Dle údajů uveřejněných v Business Book GP letos s nejvyšším rozpočtem hospodařilo Ferrari. Nejméně korun na jeden vítězný bod vynaložil mistrovský Red Bull.
Druhý nejvyšší rozpočet měl v F1 tým Mercedes (4,21 miliardy Kč), třetí McLaren (4,20 mld. Kč) a čtvrtý Red Bull (4,05 mld. Kč). S nejnižším rozpočtem hospodařila španělská stáj HRT, která se jako jediná vešla pod 1 miliardu Kč.
Nejefektivněji dle přepočtu na jeden získaný mistrovský bod hospodařil dominující Red Bull - potřeboval na něj 6,25 mil Kč. Ferrari na něj muselo vynaložit než dvakrát více.
Z níže postavených týmů byly efektivnější než Renault (42,9 mil. Kč na bod) Sauber (41,1 mil. Kč na bod) a Force India (34,2 mil. Kč na bod), byť v šampionátu skončili hůře.
Pokud vynecháme nováčky, kteří ani ve své druhé sezóně nebodovali, byl na tom nejhůře Williams, jenž se šestým nejvyšším rozpočtem získal pouhých pět bodů.
Rozpočty týmu v roce 2011 (zdroj: Business Book GP)
Průměrný roční rozpočet se letos přehoupl přes 3 miliardy, přičemž loni byl o 5 % nižší (2,89 mld. Kč) než letos. Oproti roku 2009 se však stále jedná o významnou redukci - tehdy se pohyboval kolem 5,4 mld. Kč. Oproti loňsku ne každý snížil své náklady: více utrácel Lotus, Red Bull, Virgin a Sauber.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.