McLaren se nebojí jít při vývoji nového vozu MP4-27 do rizika, přestože se mu to loni příliš nevyplatilo, když během předsezónních testů přišel o spoustu cenného času při neúspěšné snaze zprovoznit sofistikovaný výfukový systém.
"Momentálně nemáme tušení, jak je na tom konkurence. Výklady pravidel FIA budou různé, jak jsme viděli na začátku loňského roku," cituje Autosport slova ředitele McLarenu Jonathana Neala.
Podívejte se na to, co udělal Renault. Zvolil inovativní přístup při vyústění výfuků před podlahou a to je stálo, což je dostalo do dobrého postavení, protože se na začátku dostali na pódium. Pokud neudržíte neúprosné tempo vývoje, propadáte se. Red Bull, Ferrari, my a Mercedes, jsme si za ta léta vedli v oblasti vývoji dobře."
McLaren naposledy vyhrál konstruktérský titul v roce 1998, titul mezi jezdci nezískal od roku 2008. Neal k tomu dodává: "Podívejte se na počet závodů, které McLaren během 10 či 15 let vyhrál a na naše postavení v šampionátu. Vyhrávali jsme každý rok. Pouze tři pilot v roce 2011 vyhráli více než jeden závod, dva z nich byli naši.
Ale jsme frustrováni kvůli tomu, že jsme nevyhráli šampionát. Samozřejmě, že se nejvíce cení vítězství, v závodech i v šampionátech. Byli jsme tomu poblíž, McLaren by měl o titul bojovat každý rok."
McLaren během loňských předsezónních testů zaostával i za Williamsem(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale pokaždé to nevychází a my jsme občas klopýtli, protože jsme šli do rizika. Minulý rok jsme hodně narazili a měli jsme problémy se spolehlivostí vozu, možná jsme si vzali příliš velké sousto, což nás přišlo draho.
Během zimy jsme nedokázali maximálně využít cenný čas pro testování. Samozřejmě na to nyní pamatujeme, ale nemůžete být defenzivní. Chcete-li vyhrávat závody, musíte opravdu hodně tlačit na pilu. Nesmíme se vyhýbat riziku ani nepracovat na takových projektech," zakončuje Neale.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.