Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds věří, že zákaz foukání pomůže menším týmům - jako je Marussia - k vyšší konkurenceschopnosti.
Symonds nyní pracuje u Marussie jako konzultant. Již v minulém roce provedl analýzu týmu a doporučil důležité změny, po nichž se tým rozloučil s technickým ředitelem Nickem Wirthem a jeho přístupem k návrhu vozu výlučně pomocí počítačových simulací.
"Hlavní změnou pro rok 2012 je opuštění výfukových difuzorů. Pro malé týmy, jako je ten náš, to není špatnou věcí. Byl to neuvěřitelně složitý systém, těžký k pochopení, náročný na zprovoznění mapování motoru ve spolupráci s šasi apod. Letos to tedy v jistých směrech bude o něco jednodušší," popisuje Symonds při svém výkladu na výstavě Autosport International Show.
Marussia zaměstnává celkem 170 lidí, což je ve srovnání s 650 u Red Bullu a 550 u Lotusu a Mercedesu enormní výzvou. Musíme zdolat velkou horu, ale v týmu vládne velmi dobrý duch a ctižádostivost. Já si to naprosto užívám."
Symonds v týmu prosadil odlišný přístup a Marussia už testuje v aerodynamickém tunelu McLarenu: "Hlavní bylo opět dostat do vývoje integritu - podívat se na všechno, co jsme dělali a klást si otázky. Nyní jsme začali s testováním v tunelu, což neznamená, že se vzdáváme CFD, chceme jen zkontrolovat integritu našich změn."
Timo Glock před svým týmovým kolegou Jeromem d'Ambrosiem (foto: Marussia Virgin Racing)
"Naše spojení s McLarenem je také dobrou věcí. Bylo zřejmě, že něco musíme dělat odlišně, že bychom to bez nich nestihli v daných termínech. McLaren neznamená, že ke změně dojde hned, pomůže nám ale zrychlit.," pokračuje Symonds.
S celkovým vývojem Formule 1 je spokojený: "F1 se ubírá lepším směrem, než řekněme před deseti lety, kdy tu byly automobilky nebo nic. Myslím, že s cigaretovou reklamou a pak s automobilkami byli všichni tak trochu arogantní, trochu samolibí.
Nyní máme RRA [Dohodu o omezení zdrojů], což je skutečný pokus o snížení nákladů. Máme tak KERS. Když byl zaveden, patřil jsem typicky mezi lidi, kteří si mysleli, že je určen někomu jinému. Když ale s těmito systémy začnete pracovat, vidíte jejich potenciál," dodává.
S novým vozem se Marussia představí až ve druhém předsezónním testu.
Rozhovor s Patem Symondsem během výstavy Autosport International Show
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.