Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale na výstavě Autosport International Show vzpomíná na první kontakt s Jensonem Buttonem ve Wokingu a popisuje rozdíly mezi ním a Lewisem Hamiltonem.
Když jsem se poprvé setkal s Jensonem, zvažoval, co bude dělat a zda by ho to zajímalo. Tak jsem jej v pátek večer provedl Technologickým centrem. Jenom my dva, většina lidí už tou dobou byla doma, a on se mě přímo zeptal: 'Je to tým Lewise Hamiltona?'
A já jsem řekl: 'Ano, je, není však důvod, proč by to nenohl být i tvůj tým, protože to byl tým Kimiho, Juana Pabla, Fernanda. A to proto, že tato organizace miluje vítěze.' Nesnažil jsem se zastírat to, že Lewis byl s týmem již dlouho, těšil se velké oblibě a byl součástí rodiny.
Rozhodně to bylo o tom, aby Jenson cítil, že když přijde k nám, dostane se mu stejného odhodlání a úsilí, protože milujeme vítěze. Jednou věcí, která mě překvapila, byla Jensonova připravenost a hlad, s jakým se učil.
Pokud jste četli něco z tisku, vyplývala z něj vyspělost Jensona, to že je mistrem světa a že by mohl být státníkem Formule 1. Ale každý, kdo s ním pracoval, ví, jak náročný je. Při práci s médii je chytrý, přátelský a v pohodě díky cestě, kterou urazil. Je však velmi hladový a jako pilot za ty dva roky u nás nesmírně vyzrál a dále na to tlačí."
Společná fotografie McLarenu z Brazílie (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na dotaz, zda byl překvapený tím, jak dobře piloti McLarenu mezi sebou spolupracují, Neale odpověděl: "Abych byl upřímný, tak ano."
"Lewis je sílou přírody - hnán vpřed, velmi vášnivý. Celé věky stráví nastavováním auta, aby ho měl vyvážené tak, jak chce, a pak to během kvalifikačního kola rozbalí, jen aby se auto smýkalo a poskytlo mu pocit, že je na hraně. Má rád celkem neukázněné auto.
Jensonův celkový postoj je dost odlišný, on je mnohem preciznější, nemá rád ten stupeň rozviklanosti u vozu a kolem sebe. Nám se však tento rozdíl líbí. Do týmu přináší něco jiného.
Mezi sebou mají vzájemně vysokou úctu, nepanuje mezi nimi žádné nepřátelství," dodává ředitel McLarenu.
Jenson Button (vlevo) s Lewisem Hamiltonem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.