Symonds: Nová pravidla týkající se výfuků menším týmům pomohou

virgin
virgin, foto: Manor Racing
Petr Hlawiczka 16. ledna 2012 6:20
Sdílej:

Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds věří, že zákaz foukání pomůže menším týmům - jako je Marussia - k vyšší konkurenceschopnosti.

Symonds nyní pracuje u Marussie jako konzultant. Již v minulém roce provedl analýzu týmu a doporučil důležité změny, po nichž se tým rozloučil s technickým ředitelem Nickem Wirthem a jeho přístupem k návrhu vozu výlučně pomocí počítačových simulací.

"Hlavní změnou pro rok 2012 je opuštění výfukových difuzorů. Pro malé týmy, jako je ten náš, to není špatnou věcí. Byl to neuvěřitelně složitý systém, těžký k pochopení, náročný na zprovoznění mapování motoru ve spolupráci s šasi apod. Letos to tedy v jistých směrech bude o něco jednodušší," popisuje Symonds při svém výkladu na výstavě Autosport International Show.

Marussia zaměstnává celkem 170 lidí, což je ve srovnání s 650 u Red Bullu a 550 u Lotusu a Mercedesu enormní výzvou. Musíme zdolat velkou horu, ale v týmu vládne velmi dobrý duch a ctižádostivost. Já si to naprosto užívám."

Symonds v týmu prosadil odlišný přístup a Marussia už testuje v aerodynamickém tunelu McLarenu: "Hlavní bylo opět dostat do vývoje integritu - podívat se na všechno, co jsme dělali a klást si otázky. Nyní jsme začali s testováním v tunelu, což neznamená, že se vzdáváme CFD, chceme jen zkontrolovat integritu našich změn."

Timo Glock před svým týmovým kolegou Jeromem d'Ambrosiem (foto: Marussia Virgin Racing)

"Naše spojení s McLarenem je také dobrou věcí. Bylo zřejmě, že něco musíme dělat odlišně, že bychom to bez nich nestihli v daných termínech. McLaren neznamená, že ke změně dojde hned, pomůže nám ale zrychlit.," pokračuje Symonds.

S celkovým vývojem Formule 1 je spokojený: "F1 se ubírá lepším směrem, než řekněme před deseti lety, kdy tu byly automobilky nebo nic. Myslím, že s cigaretovou reklamou a pak s automobilkami byli všichni tak trochu arogantní, trochu samolibí.

Nyní máme RRA [Dohodu o omezení zdrojů], což je skutečný pokus o snížení nákladů. Máme tak KERS. Když byl zaveden, patřil jsem typicky mezi lidi, kteří si mysleli, že je určen někomu jinému. Když ale s těmito systémy začnete pracovat, vidíte jejich potenciál," dodává.

S novým vozem se Marussia představí až ve druhém předsezónním testu.

Rozhovor s Patem Symondsem během výstavy Autosport International Show

Stalo se