Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale na výstavě Autosport International Show vzpomíná na první kontakt s Jensonem Buttonem ve Wokingu a popisuje rozdíly mezi ním a Lewisem Hamiltonem.
Když jsem se poprvé setkal s Jensonem, zvažoval, co bude dělat a zda by ho to zajímalo. Tak jsem jej v pátek večer provedl Technologickým centrem. Jenom my dva, většina lidí už tou dobou byla doma, a on se mě přímo zeptal: 'Je to tým Lewise Hamiltona?'
A já jsem řekl: 'Ano, je, není však důvod, proč by to nenohl být i tvůj tým, protože to byl tým Kimiho, Juana Pabla, Fernanda. A to proto, že tato organizace miluje vítěze.' Nesnažil jsem se zastírat to, že Lewis byl s týmem již dlouho, těšil se velké oblibě a byl součástí rodiny.
Rozhodně to bylo o tom, aby Jenson cítil, že když přijde k nám, dostane se mu stejného odhodlání a úsilí, protože milujeme vítěze. Jednou věcí, která mě překvapila, byla Jensonova připravenost a hlad, s jakým se učil.
Pokud jste četli něco z tisku, vyplývala z něj vyspělost Jensona, to že je mistrem světa a že by mohl být státníkem Formule 1. Ale každý, kdo s ním pracoval, ví, jak náročný je. Při práci s médii je chytrý, přátelský a v pohodě díky cestě, kterou urazil. Je však velmi hladový a jako pilot za ty dva roky u nás nesmírně vyzrál a dále na to tlačí."
Společná fotografie McLarenu z Brazílie (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na dotaz, zda byl překvapený tím, jak dobře piloti McLarenu mezi sebou spolupracují, Neale odpověděl: "Abych byl upřímný, tak ano."
"Lewis je sílou přírody - hnán vpřed, velmi vášnivý. Celé věky stráví nastavováním auta, aby ho měl vyvážené tak, jak chce, a pak to během kvalifikačního kola rozbalí, jen aby se auto smýkalo a poskytlo mu pocit, že je na hraně. Má rád celkem neukázněné auto.
Jensonův celkový postoj je dost odlišný, on je mnohem preciznější, nemá rád ten stupeň rozviklanosti u vozu a kolem sebe. Nám se však tento rozdíl líbí. Do týmu přináší něco jiného.
Mezi sebou mají vzájemně vysokou úctu, nepanuje mezi nimi žádné nepřátelství," dodává ředitel McLarenu.
Jenson Button (vlevo) s Lewisem Hamiltonem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.