílých barvách představí opět 18. března v Austrálii.
"Bruno začal závodit, když mu bylo 20 let, ale v F3 a v GP2 rychle prokázal svůj talent. V těsném souboji o titul v GP2 v roce 2008 Bruno skončil druhý po významných vítězstvích v Monaku a v Silverstone, ve druhém případě na mokru," říká Frank Williams pro Autosport.
"Okolnosti během posledních dvou sezón v F1 mu neposkytly ideální příležitost pro podávání konstantních výkonů, bylo tedy základem, a bychom s ním strávili co nejvíce času, abychom mu porozuměli a dokázali jej jako pilota vyhodnotit.
To jsme udělali jak na trati, tak i na našem simulátoru. Prokázal se být rychlým, technicky vzdělaným a nade vše schopným se učit a rychle a konzistentně to aplikovat. Nyní se těšíme, až tento talent uvidíme v našem závodním voze," dodává šéf týmu.
Vysmátý Bruno Senna (foto: Williams F1 Team)
Šťastný Senna uvádí: "Cítím se být velmi poctěn tím, že si mě Williams vybral jako jednoho ze svých závodních pilotů. Tým má velkolepé dědictví a doufám, že mu pomůžu napsat dobrou kapitolu jeho historie. Proces vyhodnocování byl velmi intenzivní a systematický, ale čas strávený v továrně ukázal, že tým má skvělé lidi a všechny potřebné zdroje pro lepší výsledky v letošní sezóně.
Bude to velmi zajímavé jezdit za tým, za nějž jezdil můj strýc, obzvlášť když s Ayrtonem zde vlastně někteří lidé spolupracovali. Doufejme, že dokážeme vrátit některé vzpomínky a vytvořit pár dalších skvělých.
Chtěl bych také dosáhnout dobrých výsledků kvůli podpoře, kterou mi projevila má země pro to, abych se do této pozice dnes dostal. Jsem velmi hrdý na to, že jsem Brazilec a motivovanější více než kdy dříve, abych předvedl to, co dokážu. Od doby, kdy jsem poprvé usedl do motokáry, jsem už nikdy nechtěl dělat nic jiného," dodává nová posila Williamsu.
Vyhodnocování Brunovy jízdy na simulátoru (foto: Williams F1 Team)
Bruno místo v týmu získal díky ochotě svého sponzora OGX navýšit svou finanční podporu. Celkem by díky ostatním významným sponzorům (Embratel, Gilette, Auden McKenzie) s Brunem mělo na účet týmu přibýt údajně až 18 mil. dolarů (kolem 350 mil. Kč).
Ostatní zájemci o poslední slušné místo mají tedy smůlu, což potvrzuje na Twitteru i Rubens Barrichello: "Letos nebudu jezdit za Williams. Přeji mému kamarádovi Brunovi Sennovi vše nejlepší... budoucnost je zcela otevřená."
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.