Poté, co Giorgio Piola přišel se svým objevem systému, který při brzdění stabilizuje světlou výšku na přední nápravě, se vášnivě diskutuje o tom, zda je legální. Dle Autosportu ano.
La Gazzetta dello Sport včera uvedla, že systém ovládá pilot z kokpitu. V tom případě by však porušoval článek 3.15 Technický pravidel F1, v němž stojí: "S výjimkou částí nezbytných pro úpravy popsaných v článku 3.18 [popisující systém DRS], je zakázán jakýkoliv systém vozu, zařízení či procedura využívající pohybu pilota ke změně aerodynamický vlastností."
Podle Autosportu však k úpravám světlé výšky - což aerodynamickou výkonnost a stabilitu Lotusu při brzdění bezpochyby vylepšuje - nedává pokyn pilot. Systém reaguje na brzdný moment a je přímo propojený se zavěšením - proto nemůže být považován za pohyblivé aerodynamické zařízení, jako byly klasifikovány například hmotové tlumiče.
To, že jeho fungování nezasahuje pilot a že je součástí zavěšení, znamená, že je zcela v souladu s pravidly.
Nákres systému Lotusu pro stabilizaci světlé výšky při brzdění (zdroj: omnicorse.it)
Lotus byl při vývoji tohoto brzdového systému ve spojení FIA již od roku 2010, kdy pro něj obdržel oficiální schválení. Znamená to, že soupeři, budou muset dát FIA k dispozici své vlastní systémy, budou-li chtít tento nápad využívat. K tomuto kroku již sáhl mininálně jeden ze špičkových týmů, jenž chce podobný systém pro stabilizaci světlé výšky v sezóně 2012 využívat.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.