Italský veterán Jarno Trulli je proti platícím jezdcům. Tento trend se v poslední době dost rozšířil a Trulli tvrdí, že je důležitější talent než peníze.
Trulli, který sice tvrdí, že bude pokračovat v roce 2012 s Caterhamem, nemá stále nic jisté. Obouvá se ale do svých kolegů, kteří za závodní sedačku platí, zejména Vitalije Petrova a Bruna Senny. Podle něj by se jen za pomoci přirozeného talentu do F1 nedostali.
"Robert Kubica je skvělý jezdec, umí z auta dostat maximum. Dokud ho (Renault) měli, byli černým koněm. Přišli o něj a bylo po všem," komentuje průběh letošní sezony u Lotusu Renault Trulli. "Petrov není dost dobrý na to, aby byl lídr týmu a Senna nebyl dobrý vůbec."
Ital nezapomněl zmínit ani výměnu Nicka Heidfelda za synovce Ayrtona Senny uprostřed sezony. "Nick je zkušený a za tu dobu, co jezdil, nasbíral skoro stejně bodů, jako Petrov za celou sezonu. A to odjel jen půl sezony. Nemusí to být pravidlem, ale většinou je to tak, že ti co platí, na to nemají. Najímání takových jezdců je obchodní rozhodnutí a podle mě se nevyplatí."
Senna a Petrov se sportovním vozem Lotus(Foto: Lotus Cars)
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.