Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds věří, že zákaz foukání pomůže menším týmům - jako je Marussia - k vyšší konkurenceschopnosti.
Symonds nyní pracuje u Marussie jako konzultant. Již v minulém roce provedl analýzu týmu a doporučil důležité změny, po nichž se tým rozloučil s technickým ředitelem Nickem Wirthem a jeho přístupem k návrhu vozu výlučně pomocí počítačových simulací.
"Hlavní změnou pro rok 2012 je opuštění výfukových difuzorů. Pro malé týmy, jako je ten náš, to není špatnou věcí. Byl to neuvěřitelně složitý systém, těžký k pochopení, náročný na zprovoznění mapování motoru ve spolupráci s šasi apod. Letos to tedy v jistých směrech bude o něco jednodušší," popisuje Symonds při svém výkladu na výstavě Autosport International Show.
Marussia zaměstnává celkem 170 lidí, což je ve srovnání s 650 u Red Bullu a 550 u Lotusu a Mercedesu enormní výzvou. Musíme zdolat velkou horu, ale v týmu vládne velmi dobrý duch a ctižádostivost. Já si to naprosto užívám."
Symonds v týmu prosadil odlišný přístup a Marussia už testuje v aerodynamickém tunelu McLarenu: "Hlavní bylo opět dostat do vývoje integritu - podívat se na všechno, co jsme dělali a klást si otázky. Nyní jsme začali s testováním v tunelu, což neznamená, že se vzdáváme CFD, chceme jen zkontrolovat integritu našich změn."
Timo Glock před svým týmovým kolegou Jeromem d'Ambrosiem (foto: Marussia Virgin Racing)
"Naše spojení s McLarenem je také dobrou věcí. Bylo zřejmě, že něco musíme dělat odlišně, že bychom to bez nich nestihli v daných termínech. McLaren neznamená, že ke změně dojde hned, pomůže nám ale zrychlit.," pokračuje Symonds.
S celkovým vývojem Formule 1 je spokojený: "F1 se ubírá lepším směrem, než řekněme před deseti lety, kdy tu byly automobilky nebo nic. Myslím, že s cigaretovou reklamou a pak s automobilkami byli všichni tak trochu arogantní, trochu samolibí.
Nyní máme RRA [Dohodu o omezení zdrojů], což je skutečný pokus o snížení nákladů. Máme tak KERS. Když byl zaveden, patřil jsem typicky mezi lidi, kteří si mysleli, že je určen někomu jinému. Když ale s těmito systémy začnete pracovat, vidíte jejich potenciál," dodává.
S novým vozem se Marussia představí až ve druhém předsezónním testu.
Rozhovor s Patem Symondsem během výstavy Autosport International Show
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.