McLaren se nebojí jít při vývoji nového vozu MP4-27 do rizika, přestože se mu to loni příliš nevyplatilo, když během předsezónních testů přišel o spoustu cenného času při neúspěšné snaze zprovoznit sofistikovaný výfukový systém.
"Momentálně nemáme tušení, jak je na tom konkurence. Výklady pravidel FIA budou různé, jak jsme viděli na začátku loňského roku," cituje Autosport slova ředitele McLarenu Jonathana Neala.
Podívejte se na to, co udělal Renault. Zvolil inovativní přístup při vyústění výfuků před podlahou a to je stálo, což je dostalo do dobrého postavení, protože se na začátku dostali na pódium. Pokud neudržíte neúprosné tempo vývoje, propadáte se. Red Bull, Ferrari, my a Mercedes, jsme si za ta léta vedli v oblasti vývoji dobře."
McLaren naposledy vyhrál konstruktérský titul v roce 1998, titul mezi jezdci nezískal od roku 2008. Neal k tomu dodává: "Podívejte se na počet závodů, které McLaren během 10 či 15 let vyhrál a na naše postavení v šampionátu. Vyhrávali jsme každý rok. Pouze tři pilot v roce 2011 vyhráli více než jeden závod, dva z nich byli naši.
Ale jsme frustrováni kvůli tomu, že jsme nevyhráli šampionát. Samozřejmě, že se nejvíce cení vítězství, v závodech i v šampionátech. Byli jsme tomu poblíž, McLaren by měl o titul bojovat každý rok."
McLaren během loňských předsezónních testů zaostával i za Williamsem(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale pokaždé to nevychází a my jsme občas klopýtli, protože jsme šli do rizika. Minulý rok jsme hodně narazili a měli jsme problémy se spolehlivostí vozu, možná jsme si vzali příliš velké sousto, což nás přišlo draho.
Během zimy jsme nedokázali maximálně využít cenný čas pro testování. Samozřejmě na to nyní pamatujeme, ale nemůžete být defenzivní. Chcete-li vyhrávat závody, musíte opravdu hodně tlačit na pilu. Nesmíme se vyhýbat riziku ani nepracovat na takových projektech," zakončuje Neale.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.