Dle údajů uveřejněných v Business Book GP letos s nejvyšším rozpočtem hospodařilo Ferrari. Nejméně korun na jeden vítězný bod vynaložil mistrovský Red Bull.
Druhý nejvyšší rozpočet měl v F1 tým Mercedes (4,21 miliardy Kč), třetí McLaren (4,20 mld. Kč) a čtvrtý Red Bull (4,05 mld. Kč). S nejnižším rozpočtem hospodařila španělská stáj HRT, která se jako jediná vešla pod 1 miliardu Kč.
Nejefektivněji dle přepočtu na jeden získaný mistrovský bod hospodařil dominující Red Bull - potřeboval na něj 6,25 mil Kč. Ferrari na něj muselo vynaložit než dvakrát více.
Z níže postavených týmů byly efektivnější než Renault (42,9 mil. Kč na bod) Sauber (41,1 mil. Kč na bod) a Force India (34,2 mil. Kč na bod), byť v šampionátu skončili hůře.
Pokud vynecháme nováčky, kteří ani ve své druhé sezóně nebodovali, byl na tom nejhůře Williams, jenž se šestým nejvyšším rozpočtem získal pouhých pět bodů.
Rozpočty týmu v roce 2011 (zdroj: Business Book GP)
Průměrný roční rozpočet se letos přehoupl přes 3 miliardy, přičemž loni byl o 5 % nižší (2,89 mld. Kč) než letos. Oproti roku 2009 se však stále jedná o významnou redukci - tehdy se pohyboval kolem 5,4 mld. Kč. Oproti loňsku ne každý snížil své náklady: více utrácel Lotus, Red Bull, Virgin a Sauber.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.