McLaren se nebojí jít při vývoji nového vozu MP4-27 do rizika, přestože se mu to loni příliš nevyplatilo, když během předsezónních testů přišel o spoustu cenného času při neúspěšné snaze zprovoznit sofistikovaný výfukový systém.
"Momentálně nemáme tušení, jak je na tom konkurence. Výklady pravidel FIA budou různé, jak jsme viděli na začátku loňského roku," cituje Autosport slova ředitele McLarenu Jonathana Neala.
Podívejte se na to, co udělal Renault. Zvolil inovativní přístup při vyústění výfuků před podlahou a to je stálo, což je dostalo do dobrého postavení, protože se na začátku dostali na pódium. Pokud neudržíte neúprosné tempo vývoje, propadáte se. Red Bull, Ferrari, my a Mercedes, jsme si za ta léta vedli v oblasti vývoji dobře."
McLaren naposledy vyhrál konstruktérský titul v roce 1998, titul mezi jezdci nezískal od roku 2008. Neal k tomu dodává: "Podívejte se na počet závodů, které McLaren během 10 či 15 let vyhrál a na naše postavení v šampionátu. Vyhrávali jsme každý rok. Pouze tři pilot v roce 2011 vyhráli více než jeden závod, dva z nich byli naši.
Ale jsme frustrováni kvůli tomu, že jsme nevyhráli šampionát. Samozřejmě, že se nejvíce cení vítězství, v závodech i v šampionátech. Byli jsme tomu poblíž, McLaren by měl o titul bojovat každý rok."
McLaren během loňských předsezónních testů zaostával i za Williamsem(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale pokaždé to nevychází a my jsme občas klopýtli, protože jsme šli do rizika. Minulý rok jsme hodně narazili a měli jsme problémy se spolehlivostí vozu, možná jsme si vzali příliš velké sousto, což nás přišlo draho.
Během zimy jsme nedokázali maximálně využít cenný čas pro testování. Samozřejmě na to nyní pamatujeme, ale nemůžete být defenzivní. Chcete-li vyhrávat závody, musíte opravdu hodně tlačit na pilu. Nesmíme se vyhýbat riziku ani nepracovat na takových projektech," zakončuje Neale.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.