McLaren se nebojí jít při vývoji nového vozu MP4-27 do rizika, přestože se mu to loni příliš nevyplatilo, když během předsezónních testů přišel o spoustu cenného času při neúspěšné snaze zprovoznit sofistikovaný výfukový systém.
"Momentálně nemáme tušení, jak je na tom konkurence. Výklady pravidel FIA budou různé, jak jsme viděli na začátku loňského roku," cituje Autosport slova ředitele McLarenu Jonathana Neala.
Podívejte se na to, co udělal Renault. Zvolil inovativní přístup při vyústění výfuků před podlahou a to je stálo, což je dostalo do dobrého postavení, protože se na začátku dostali na pódium. Pokud neudržíte neúprosné tempo vývoje, propadáte se. Red Bull, Ferrari, my a Mercedes, jsme si za ta léta vedli v oblasti vývoji dobře."
McLaren naposledy vyhrál konstruktérský titul v roce 1998, titul mezi jezdci nezískal od roku 2008. Neal k tomu dodává: "Podívejte se na počet závodů, které McLaren během 10 či 15 let vyhrál a na naše postavení v šampionátu. Vyhrávali jsme každý rok. Pouze tři pilot v roce 2011 vyhráli více než jeden závod, dva z nich byli naši.
Ale jsme frustrováni kvůli tomu, že jsme nevyhráli šampionát. Samozřejmě, že se nejvíce cení vítězství, v závodech i v šampionátech. Byli jsme tomu poblíž, McLaren by měl o titul bojovat každý rok."
McLaren během loňských předsezónních testů zaostával i za Williamsem(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale pokaždé to nevychází a my jsme občas klopýtli, protože jsme šli do rizika. Minulý rok jsme hodně narazili a měli jsme problémy se spolehlivostí vozu, možná jsme si vzali příliš velké sousto, což nás přišlo draho.
Během zimy jsme nedokázali maximálně využít cenný čas pro testování. Samozřejmě na to nyní pamatujeme, ale nemůžete být defenzivní. Chcete-li vyhrávat závody, musíte opravdu hodně tlačit na pilu. Nesmíme se vyhýbat riziku ani nepracovat na takových projektech," zakončuje Neale.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.