Nico Rosberg se neobává, že by vynechání prvního předsezónního testu mělo mít negativní vliv na výkonnost Mercedesu v letošní sezóně.
Tým již dříve oznámil, že se prvního testu v Jerezu od 7. - 10. února nezúčastní, aby mohl více času věnovat přípravě nového monopostu MGP W03. Všechny ostatní týmy (s výjimkou HRT, ohledně kterého panují obavy, že nestihne ani třetí test) zatím uvedly, že k prvnímu testu dorazí.
"Jedná se jen o rozhodnutí, které udělali, a já s ním jsem spokojený. Jde o kompromis mezi dostatečně brzkým testováním a dostatečným časem pro vývoj. Musí nalézt střední cestu - a rozhodli se, že takto to bude nejlepší," cituje Rosberga Autosport.
Nový technický tým posílený o Geoffa Willise z HRT a Alda Costu z Ferrari se podle něj postará o to, aby pozdější start neměl žádný vliv na výkony týmu v úvodu sezóny: "S tím, jak to nyní v továrně jde, si věřím," říká pilot Mercedesu.
Rosberg při testech minulý rok ve Valencii (foto: Mercedes GP)
"S tím, jak je to nyní v továrně zoptimalizováno věřím, že si to v pohodě můžeme dovolit a že auto bude moci velmi brzy po prvním testu závodit - jen po několika úpravách. To jen dokládá, jak moc se tým zlepšil," dodává Rosberg.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.