Dle údajů uveřejněných v Business Book GP letos s nejvyšším rozpočtem hospodařilo Ferrari. Nejméně korun na jeden vítězný bod vynaložil mistrovský Red Bull.
Druhý nejvyšší rozpočet měl v F1 tým Mercedes (4,21 miliardy Kč), třetí McLaren (4,20 mld. Kč) a čtvrtý Red Bull (4,05 mld. Kč). S nejnižším rozpočtem hospodařila španělská stáj HRT, která se jako jediná vešla pod 1 miliardu Kč.
Nejefektivněji dle přepočtu na jeden získaný mistrovský bod hospodařil dominující Red Bull - potřeboval na něj 6,25 mil Kč. Ferrari na něj muselo vynaložit než dvakrát více.
Z níže postavených týmů byly efektivnější než Renault (42,9 mil. Kč na bod) Sauber (41,1 mil. Kč na bod) a Force India (34,2 mil. Kč na bod), byť v šampionátu skončili hůře.
Pokud vynecháme nováčky, kteří ani ve své druhé sezóně nebodovali, byl na tom nejhůře Williams, jenž se šestým nejvyšším rozpočtem získal pouhých pět bodů.
Rozpočty týmu v roce 2011 (zdroj: Business Book GP)
Průměrný roční rozpočet se letos přehoupl přes 3 miliardy, přičemž loni byl o 5 % nižší (2,89 mld. Kč) než letos. Oproti roku 2009 se však stále jedná o významnou redukci - tehdy se pohyboval kolem 5,4 mld. Kč. Oproti loňsku ne každý snížil své náklady: více utrácel Lotus, Red Bull, Virgin a Sauber.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.